Kas šiemet nusipelnė “Žaliojo vairo” trofėjaus

“Auto Bild” žurnalų šeima lieka ištikima savo tradicijoms ir skelbia tarptautinį “Žaliojo vairo” konkursą.

Dėmesio! “Žaliojo vairo” konkursas susideda iš dviejų etapų. Pirmajame dalyvauja apie 50 milijonų visų Europoje leidžiamų “Auto Bild” žurnalų grupės skaitytojų, antrajame – kompetentinga komisija, kurią sudaro ekologijos srityje dirbantys mokslininkai ir įvairių šalių aplinkos apsaugos ministrai. Lietuvai atstovauja aplinkos ministras Gediminas Kazlauskas. Pirmiausia skaitytojai savo balsais turės nuspręsti kurie penki pretendentai iš žemiau pateikiamų 17 sąrašo verčiausi nugalėtojo vardo, o vėliau komisija iš penkių finalininkų išrinks nugalėtoją. Šių metų nominanto vardas bus paskelbtas šiemet lapkričio 4-ąją Berlyne.

“Auto Bild Lietuva” skaitytojų balsavimas vyks tik internetu iki šių metų rugsėjo 26 d. 24 val. Apsilankę mūsų svetainėje www.www.auto-bild.lt rasite visų “Žaliojo vairo 2010” dalyvių sąrašą ir nuotraukas. Jums tereiks pažymėti jūsų nuomone nugalėtojo vardo verčiausią kandidatą. Kviečiame aktyviai dalyvauti “Žaliojo vairo” rinkimuose – trijų greičiausiai ir teisingai įspėjusių nugalėtoją laukia mūsų rėmėjų įsteigti prizai.

1 vieta
Akumuliatorius jūsų automobiliui “Banner”
UAB “Tobis”

2 vieta
4 litrai sintetinės alyvos jūsų automobiliui “Xado 0W–40”
UAB “Tobis”

3 vieta
2011 m. pirmojo pusmečio “Auto Bild Lietuva” žurnalo prenumerata

1. Knauso Tabberto hibridinis kemperis
Saulės baterijos ant kelioninio namelio stogo ir taupiosios lemputės mums jau žinomi dalykai. Tačiau dabar Knausas Tabbertas siūlo hibridinę sistemą priekaboje-namelyje. Sistema vadinama “Efficiency Line”. Ji namą “ant kablio” daro mobiliu be vilkiko: padeda kylant į kalną, manevruojant bekelėje, ant ledo ir sniego. Ateityje, priklausomai nuo priekaboje sumontuoto papildomo variklio galingumo, vilkikais galėtų tarnauti lengvieji automobiliai su silpnesniais varikliais. Kad ir kaip ten būtų, hibridinė sistema padeda taupyti energiją. Ji sukaupiama stabdymo metu ir yra papildomas energijos šaltinis stovint.

2. Taupios “Bridgestone” padangos su nano technologijomis
“Ecopia EP 150” padangoms “Bridgestone” pritaikė naują “NanoPro-Tech” medžiagų technologiją ir specialų profilį. Padangos geriau rieda dėl sumažinto energijos netekimo viršutiniuose gumos mišinio sluoksniuose. Stabdymo savybių netekimą kompensuoja priklausomo profilio blokas ir plonos lamelės, kurios didina sukibimą ir gerina stabdymą. Pritaikyta naujovė davė puikų rezultatą – 15 proc. sumažėjo riedėjimo pasipriešinimas ir dėl to trim procentais mažesnės yra degalų sąnaudos ir į aplinką išmetamo anglies dvideginio kiekis.

3. “Ford” taupieji modeliai
Kur slypi didžiausias degalų sąnaudų taupymo potencialas? Kėbule, važiuoklėje, variklyje, padangose? Netiesa – dešinėje vairuotojo kojoje! Šį supratimą tobulina “Ford” su “Econo-Check” sistema, kurią sudaro du pagrindiniai žingsniai. Pirmasis: svarbių detalių – oro filtro būklės, oro slėgio padangose ir tt. – tikrinimas siekiant mažinti degalų sąnaudas. Antrasis: matavimo prietaiso, kuris septynias dienas stebi važiavimo stilių ir pateikia rekomendacijas, įmontavimas. Per metus kiekvienas vairuotojas gali sumažinti išmetamųjų CO2 dujų kiekį į aplinką vidutiniškai daugiau kaip 50 kilogramų. O tai, suprantama, mažina ir išlaidas degalų sąnaudoms.

