Alfa Romeo Giulietta

Susidaro įspūdis, kad naujasis Giulietta, pakeitęs pasenusį kompaktinės klasės Alfa Romeo 147 modelį,  yra toks pats. Giulietta taps Golf klasės konkurentu, tačiau neabejotinai ir paćiu gražiausiu šios klasės modeliu – nei Golf, nei Focus nei Astra stilistiniais sprendimais šiam automobiliui  nė iš tolo neprilygsta. Įspūdinga išorė visada buvo išskirtinis šio Italijos automobilių gamintojo bruožas.

Italų dizaineriai dar kartą sėmėsi įkvėpimo iš 8C Competizione modelio. Pirmą kartą jie tai padarė kurdami MiTo ir jei šis modelis jums ne prie širdies, tai Giuliettos taip pat nepamilsite.

Tradicinės skydo formos radiatoriaus aušinimo grotelės – firminis Alfa bruožas. Tuo tarpu LED šviesos diodai panaudoti tiek priekiniuose, tiek ir galiniuose žibintuose – mados reikalas. Paslėptos galinių durelių rankenņlės taip pat ne naujiena, tačiau tai sportiškumo suteikiantis bruožas.

Kokybiškas interjeras

Viduje – tik aukščiausios kokybės medžiagos. Šiuo atžvilgiu Giulietta drąsiai gali lygiuotis į kompaktinės klasės lyderius. Deja, mūsų bandyto modelio surinkimo kokybė galėjo būti ir  geresnė – į kai kuriuos tarpus lengvai tilpo pirštai.

Centrinė konsolė primena 8C Competizione modelį

Vidaus dizainas – savitas ir taip pat šiek tiek primena 8C modelį. Originalūs retro stiliaus jungikliai vidurinėje konsolėje gal ir nėra itin patogūs naudoti, tačiau tai stilingas elementas.  Centrinė konsolė nėra orientuota į vairuotoją – visus jungiklius lengvai gali pasiekti ir keleivis. Perkant prabangiausios komplektacijos automobilį galima užsisakyti navigacinę įrangą,  kurią įjungus iš vidurinės konsolės vir šaus išlenda ekranas su keletu papildomų malonių smulkmenų aktyviam vairuotojui. Pavyzdžiui, originalia grafika pasižyminčiame ekrane galima  matyti perkrovų matuoklio rodmenis ir tai, kada variklis ir turbina veikia visu pajėgumu. Šiuos rodmenis galima aktyvuoti per DNA sistemą – su jos rankenėle MiTo pirkėjai jau pažįstami. Ji padės pasirinkti dinamišką, normalų arba važiavimo blogu oro režimą. Įjungus sportišką režimą elektronika perprogramuoja akceleratoriaus, vairo stiprintuvo ir turbinos  darbą.

Vairą sunkiau pasukti, tačiau variklis greičiau reaguoja į akceleratoriaus paspaudimus, o turbina ima veikti “overboost” režimu – variklis įgaus daugiau galios.

Salone panaudotos tik aukščiausios kokybės apdailos medžiagos

Pakaba paliko dvejopą  įspūdį

Giulietta modelio gale sumontuota daugiasvirtė pakaba, kuria italai labai didžiuojasi – dėl gausiai panaudoto aliuminio ji 10 kg lengvesnė negu konkurentų. Automobilis valdomas azartiškai – įveikiant posūkius susidaro įspūdis, kad sukibimas su keliu visada išliks. Tačiau pakanka šiek tiek per greitai įvažiuoti į posūkį ir atleisti akceleratorių, kai galinė ašis ima slysti. Nepatyrusiam vairuotojui tai gali tapti labai nemaloniu siurprizu.

Vis dėlto nesitikėkite iš Giuliettos sportinio automobilio – pakaba pernelyg minkšta ir nelygiame kelyje taip įsisiūbuoja, kad galima prarasti automobilio kontrolę.

Varikliai ir pavaros

Teko bandyti automobilį su galingiausiu dyzeliniu 2.0/170 AG varikliu ir mechanine šešių pavarų dėže. Tokio motoro galios šiam automobiliui daugiau negu pakanka – važiuojant bet  kokia pavara ir smarkiau paspaudus akceleratorių mašina kaip strėlė neria pirmyn.

Tačiau klausimų kyla dėl pavarų dėžės – pataikyti reikiamą pavarą kartais gana sunku, ypač lėtėjant ir žeminant pavaras. Įdomu, kiek laiko tokia pavarų dėžė “išgyvens” sportiškai  važiuoti mėgstančio vairuotojo rankose.

Tai mums patinka

Dizainas. “Alfa Romeo” išlieka automobilinių madų diktatorius ir Giulietta tai dar kartą įrodė.


To mums trūksta

Normalios pavarų dėžės. Galbūt verta ją “pasiskolinti” iš vokiečių?

Tai mus nustebino

Variklis. Ko gero, tai vienas geriausių variklių Alfa Romeo automobilių gamoje. Taupus ir galingas.

Išvada
Giulietta – puikus ir išsiskiriančiu dizainu pasižymintis automobilis, kuris suteiks begalę teigiamų emocijų. Tačiau lenktyninės mašinos sugebėjimų iš jo nesitikėkite: važiuodamas lygiu geru keliu jis bus greitas ir manevringas, o jei atsidursite nelygiame ir duobėtame – patartume būti atsargiems. Tiems, kuriems patinka ekstremalūs pojūčiai, patartume rinktis  galingiausią 235 AG versiją, kuri pasirodys tik rudeniop, kai rinkoje debiutuos modifikacija su automatine pavarų dėže su dviguba sankaba.

Visiems kitiems – tai stilinga šeimyninė transporto priemonė, kuri išties papuoš mūsų gatves ir padės išsivaduoti iš pilkos vokiškų mašinų masės.

Techniniai duomenys

Variklis – dyzelinis su turbina

Darbinis tūris – 1956 cm3

Maks. galia – 125 kW (170 AG) esant 4000 aps./min.

Maks. sukimo momentas – 320 Nm esant 1500 aps./min.

Varantieji ratai – priekiniai

Pavarų dėžė – 6 bėgių mechaninė

Degalų bako talpa – 60 l

Vid. degalų sąnaudos – 4,7 l/100 km

Maks. greitis – 218 km/h

Kaina (Vokietijoje)  – 26 tūkst. eurų

Ramūnas Fetingis

Autobild Lietuva“ 2010 Nr. 15