Kodėl jis toks brangus?

Šeimoms, turinčioms tris vaikus, dažniausiai trūksta tik vieno dalyko: pinigų. Jeigu tokia šeima pasirinko VW Sharan, svajonė įsigyti talpesnį automobilį gali virsti finansiniu košmaru.

Keliauti gražiau: odinis vairas, navigacinė sistema ir automatinė pavarų dėžė – šis Sharan po atnaujinimo (nuo 2000 metų) – tiesiog aukščiausios klasės autobusas

Keliauti gražiau: odinis vairas, navigacinė sistema ir automatinė pavarų dėžė – šis Sharan po atnaujinimo (nuo 2000 metų) – tiesiog aukščiausios klasės autobusas

XX amžiaus dešimtojo dešimtmečio pradžioje VW ir “Ford” kartu pagamino septynių vietų vienatūrį. 1995 m. pasirodė Sharan ir Galaxy, o dar po metų Seat Alhambra užbaigė trio  komplektą. Privalome pasakyti tiesą: iki 2000-ųjų gegužę atlikto atnaujinimo Sharan ir kompanija buvo tik prastos kokybės transporteriai. 2000 m. kovo mėn. Sharan 1.9 TDI dalyvavo “Auto Bild” ilgalaikiame teste. Ir šis momentas jam buvo lemtingas. Testo metu automobilis buvo remontuojamas net aštuonis kartus! Plastikinės apdailos detalės išklero,  sėdynių nugarėlės braškėjo, jų porankiai vos laikėsi. Negana to, vairo traukių antgaliai ir pakabos svirtys nesulaukė ilgalaikio testo pabaigos.

Modelį atnaujinus (galima atpažinti pagal skaidraus stiklo priekinius žibintus ir pasikeitusį prietaisų skydelį), salono kokybė pagerėjo. Bet pagrindinės problemos, pvz., silpna ir nesuderinta važiuoklė, išliko. Beje, atnaujintų modelių kaina  didelė. Taip pat variklio dirželį reikia keisti kas 90 tūkst. km, o 1.9 TDI motorui šis “malonumas” (kartu su vandens siurbliu ir visais guoliais) kainuoja 1500 litų. Nuotraukoje matomo penkerių metų Sharan 1.9 TDI automobilio rida 115 000 km, jame yra navigacinė sistema ir ksenoniniai žibintai. Vis dėlto 45 tūkst. litų kainą sunku pateisinti.

Bėdos

Važiuoklė. Jautrios vietos – pakabos svirtys, vairo traukių antgaliai, vadinamieji pusašių šarnyrai, amortizatorių atraminiai guoliai. Patarimas: pirkite “Meyle” gamintojo detales,

Jautrios vietos: nepatvarios priekinės pakaboje svirtys, vairo traukių antgaliai. Stabdžių trosai dažnai būna surūdiję, stabdžių žarnelės sutrūkinėjusios

kurios yra patvaresnės. Priekinio stiklo valytuvų mechanizmą būtina sutepti! TUV nurodo tokius trūkumus: surūdiję stabdžių trosai, sutrūkinėjusios stabdžių žarnelės, per didelis vairo  mechanizmo laisvumas, susidėvėjusi išmetamųjų dujų sistema. TDI varikliui privalu laiku keisti skirstomąjį dirželį!

Išvada

Jeigu nutarsite įsigyti Sharan, rinkitės atnaujintą modelį, gamintą nuo 2000 m., kuris išsigydė vaikiškas ligas. Paieškokite ir abiejų jo  brolių: Seat Alhambra ir Ford Galaxy, nes jie pigesni. Analogiškas aštuonerių metų Ford, pravažiavęs mažiau nei 100 000 km ir su  2.3/145 AG benzininiu varikliu kainuoja nuo 17 tūkst. litų. Taigi sutaupytus pinigus galite pasilikti remontui, nes pirkdami Sharan, Alhambra arba Galaxy modelius, tarp šeimos biudžeto išlaidų turėsite numatyti ir sumą, skirtą automobilio remontui.

„AutoBild Lietuva“ Nr.12