Sportiškas ūkininkas VW Amarok

Lietuvoje naujasis VW pikapas pasirodys tik 2011-jų pradžioje

Pikapas? Kam vokiečiams pikapas? Nusipirks kokie du ūkininkai, trys elektrikai ir dar keli keistuoliai, vaidinantys aktyvaus poilsio mėgėjus. Pasirodo, visai nesvarbu kiek Amarok bus  parduota Vokietijoje. Svarbiausia rinka – Pietų Amerika. VW Amarok gaminamas Argentinoje ir pagal užsakymų skaičių, atrodo, kad ten jis taps labai populiariu. Na, o kas naujojo VW  komercinio modelio laukia Lietuvoje? Ogi visai nebloga ateitis.

Pikapus Lietuvoje dažniausiai perka ūkininkai ir įmonės bei privatūs asmenys, norėdami turėti nebrangiai atsieinantį džipą. Kodėl nebrangiai? Todėl, kad šios klasės automobiliams  taikomos įvairios mokestinės lengvatos. Volkswagen markės automobiliai vieni populiariausių Lietuvoje, tad jei importuojančios kompanijos sustyguos kainodarą – sėkmė garantuota.

Tradicinis VW veidas

Vidaus apdailos medžiagos, kaip ir dera pikapui, nėra labai prabangios, tačiau plastikinės detalės surinktos kokybiškai

Amarok atrodo labai panašus į visus savo brolius iš VW šeimos. Lempos, grotelės, didžiulis markės ženklas – viskas kažkur jau matyta. Iš išorės modelis atrodo labai tvirtai. Vėliau  tiuninguotojai iš jo padarys ką tik nori: bekelės monstrą, sportinį bolidą, ekspedicijoms skirtą automobilį ir t.t. Amarok vidus – būdingas visiems Volkswagen modeliams. Paprastas,  suprantamas ir ergonomiškas. Vairuotojui nesunku surasti patogią darbo vietą. Nors medžiagos daug pigesnės nei Touareg salone, tačiau taip ir turi būti. Plastmasinės detalės gerai surinktos – matosi, kad ir po kelerių metų eksploatacijos sunkiomis sąlygomis vaizdelis turėtų stipriai nepasikeisti.

Kaip važiuoja?

Bandymų diena buvo padalinta į dvi dalis – važiavimą asfaltuotais keliais ir bekele. Dažniausiai pikapai neblogai įveikia bekelę, o štai greitkeliai tikrai ne jų stichija. Amarok greitkelyje  Viena–Bratislava demonstravo puikius sugebėjimus važiuoti dideliu (kaip pikapui) greičiu, gerai stabdyti, nelinguoti, nesiūbuoti ir nešokinėti per smulkias duobutes. Maksimalus greitis – 181 km/h. Visai neblogai! Vadinasi, pagal važiavimo savybes orientuosimės į geriausių komplektacijų galingiausius motorus turinčius Nissan Navara ir Toyota Hilux modelius.

Dyzelinis 2.0 TDI Twin Turbo 163 AG variklis lengvai traukia Amarok, kurio krovinio dalyje testo metu buvo sumontuota 200 kg bagažo imitacija. Nuo 0 iki 100 km/h pikapas įsibėgėja dinamiškai – per 11,1 s. Lietuvoje naujasis pikapas pasirodys tik kitų metų pradžioje, deja, jo kaina dar neskelbiama.

Vietos sėdintiems gale pakankamai

Vokietijoje už Amarok prašoma nuo 28 941 eurų.

Tai mums patinka
Kraulumas. Į Amarok galima įsimesti dvi europaletes.
To mums trūksta
Automatinės greičių dėžės. VW modeliai komplektuojami su puikiomis DSG dėžėmis, ji turėtų atsirasti ir Amaroke.
Tai mus nustebino
Važiavimo savybės bekele. Automobilis gali daugiau nei tikėjomės.

Išvada
Naujasis VW pikapas – tvirtas, greitas ir ekonomiškas (tarp savo klasės atstovų). Tie, kurie planuoja pirkti šios klasės modelį, tikrai turėtų palaukti ir “prisimatuoti” Amarok. Žinoma,  viskas priklausys nuo kainos, bet jei ji bus konkurencinga, japoniškiems modeliams teks susirungti su rimtu konkurentu. Deja, Lietuvoje Amarok pasirodys tik kitais metais.

Techniniai duomenys

Variklis – keturių cilindrų, keturių vožtuvų Twin Turbo

Darbinis tūris – 1968 cm3

Galingumas – 120 kW (163 AG) esant 4000 aps./min.

Maks. sukimo momentas – 400 Nm 1500–2000 aps./min.

Ilgis/plotis/aukštis – 5254/1944/1834 mm

Degalų bako talpa – 80 l

Maks. greitis – 181 km/h, 0–100 km – per 11,1 s

Vid. degalų sąnaudos – 7,9 l dyzelino 100 km

CO2 – 209 g/km

Kaina Vokietijoje – nuo 28 tūkst. eurų

„AutoBild Lietuva“ 2010 Nr.15