Kompaktinės klasės kupe: VW Scirocco, Renault Megane Coupe ir Peugeot RCZ palyginimas

Ar jūs mėgstate tokio stiprumo kavą, kad joje gali stovėti šaukštelis? Jei atsakymas teigiamas, tuomet įprasti kompaktiniai automobiliai jums kels tik žiovulį. Pavyzdžiui, Peugeot 308, Renault Megane arba VW Golf – per daug nuobodūs ir tikrai neišblaškys jūsų  mieguistumo. Tačiau anokia čia problema.

Visi trys ką tik minėti kompaktinės klasės automobiliai turi sportinius kupė variantus, kurie veikia kaip dviguba espreso kavos dozė. VW stiprių pojūčių mėgėjams siūlo plačiu galu ir į priekį išsikišusia nosimi išsiskiriantį Scirocco. “Renault” žiovulį mėgina prablaškyti  išraiškingų formų Megane Coupe modeliu. O ką siūlo “Peugeot”?

Peugeot. Smulkiomis duobutėmis nusėta prietaisų skydelio apdailos medžiaga primena odą. Dailiai atrodo ir chromuotos detalės

Šis gamintojas pristato dėmesį pavergiantį Peugeot RCZ, kurio dizainas akivaizdžiai panašus į Audi TT modelį. Kuris iš šio trejeto siūlo stipriausią ir gardžiausią espreso kavos puodelį?

Tai jie siūlo

Jei vertinsime dizainą, be jokios abejonės, pirmuoju smuiku groja Peugeot RCZ. Tai labiausiai akis glostantis automobilis. Tačiau itin sportiškas RCZ dizainas turi ir trūkumų. Abu jo  varžovus galima apibūdinti kaip pilnavertes keturvietes mašinas, t.y. gale be vargo tilps ir suaugę žmonės. Tuo tarpu ant galinių RCZ sėdynių, dėl stipriai žemėjančios stogo linijos ir  beveik stačiai įtaisytų sėdynių, tilps tik vaikai.

O štai jei kalbėsime apie matomumą, Peugeot RCZ maloniai nustebina, nes šiame automobilyje į visas puses jis geriausias. Scirocco matomumą atgal blogina dalį galinio lango  užstojantys galvų atlošai, o Megane Coupe galinis langas tiesiog per mažas. Matomumą atgal šiuose automobiliuose blogina ir platūs galiniai statramsčiai.

Įdėmiau panagrinėjus salono dizainą, tenka konstatuoti, kad ir čia geriausiai sekasi naujajam RCZ. Prietaisų skydelio apdailos medžiaga dėl mažų akytų duobučių primena odą, o per  vidurį tarp oro pūtimo angų įtaisytas laikrodis sukuria šiuolaikišką, madingą akcentą. Scirocco salono dizainas gana kuklus. Jį gamintojai pasiskolino iš kabrioleto Eos. Nieko  džiuginančio negali pasiūlyti ir Megane Coupe, kurio salono dizainas beveik niekuo nesiskiria nuo įprasto Megane. Šia prancūzai galėjo įdėti daugiau triūso.

Megane Coupe prietaisų skydelyje tikras miksas: čia įmontuotas skaitmenis spidometras, nors kiti rodmenys – mechaniniai

Taip jie važiuoja

Jeigu manote, kad ši trijulė – tai vidutiniško galingumo automobiliai, jūs gerokai klystate. Jų valdomų “arklių” skaičius (nuo 156 iki 180 AG) ir tai, kad šių kupė varikliai turi vos po  keturis cilindrus – tik dalis tiesos, nes jų tikruosius sugebėjimus atskleidžia turbinos. Pavyzdžiui, Renault Megane turi tiek daug galios (net 180 AG), kad kartais net sunku užtikrintai  judėti į priekį. Kai 300 Nm sukimo momentas užgula priekinius Megane Coupe ratus, padangos net pradeda cypti, tarytum prašydamos pasigailėjimo.