4. “ThyssenKrupp” detalės automobilių gamintojams
Firmos “ThyssenKrupp” techniniai sprendimai yra pritaikyti daugelyje automobilių modelių. Jų evoliucinis projektas vadinamas “InCar”. Ši firma yra sukūrusi per 30 ekologiniu požiūriu efektyvių naujovių kėbulams, važiuoklėms ir varikliams. Aplinkos neteršiančių patobulinimų pavyzdžiais galėtų būti: pakopinis vožtuvų mechanizmo valdymas (degalų ekonomija iki penkių procentų sutaupoma degalų), cilindrų atjungimas (iki 20 procentų), galinis lengvojo lydinio tiltas, statramsčiai, durelės ir kt.

5. Toyota Prius Plug-in
“Toyota” žingsnis po žingsnio darbuojasi elektrifikuodama automobilius. Naująjį Toyota Prius paprasčiausiai galima įkrauti įjungus į elektros lizdą. Ličio jonų baterija gali sukaupti penkis kartus daugiau energijos negu Prius III nikelio metalo hibridinis elementas. To pakanka, kad vien elektra varomas automobilis nuvažiuotų 20 kilometrų atstumą 100 km/h greičiu. Vidutiniškai Plug-in suvartoja 2,6 l benzino 100 km kelio (CO2 – 59 g/km).

6. Honda CR-Z
Sportiškumas ir taupumas – nesuderinami dalykai. “Honda” nuomonė šiuo klausimu visiškai kitokia ir tai ketinama įrodyti pasitelkus CR-Z Hybrid modelį. Jo techniniai duomenys: 114 G benzininis variklis su 14 AG elektrine pavara, nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėjama per 9,9 s, maksimalus greitis – 200 km/h, o degalų sąnaudos – tik 5 l/100 km, CO2 emisija – 117 g/km. Galima pasirinkti vieną iš trijų važiavimo būdų: ekologišką, normalų arba sportinį. Vairuotojas visada gauna pranešimą apie energijos sąnaudas. Prietaisų skydelyje esančiame ekrane išauga, pavyzdžiui, virtualūs augalai – tai apdovanojimas už ypač efektyvų važiavimo būdą.

7. Opel Ampera
Hibridas nelygu hibridui. Apie tai byloja visiškai savitas Opel Ampera, turintis vidaus degimo variklį, tačiau važiuojantis varant elektros motorui. Nejaugi? Benzininis agregatas tik gamina elektros energiją, kuri ir varo elektrinį variklį (150 AG). To pakanka nuvažiuoti daugiau kaip 500 kilometrų nesustojant įsipilti degalų. Varomas vien elektra Ampera nurieda 60 kilometrų. Norintys važinėti visiškai kenksmingųjų dujų neišmetančiu automobiliu, jį gali įkrauti įjungdamas akumuliatorių į elektros lizdą mažiau kaip trims valandoms. 150 AG ir 370 Nm sukimo momentas greitai išjudina Ampera automobilį iš vietos (0–100 km/h – per 9 s, maksimalus greitis – 161 km/h).

8. “Porsche” pristato Cayenne
Ar galima patikėti tuo, kad 380 “arklių” pažabojantis ir 2,3 tonos sveriantis Porsche pasisotins 8,2 l benzino 100 km kelio (CO2 – 193 g/km)? Cayenne S Hybrid tai gali. Turėdamas šešis cilindrus jis pasiekia tokį patį galingumą kaip aštuonių cilindrų agregatas. Tai padaryti pavyksta dėl hibridinės pavaros, o degalų sąnaudos sumažėja 23 procentais!

9. Mercedes B 200 B su “Fuel Cell” elementais
“Mercedes” pagamino pirmuosius modelius su “Fuel Cell” degalų elementais, kurie aprūpina energija 136 AG galingumo elektros variklį (galingas 290 Nm sukimo momentas, 170 km/h maksimalus greitis). Variklis maitinamas vandeniliu, vadinasi, į aplinką išmetama ne kas, o vandens garai. Kiek CO2 išmetama į aplinką? Nulis. Tiesa, tenka nepamiršti, kad aplinka teršiama gaminant vandenilį, bet ne juo važiuojant.

10. VW Touran
“Volkswagen” koncernas, vystydamas aplinkos apsaugos programą, ir toliau daug dėmesio skiria mažo darbinio tūrio TSI varikliams. Kad šiems agregatams tinka ne tik benzinas, įrodo Touran 1.4 TSI EcoFuel variklis. Šis motoras pritaikytas važiuoti gamtinėmis dujomis.

11. Efektyvus “Audi” mygtukas
A6 ir A1 modeliuose yra važiavimo režimas “efficiency”. Kai vairuotojas įjungia šią programą, važiavimo režimas keičia atskirų automobilio sistemų – variklio, pavarų dėžės ir važiuoklės charakteristikas. Viskas sureguliuojama ekologiniu (“Eco”) režimu. Pavyzdžiui, variklis ir pavarų dėžė: pakeičiamas automobilių su automatine pavarų dėže sukimo momentas ir galingumo charakteristika bei optimizuojamas sąnaudų procesas. Palyginti su normaliu važiavimo režimu, “efficiency” sutaupo apie 13 procentų degalų.

