Nissan Juke

Pirmą kartą Juke buvo pademonstruotas kovo mėnesį vykusioje Ženevos automobilių parodoje ir sulaukė nemažo susidomėjimo. Šis mažųjų SUV klasei priskiriamas automobilis –  originali alternatyva tradiciniams hečbekams, kurie šiuo metu dominuoja tarp B segmento atstovų Europoje. Juke, kaip teigia gamintojas, skirtas jaunimui, o tai turėtų tik dar  sustiprinti “Nissan” užimamas lyderio pozicijas tarp SUV automobilių. Dabar iš viso bus siūlomi keturi tokio tipo modeliai: Juke, Qashqai, Qashqai+2 ir Murano.

Juke, kurio ilgis 4,13 m, yra mažesnis nei Qashqai, tačiau turi daug išraiškingesnį ir įspūdingesnį išorės dizainą. Naujoko charakterį lemia kelių skirtingų modelių – SUV ir sportinio  hečbeko savybės. Iš SUV jis perėmė aukštą prošvaisą, plačias ratų arkas ir tvirtą kėbulą, o iš sportinių kupė – jiems būdingas linijas.

Išskirtinis dizainas

Priekinės dalies akcentai: įleisti išraiškingi apvalūs žibintai ir sparnų viršuje virš priekinių ratų sumontuoti glotnių formų gabaritinių šviesų žibintai. Gale puikuojasi tvirto ir dinamiško  automobilio įspūdį sudarantys sportiškų gyvybingų formų žibintai, kurie primena 370Z modelio žibintus. Originali ne tik šio automobilio išorė, bet ir vidaus dizainas – salone daug  patrauklių ir įdomių detalių. Centrinės konsolės įkvėpimo šaltinis – motociklo degalų bakas. Dviratės transporto priemonės temą plėtoja ir rodmenų ciferblatų skalės bei jų apvadai.

Juke vidus stilingas kaip ir jo išorės dizainas

Bagažinės talpa – 251 litras. Modeliuose su dviejų varančiųjų ratų sistema įrengta dėtuvė po grindimis. Nulenkiamos galinės sėdynės dalijamos 60:40 santykiu. Komplektacijų Europos  rinkai galimybės: “Visia”, “Acenta”, “Tekna” ir dar nemaža aksesuarų spektro pasiūla. Į visų modelių standartinės įrangos sąrašą įeina šešios saugos oro pagalvės, ESP, oro  kondicionierius ir CD/radijo imtuvas. Brangesnių komplektacijų sąraše yra klimato kontrolė, galinio vaizdo kamera, palydovinės navigacijos sistema “Nissan Connect” ir viena naujovė    – dinamiška kontrolės sistema, kuri leidžia vairuotojui reguliuoti dinamines funkcijas pagal savo poreikius.

Atitinkamos pradinės visų komplektacijų kainos: “Visia” – 52 990 Lt, “Acenta” – 56 990 Lt, “Tekna” – 61 990 Lt.

Varikliai

Juke bus montuojamas visiškai naujas 1.6 benzininis variklis su tiesioginio įpurškimo sistema ir turbokompresoriumi. Jo galia siekia 190 AG, o sukimo momentas – 240 Nm. Taip pat  siūlomas 1.6 benzininis motoras be turbokompresoriaus (galia – 117 AG, sukimo momentas – 158 Nm) ir 1.5 dCi dyzelis (galia – 110 AG, sukimo momentas – 240 Nm). Benzininis 1.6  variklis su turbokompresoriumi ir dviejų varančiųjų ratų sistema komplektuojamas su šešių pavarų mechanine transmisija, o “Nissan” transmisija “XTRONIC CVT”, turinti šešių pavarų  mechaninį režimą, bus montuojama į visus prabangesnės komplektacijos modelius su keturių varančiųjų ratų sistema ir benzininiu varikliu su turbokompresoriumi.

Benzininis 1.6 variklis be turbokompresoriaus gali būti komplektuojamas su penkių pavarų mechanine arba atnaujinta “XTRONIC CVT” transmisija, o 1.5 dyzelis – su šešių pavarų  mechanine transmisija.

Bagažinės tūris 251 l, sėdynes galima nulenkti dalimis

4X4

Galingas benzininis variklis komplektuojamas su naujosios kartos “Nissan” visų varančiųjų ratų sistema “ALL MODE 4×4-i” su sukimo momentą nukreipiančia technologija. Ši sistema  užtikrina didesnį stabilumą ir manevringumą, todėl automobilį smagiau vairuoti, be to, jis yra dinamiškesnis kelyje: darant posūkį, sukimo momentas nukreipiamas į galinių ratų “išorę”, tad mašina lengviau ir greičiau įveikia posūkius. Juke modeliai su dviejų varančiųjų ratų sistema bus gaminami Didžiojoje Britanijoje esančioje “Nissan” gamykloje netoli  Sanderlendo (JK) kartu su Note, Qashqai ir Qashqai+ 2 automobiliais, o versijos su keturiais varančiaisiais ratais – gamykloje Opamoje (Japonija).

Naujojo Juke kaina Lietuvoje bus nuo 52 990 Lt.

Tai mums patinka

Išskirtinumas. Su Juke tikrai neliksi nepastebėtas.

To mums trūksta

Kokybės jausmo. Vidaus apdaila stilinga, bet trūksta išbaigtumo ir kokybiškesnių medžiagų.

Tai mus nustebino

Drąsa. Sukurti tokio dizaino modelį gali daug kas… Bet ryžtis gaminti – tikrai ne visi.

Išvada

Juke labai naujoviškas automobilis. Galima sakyti, kad tai itin drąsus žingsnis, bet manome, kad tikrai sėkmingas. Automobilis patiks jaunimui ir dailiosios lyties atstovėms. Nepaisant visokių stereotipų, juo važiuoti smagu ir rimtiems vyrams. Galingiausias benzininis variklis džiugina savo dinamika, o norintys sumažinti išlaidas už degalus, gali rinktis ekonomišką dyzelinį variantą.

„Autobild Lietuva“ 2010 nr. 16