Kur kas geriau, t.y. tolygiau, galią priekiniams ratams paskirsto 156 “arklius” turintis Peugeot RCZ motoras. Šiuo atveju tinka posakis, kad kartais mažiau yra daugiau. Stebina ir vos 1,4   l darbinio tūrio 160 AG VW Scirocco motoras, kuriam gelbsti ir dvigubą sankabą turinti greičių dėžė. Būtent dėl šios greičių dėžės, kuri užtikrina itin greitą pavarų perjungimą, atrodo,  kad variklio galia netgi didesnė, nei yra iš tiesų.

Jei vertinsime pakabų komfortiškumą, geriausiai pasirodė VW Scirocco.Tačiau reikia pasakyti, kad testuotas automobilis turėjo prisitaikančią, adaptyvią pakabą, kuri papildomai kainuoja 2880 Lt. Labai komfortiškai vairuotoją ir keleivius veža ir Renault Megane  Coupe, o štai Peugeot RCZ pakaba itin kieta. Ypač tai buvo gerai juntama po gilios žiemos duobėmis nusėtuose keliuose. Staigiau įveikti posūkius malonu tik su Scirocco ir RCZ kupė automobiliais. Tiesa, pastarosios mašinos vairuotojas per daug savo jėgomis neturėtų pasitikėti ir geriau būtų, jei važiuotų įjungęs ESP sistemą. Prasčiausiai posūkius įveikia Megane Coupe – svyruodamas į šonus kaip didžiulis dramblys.

Tiek jie kainuoja

Kurį automobilį rinktis, dažnam pirkėjui padeda apsispręsti ir mašinos kaina. Tokiu atveju tektų įsigyti Megane Coupe, už kurį su testuotu motoru prašoma vos nuo 60 397 Lt.  Privalumas ir tai, kad už šią sumą gausite visai neprastai sukomplektuotą kupė. Gerokai daugiau pinigų reikia paruošti norint įsigyti VW Scirocco, kurio kaina su testuotu varikliu ir DSG  greičių dėže – net nuo 87 749 Lt.

VW. Nieko įspūdingo, bet viskas labai praktiška. Navigacinė sistema su prisilietimams jautriu ekranu papildomai kainuoja 5794 Lt

Kiek kainuoja Peugeot RCZ, pasakyti negalime, nes prekiauti automobiliu Lietuvoje bus pradėta birželio antroje pusėje. Vokietijoje šis prancūzų gražuolis atsieitų tikrai nepigiai – vos  penkiais eurais mažiau nei prašoma už VW Scirocco. Todėl tikėtina, kad panašiai tiek – per 80 tūkst. Lt – RCZ kainuos ir mūsų šalyje. Kaip bus iš tiesų – palauksime ir pamatysime.

Galutinis įvertinimas

VW Scirocco – 350 taškų

Tai sportiškas, dinamiškas ir labai temperamentingas kupė automobilis. Puiku ir tai, kad būdamas komfortiškas VW Scirocco puikiai tinka ir važinėti kasdien.

Renault Megane Coupe – 319 taškų

Karštas variklis, bet pakaba – per minkšta. Toks Renault Megane Coupe derinys patiks ne kiekvienam vairuotojui.  Įtikina salono erdvumas ir bagažinės talpumas.
Peugeot RCZ – galutinai neįvertintas

Prikibti galima tik prie ne visai išbaigtos vairo sistemos ir važiuoklės. Visais kitais atžvilgiais RCZ nenusileidžia Scirocco. Gaila tik, kad negalėjome automobilio įvertinti iki galo.

Išvada

Scirocco surinko daugiausiai taškų, nes tai labiausiai išbaigtas sportinis kupė modelis. Šiek tiek labiau nuvilia tik didoka jo kaina. Stipriai atsilikęs Renault Megane Coupe yra antras. Tai erdvus, talpus ir labai pigus kupė modelis, tačiau jam trūksta užbaigtumo. Peugeot RCZ liko galutiniai neįvertintas, nes automobiliu kol kas neprekiaujama mūsų šalyje. Vokietijoje atlikto testo metu Peugeot RCZ iškovojo antrą vietą.

Mindaugas Malinauskas

„AutoBild Lietuva“ Nr. 12