Pirmosios kartos Meriva, rinkoje pasirodžiusi 2003 metais užsitarnavo patikimo automobilio vardą. Šį, nelabai išvaizdų modelį pamėgo taksi firmos, jaunos šeimos ir pagyvenę “sodininkai”. Paprastai atrodantis, paprastos konstrukcijos, nedidelis , bet labai erdvus modelis tiko visiems gyvenimo atvejams. Juo galima lengvai manevruoti mieste, važiuoti į tolimas keliones, o reikalui esant net pervežti nedidelius krovinius.
Kurdami antros kartos Meriva Riuselsheimo inžinieriai nusprendė pafantazuoti. MERIVA – ergonomikos etalonas Antroji Meriva karta atrodo daug įdomiau, nei jos pirmtakas. Aptakios kėbulo formos, naujoviškos lempos, na ir žinoma durelės, kurios atsidaro kitaip nei įprasta t.y. galinės durelės atidaromos į priešingą pusę nei tradicinių modelių. Tokia durelių atidarymo schema atveria keleiviams itin patogią erdvę įlipimui. Taškų Meriva užsidirba ne tik dėl naujoviškų durelių, bet ir dėl aukš tesnių sėdynių bei labai gero matomumo.
Visuose, paskutiniais metais išleistuose modeliuose, montuojamos labai patogios ergonomiškos sėdynės. Jų reguliavimo diapazonas leidžia prie vairo įsitaisyti bet kokio ūgio vairuotojui. Centrinė konsolė turi keičiamus modulius, be to, ji gali slankioti tarp priekinių ir galinių sėdynių. Kelionės malonumu pasirūpina ir itin patogiai sumodeliuotas salonas: atverčiamos ir slankiosios galinės sėdynės, yra daug stalčiukų bei daiktadėžių.
Kaip Astra ir Corsa modeliuose, taip ir Merivoje bus galima įtaisyti iš galinio buferio “išvažiuojantį” dviračių laikiklį, jei tik to pageidaus pirkėjas. Į Merivą įdiegta išties daug praktiškų idėjų, kurios gerokai palengvina vairuotojo ir keleivių kasdienybę.
Gera važiuoklė ir ekonomiški varikliai
Į kompaktinį vienatūrį gali būti montuojami dyzeliniai arba benzininiai varikliai, kurių galia nuo 75 iki 140 AG. Šie agregatai gali buti suderinti su penkių arba šešių pakopų mechaninėmis pavarų dėžėmis, o galingiausias dyzelis (1,7 CDTI) su šešių bėgių automatine greičių dėže. Silpniausias iš benzininių -1,4 l (100 AG) agregatas, su juo naujoji Meriva kainuos pigiausiai. Galingesni 1,4 l turbo benzininiai varikliai išvystantys 120 arba 140 AG yra galingi ir taupūs. Meriva su 1,4l (120AG) varikliu vidutiniškai suvartoja 6,1l/100km benzino.
Naujojo modelio pakaba puikiai pritaikyta ramiam komfortiškam važiavimui. Nors bandymai buvo atliekami Vokietijoje, pasistengėme rasti ir prastesnių kelių. Važiuojant jais, Meriva pakaba sėkmingai sugeria įvairaus dydžio nelygumus ir nebarška. Tikėkimės, kad ir atvykus į Lietuvą ji elgsis panašiai.
Šiais metais dyzelinių variklių pasiūlą turėtų papildyti dar trys versijos. Viena iš jų – mažos emisijos 1,3 litro CDTI (70 kW/95 AG) variklio “ecoFLEX” modifikacija. Kitas dvi alternatyvas sudarys 1,7 litro CDTI variklio versijos, kurių pajėgumai sieks nuo 81 kW/110 AG iki 96 kW/130 AG. Pastarieji abu varikliai bus komponuojami su mechaninėmis šešių laipsnių pavarų dėžėmis. Naujo Opel Meriva modelio pardavimo pradžia Lietuvoje – liepos mėnesį, o kaina prasideda nuo 49 000 Lt.
Išvada
Erdvus, ergonomiškas, taupus. Ko dar reikia šeimos automobiliui? Gal truputį grožio? Dabar jau ir grožio pakankamai. Senesnis modelis buvo pakankamai patikimas, tikėkimės, kad ir naujasis seks jo pėdomis.
„AutoBild Lietuva“ 2010 Nr.13