12. “Mitsubishi” variklių naujovės
Naujajame ASX 1,8 litro (150 AG) agregatas 100 km kelio vidutiniškai sunaudoja 5,5 litro dyzelino (CO2 – 145 g/km). Tai naujos kartos dyzeliniai varikliai, kurių suspaudimo laipsnis (14,9:1) yra žemiausias tarp visų šios rūšies variklių pasaulyje. TF035 – kintamoji turbinų geometrija, taip pat padeda taupyti. Naujųjų aliuminio dyzelinių variklių su “Common-Rail” tiesioginiu įpurškimu karta pasižymi itin ramia eiga, mažesniu triukšmingumu ir išmetamu kenksmingųjų medžiagų kiekiu (pirmiausia azoto monoksido), didesniu patikimumu ir geresnėmis važiavimo savybėmis.

13. “Kia” sistema “Dynamax”
Naujajame Sportage yra “Dynamax” – taip pavadinta visų varančiųjų ratų sistema, kuri atpažįsta pasikeitusias važiavimo situacijas ir greitai prie jų prisitaiko. Tai didina stabilumą įveikiant posūkius, apsaugo ilgose įkalnėse ir kai važiuojama su priekaba. Degalų sanaudų mažinimu pasirūpina išmintingoji elektronika, kuri visada parenka reikiamą sukimo momentą ir pasirūpina optimalia trauka.

14. BMW tobulina dinamiką
BMW toliau tobulina “Efficient-Dynamics” sistemą. Automobilis, kurio variklio galingumas siekia 163 AG (0–100 km/h – per 8,2 sek., maksimalus greitis – 225 km/h) 100 km kelio vidutiniškai sunaudoja tik 4,1 l benzino (CO2 – 109 g/km). Buvo patobulinti kai kurie taupyti padedantys elementai: stabdymo energijos sugrąžinimo, “Start-Stop”, bėgio perjungimo taško parodymo, aktyviojo ventiliacijos vožtuvo reguliavimo ir atjungiamo klimato reguliavimo kompresoriaus funkcija, taip pat elektromechaninė vairo kolonėlė bei žemiau nuleistas kėbulas.

15. Nissan Leaf
“Nissan” siūlo penkiavietį Leaf. Su ličio jonų akumuliatoriumi nuvažiuoti galima 160 km. Naudojantis sparčiuoju įkrovikliu akumuliatorių įkrauti iki 80 procentų galima per 30 minučių. O įjungus į buitinį elektros lizdą – per aštuonias valandas. Elektrinis 108 AG variklis turi 280 Nm sukimo momentą bei leidžia važiuoti maksimaliu 140 km/h greičiu. Netoliese esančios įkrovimo stotys rodomos prietaisų skydelio ekrane. Prekyba penkiaviečiu Leaf modeliu “Nissan” pradės tose šalyse, kuriose valstybė parems pirkėjus. Tai Portugalija, Airija, Olandija arba Anglija. Leaf jose kainuos apie 28 tūkst. eurų.

16. Dvynukai
Citroen C-Zero ir Peugeot iOn – tai mažieji keturviečiai miesto švaruoliai. Elektrinis 64 AG variklis pasirūpins padoriomis važiavimo savybėmis (0–100 km/h – per 15 s, maksimalus greitis – 130 km/h) ir nulis išmetamųjų dujų. Akumuliatorius tarnaus apie penkerius metus. Automobiliai bus neparduodami, o nuomojami. “Peugeot” kalba apie mažesnę nei 500 eurų mėnesinę įmoką, į kurią įskaičiuotos visos priežiūros išlaidos. Automobiliuose yra ABS, ESP, šešios saugos oro pagalvės, vairo stiprintuvas, elektriniai langų stiklų kėlikliai ir klimato reguliavimo sistema.

17. Fiat 500
Fiat 500 išskiria tik 95 g/km CO2 ir vidutiniškai sunaudoja 4,7 l/100 km degalų. Dviejų cilindrų 85 AG variklio, vadinamo “Twin-Air”, dinaminės savybės džiugina (0–100 km/h – per 11s, maksimalus greitis – 173 km/h). Agregato darbinis tūris tik 900 cm3. Tai reiškia 23 proc. didesnį galingumą ir 15 proc. mažesnes degalų sąnaudas palyginti su senuoju 1.2 varikliu. Kita prie taupumo prisidedanti “Fiat” technologija – “MultiAir” sistema, kuri leidžia valdyti vožtuvus esant bet kokiam apkrovimui.

Konkursas baigėsi.