Pirmasis dyzelinis hibridas

Anksčiau Peugeot 3008 buvo galima vadinti „pusiau SUV“ – varantieji ratai tebuvo tik priekyje. Peugeot inžinieriai išsprendė šią problemą radikaliai; vietoj pravesdami kardaninį veleną į užpakalį, jie užpakaliniams ratams įtaisė atskirą elektrinį variklį.

Tačiau tai ne pagrindinė naujojo  Peugeot 3008 HYbrid4 naujovė. Tai – pirmasis hibridinis automobilis su dyzeliniu varikliu.

Po kapotu slypi dyzelinis 2,0 HDI varilis, išvystantis 163 AG, plius 37 AG elektrinis variklis tarp užpakalinių ratų (tam, tiesa, teko perdaryti jų pakabą), maitinamas nikelio ir metalo hidridų baterijos. Dyzelis ir elektrinis varikliai dirba nepriklausomai, tad automobilis išvysto pilną 200 AG galią. Įspūdingas suminis sukimo momentas – 500 Nm. Jeigu dyzelis savo 300 Nm pasiekia prie 1580 aps/min, tai elektrinis savo dalį prideda nepriklausomai nuo apsukų.

Elektrinė baterija pakraunama tik energijos atgaminimo metu, tiesioginio pakrovimo iš pagrindinio variklio, kaip Prius, nėra. Rankinė robotizuota šešių laipsnių transmisija leidžia pasirinkti vieną iš 4 važiavimo režimų:

auto režimas- visą sistemą  valdo elektronika, taip pat ir perėjimą nuo HDi dyzelinio prie elektrinio variklio. Vairavimas tampa optimalus, sunaudojamos mažai degalų, tačiau išlaikomas važiavimo dinamiškumas;

ZEV režimas (Zero Emission Vehicle – nulinės emisijos automobilis): įjungiamas vien tik elektrinis variklis. Šiuo atveju , HDi dyzelinis variklis suprogramuojamas veikti tik tada, kai intensyviai greitėjama. Šiuo atveju turi būti įkrautas aukštos įtampos akumuliatorius. Šiuo atveju automobilis tampa „miestiečio džiaugsmu“ – nelieka garso ir taršos. Vairuotojas galės pasirinkti šį režimą santūriai važinėdamas mieste, demonstruodamas elektrinio variklio tylų veikimą;

keturių varomųjų ratų režimas (4WD): visas automobilio galios aparatas veikia kartu.  Galinius ratus varo elektrinis variklis, o priekinius – HDi dyzelinis variklis;

Sport režimas: pavaros perjungiamos greičiau ir esant didesniam variklio veikimo režimui negu įprastai.

Jeigu 4WD režime trisdešimt septyni elektrinio variklio „arkliai“  ir nėra pilnai pakankami kastis tikra bekele – tai automobilis ir nėra tam skirtas. O prasto kelio atkarpai, pagreitėjimui slidžiame kelyje – pats tas.

Labiausiai taupančiame režime Peugeot 3008 HYbrid4 demonstruoja įspūdingą rezultatą – 3,8l/100 km degalų sąnaudos bei 99 g/km anglies dvideginio emisija. Ekonomiškumą didina ir start/stop technologija.

Peugeot 3008 HYbrid4 bus gaminamas Prancūzijoje, planuojama pardavimų Europoje pradžia – 2011 pavasaris.

www.auto-bild.lt