VW Touran yra populiariausias vienatūris Vokietijoje, vienas populiaresnių Europoje, deja, nelabai perkamas Lietuvoje. Apskritai naujų vienatūrių rinka Lietuvoje labai menka: šios klasės modeliai dažniausiai perkami naudoti, o dar dažniau senesni nei penkerių septynerių metų. Nepaisant to laikas nestovi vietoje ir gamintojai toliau kepa naujus modelius.
“Volkswagen” teigia, kad šis Touran visiškai naujas modelis, nors vizualiai atrodo kitaip. Taip, priekis, žinoma, visai naujas, pasiskolintas iš Golf VI modelio, taćiau žiūrint iš galo ir iš šono atnaujinimai ne taip greitai krinta į akis: nauji, visai kitokios formos žibintai ir buferis. Priekyje modelis prarado chromuotą “seilinuką” aplink radiatoriaus apdailos groteles ir, žinoma, gavo naujas daug gražesnes lempas.
Vidus
Reikia pasidžiaugti, kad Touran vidus labai sėkmingas. Ergonomika nepriekaištinga, medžiagos aukšćiausios kokybės. Modelyje daug patobulinimų: nauja oro kondicionavimo ir navigacijos sistema, garso aparatūra. Aišku, jos visos pasiskolintos iš kitų naujausių “Volkswagen” modelių, taćiau privalumas tai, kad jau yra išbandytos ir patikimai veikia. Apie šį konstruktori ų ir dizainerių kūrinį skeptikai teigia – nuobodybė, bet surasti funkcionalesnę tikrai neįmanoma.
Vienatūriui labai svarbu vidaus ergonomika – juk tai šeimyninis, kelioninis ar net smulkių krovinių pervežimo automobilis. Sėdynės, kaip ir senojo modelio, visaip lankstosi, gali būti lengvai išimamos.
Penkiaviečiame modelyje po bagažinės dangčiu telpa nuo 695 iki 1989 litrų bagažas.
Varikliai
Į naujajį VW Touran montuojami jau žinomi benzininiai turbininiai varikliai: 1.2 TSI (105 AG) ir 1.4 TSI (140 AG). Ateityje bus siūloma versija ir su 1.4 TSI (170 AG). Silpniausias iš dyzelių – 1.6 (105 AG) variklis, kuris 100 km kelio sunaudoja tik 4,6 l degalų. Tai gerokai mažiau nei “suvalgo” jau senstelėjęs 1.9 TDI.
Kaip alternatyvą šešių bėgių mechaninei pavarų dėžei VW siūlo šešių pakopų automatinę DSG. Su šiuo agregatu 1.6 TDI pasižymi gera trauka esant mažoms apsukoms – tai pirmiausia didžiulis privalumas važinėjant mieste.
Naujojo VW Touran kaina – nuo 70 173 litų. Už taupųjį dyzelį VW reikalauja 82 337 litų. Lietuvoje naujasis modelis turėtų pasirodyti spalį.
Tai mums patinka. Touran koncepcijos aiškumas. Jokių išsidirbinėjimų – talpus, taupus, dinamiškas.
To mums trūksta. Kūrybiškumo. Nors naujas modelis daug gražesnis už senąjį – išorės vaizdelis nedžiugina.
Tai mus nustebino. Išskirtinis taupumas. Tokia “dėžė” naudoja tik 4,6 l/100 km.
Išvada. Nors atrodo, kad atnaujinimai apsiriboja tik išorinėmis smulkmenomis, tačiau modelis turi daug gerų technologinių sprendimų ir naujovių. Labai geras sumanymas naudoti mažos kubatūros benzininius ir dyzelinius variklius. Jie itin ekonomiški ir kartu dinamiški.
„AutoBild Lietuva“ 2010 Nr.14