NISSAN 100 NX: Mielas išverstakis

Kai 1991 metų kovo mėnesį Nissan 100 NX pasirodė automobilių pardavimo salonuose, “Auto Bild” jį pasitiko tvirtindamas: “Šis Nissan praneša apie pavasarį. Gatvėje jis atrodo taip, kaip pirmas mini sijonas pirmą saulėtą ir šiltą pavasario dieną”.

Oho! Per 19 metų Vokietijoje, iš kur dažniausiai varomi naudoti automobiliai į Lietuvą, iš viso buvo parduotas 21 tūkst. šių japonų “sportininkų” ir daugelis jų vėl sulaukė spaudos  dėmesio – deja, tik šį kartą straipsniuose apie automobilių utilizavimą. Tačiau pavieniai egzemplioriai išliko – nors nuotraukose matomam automobiliui jau 16 metų (pagamintas  1994-aisiais, paskutiniaisiais modelio gamybos metais), tačiau jis nuvažiavęs vos 135 tūkst. km, o kaina – 4000 litų.

Automobilis su nauju akumuliatoriumi, nes ankstesnis “numirė”, tad senukas Nissan užsiveda be problemų (o tai jau smagu), važiuoja netrūkčiodamas ir net teikia malonumą. Gera nuotaika pigiame automobilyje, nes variklis sukasi maloniai, pasiekia 90 AG (ir, atrodo, kad dar ne visa kaimenė išsibėgiojusi), o pats japonas, kaip ir priklauso, sveria visai nedaug – vos 1065 kg. Be to, įdomi yra jo stogo konstrukcija, vadinama Targa – abi stogo dalis virš vairuotojo ir greta sėdinčio keleivio galima nuimti, taip mažąjį japonišką kupė paverčiant šauniu kabrioletu.

Ei, išverstaki, tu tikrai mielas! Bet ar verta tokį įsigyti?  Seną ir jau pažeistą rūdžių (žr. dešiniau)? Atsakymas būtų “taip”, nes už automobilį paklosite ne taip ir daug, o gerai prižiūrėti  egzemplioriai pasitaiko ne taip ir dažnai. Be to automobilių laužynuose jam vis dar nesunkiai galima rasti nebrangių naudotų atsarginių detalių.

Gavome viršininko nurodymą ir 4000 litų: “Auto Bild” korespondentai už šią sumą privalo nupirkti naudotą automobilį. Aišku, už tiek galima įsigyti porą nudrengtų Volkswagen  universalų į kaimą bulvėms vežti, tačiau mes ieškome kitokio automobilio. “Ar būna širdžiai mielų automobilių už tokią kainą? Ir jeigu taip, tai ar galima tokius pirkti?” Tai ir  aiškinomės.

Atsiverskime internete parduodamų automobilių skelbimus – už 4000 litų galima nusipirkti 1997 metų gamybos Opel Vectra arba nuo tų pačių metų gaminamą VW Golf IV. Vis dėlto,  jei gurmanai išleidžia 4000 litų geros kokybės kavos aparatui, tai ir mes nepulsime pirkti pirmo pasitaikiusio ir juo labiau nuobodžiai atrodančio automobilio! Šią sumą ketiname skirti  ne bet kokiam automobiliui.

Štai skelbimuose randame 1994 metais pagamintą Nissan 100 NX su 1.6/90 AG varikliu ir nuvažiavusį vos 135 tūkst. km. Puiki mašina išpūstomis akimis ir nuimamu stogu. Žinoma, už  4000 litų negalima tikėtis idealaus automobilio: buvo atsikabinęs duslintuvo bakelis, kurį bandomojo važiavimo metu teko pritvirtinti viela, streikavo ir oro srauto matuoklis – Nissan  netolygiai dirbo tuščia eiga. Žinoma, prieš atiduodamas mašiną “į marčias”, pardavėjas ją buvo kaip reikiant išblizginęs.

Tačiau neapsigaukite – dažniausiai iš pirmo žvilgsnio neblogai  atrodantis automobilis gali slėpti rimtus techninius trūkumus. O mus guodė nebloga mašinos išvaizda ir tai, kad pirminės patikros metu nebuvo aptikta rimtesnių bėdų. Apsidžiaugėme  radę akiai mielą automobilį už 4000 litų, kurio pardavėjas pasirūpino, kad mums teliktų tik sėsti ir važiuoti. Lyg jaunuoliai, kuriems tai pirmoji svajonių mašina, sukertame rankomis su  pardavėju ir skrendame  įregistruoti pirkimo ir pardavimo sutarties.

Tai nervina

RŪDYS. Iš pirmo žvilgsnio mūsų Nissan 100 NX atrodo neblogai, tik virš galinio rato arkos matyti nedidelė rūdžių dėmelė. Tačiau gražus vaizdas pradingsta, pakėlus automobilį  keltuvu. Abu slenksčiai iš vidaus suėsti rūdžių, vien tik kairėje pusėje randame tris kumščio dydžio skyles. Čia virinimo darbų išvengti nepavyks. Apskritai 100 NX modelį rudasis  maras smarkiai paveikė iš vidaus ir dabar sparčiai skverbiasi į išorę – rūdims mažiausiai atsparūs automobilio sparnai.

Pagrindinė to priežastis – drėgmė bagažinėje. Taip atsitinka, jeigu ją uždarius, dangtis sandariai neužsifiksuoja, nes blogai veikia hidrauliniai bagažinės amortizatoriai. Kitas dažnas  trūkumas – iš variklio ir greičių dėžės nutekanti alyva. Mūsų pasirinktas automobilis šią bėdą kaip tik ir turėjo – alyva tiesiog lašėjo, tad buvo reikalingas kuo skubesnis remontas.

Išvada

Skylės slenksčiuose, iš greičių dėžės lašanti alyva, nesandarus duslintuvas. Skamba gana liūdnai, bet prieš perkant naudotą automobilį nuodugniai jį apžiūrėjus, rimtesnių bėdų galima  išvengti. Tuo labiau kad ir išlaidos jį įsigyti nėra didelės, o daugumą atsarginių detalių galima surasti pas naudotų detalių pardavėjus. Svarbu geriau šiek tiek daugiau sumokėti, nei  vėliau krimstis dėl įsigyto visiškai “užmušto” automobilio.

Techniniai Nissan 100 NX 1.6 (1994 m.) duomenys
Variklis benzininis
Variklio darbinis tūris (cm3) 1597
Variklio cilindrų sk. 4
Variklio galia (AG esant aps./min.) 90/6000
Maks. sukimo momentas
(Nm esant aps./min.) 136/4000
Pavarų dėžė 5/mech.
Maks. greitis (km/h) 185
Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h 10,7
Vidutinės degalų sąnaudos (l/100 km) 6,9
Kaina 4000 Lt

Leonas Paplauskas

„AutoBild Lietuva“, 2010 Nr.13