Fiat 500: mylėti – vadinasi, atleisti…

1372 km. Nuodugnus išankstinis patikrinimas, atliekamas redakcijos darbuotojų

Pirma rimta santykių krizė ištiko po 17 mėnesių. Tą penktadienio rytą Luigi (Luidži) dėl kažkokios priežasties buvo labai piktas, jis viduje tiesiog kunkuliavo pykčiu. Iš jo trapios  išmetamųjų dujų sistemos vamzdžio pasirodė tiršti dūmai – nors mes jį įkalbinėjome pačiais švelniausiais žodžiais, mūsų mielasis Luigi nepajudėjo iš vietos. Vėliau paaiškėjo, kad jis  pyko visai ne ant mūsų, o ant savo deformuoto stūmoklio antrame cilindre . Ir nuo to laiko mūsų santykiuose atsirado abejonių. Būtent santykiuose.

Fiat 500 jau nuo pat pradžių nebuvo tiesiog įprastas ilgalaikio testo kandidatas, įprasta skardos ir technologijų kombinacija. Apie jį ilgai svajojome, teko gerokai paplušėti, kad  įsigytume jį pačiame Milane, davėme jam Luigi vardą ir iškart įsimylėjome lig ausų. Įsimylėjome jo mielą išvaizdą, simpatiškas detales, malonų elgesį gatvėje ir kėbulo spalva nudažytą  priekinį skydelį! Ir kaip visi ką tik įsimylėję, ignoravome bet kokias silpnybes, net ir tokias, kurios vėliau pradėjo siaubingai nervinti.

55 226 km. Juodžiausia Luigi akimirka: aštuntą valandą ryto subyrėjo stūmoklis

Taigi tik po pirmosios nakties kartu sužinai, kad tavo išrinktasis siaubingai knarkia. Lygiai taip pat mes jau santykių pradžioje aptikome didžiausius Luigi trūkumus. Važiuodami juo iš  Milano ir skaitydami vartotojo instrukciją, stebėjomės labai dideliu apsisukimo spinduliu – net 11,7 metro! Nuostabą kėlė ir stiprus vėjo keliamas triukšmas, kuris buvo girdėti per panoraminį stiklą (stiklinis stogas įeina į “Lounge” gamyklinę komplektaciją), vangus ir pavargęs 1.4/100 AG variklis, o ką jau kalbėti apie kietą važiuoklę, kuri skaičiavo kiekvieną  duobę bei kelio nelygumą. Bet mes skraidžiojome iš laimės padebesiais ir visi trūkumai mums atrodė nesvarbūs.

“Pirmąją naktį būčiau mielai jį pasikvietęs į namus arba bent išnešęs apklotą,” – rašo vienas automobilio bandytojų Stefanas Mallachas. Tačiau išblėsus pirmajam susižavėjimui, mūsų  redakcijos bendradarbiai pradėjo svarstyti: “Ar šiais laikais 100 AG pakanka?” – paklausė kolegė Nadine Schulz. “Sėdėsena, komfortas ir ypač valdymas yra prastesnis, nei priklauso šios klasės atstovui,” – barėsi padangų ekspertas Dierkas Mölleris- Sonntagas. O korespondentas Claudius Maintzas pastebėjo: “Matomumas atgal yra prastas, degalų bakas per mažas”.

Be to, yra ir kitų labai varginančių smulkmenų. Pavyzdžiui, dėl nekokybiškų spynelių sunku užsegti saugos diržus. Langų apiplovimo skysčio bakelis įmontuotas taip nevykusiai, kad pusė skysčio prapilama pro šalį. Be to, Luigi elgėsi pabrėžtinai šaltai ir kartais mūsų didelė meilė patirdavo nusivylimą. Ištvermės išbandymo pradžioje aprašytas gedimas greitkelyje  buvo ne vienintelis kartas, kai mūsų raudonasis partneris (20 proc. Fiat 500 pirkėjų renkasi raudoną spalvą) primetė savo valią. Nuvažiavus vos 1000 kilometrų teko keisti galinio dešiniojo rato guolį ir generatorių. Visa laimė, kad abiem atvejais galiojo garantija.

Bet kai įtrūko pusašio lanksto apsauga, už remontą teko mokėti iš savo kišenės, nes garantija buvo jau penkias dienas kaip pasibaigusi. Be to, paaiškėjo, kad priekinės stabdžių trinkelės ištvermės maratono pabaigoje buvo visiškai sudilusios, nors gamintojas suteikė 120 000 kilometrų garantiją.

Panda parodė daug geresnį rezultatą

Susumavę visus rezultatus ir pasitarę su ilgalaikio testo ekspertais, savo “santuoką” mes įvertinome vienu balu su pliusu. Bet apmaudu dėl to, kad Luigi brolis Panda, kuris platforma dalinasi su Fiat 500 ir taip pat buvo pagamintas Lenkijos miestelyje Tychy esančioje gamykloje, ilgalaikiame teste parodė daug geresnius rezultatus. Na, ir pagaliau, mielasis Luigi, mes aptikome, kad Panda turi beveik dviem metrais mažesnį apsisukimo spindulį. Kaip ir kiekvienoje santykių krizėje, pasiekėme tokį tašką, kai turėjome apsispręsti: ar mums išsiskirti, ar suteikti mūsų meilei dar vieną šansą? Juk vis dėlto kartu tiek daug patyrėme. Pavyzdžiui, susidūrimą su suopiu, kuris pramušė priekinį stiklą vairuotojo pusėje, arba konfliktą su Fiesta, kuri, nesuvaldyta gatvėje, atsitrenkė į Luigi vairuotojo dureles. Šie nutikimai mus ypač suartino.

Pagalba užvedant: nuvažiavus 63 063 kilometrus, sugedo generatorius

Todėl apsisprendėme – liksime su savo Fiat 500 ir nuvažiuosime ne tik visus suplanuotus 100 000 km. bet ir daugiau. Tik labai prašome – daugiau nenuvilk mūsų, Luigi!

Tai pastebėjome

Luigi solidus, bet bijo vandens. Suvedus galutinius rezultatus, mūsų 500-tuko trūkumų sąrašas buvo neilgas. Tačiau akis badė kai kurie Luigi trūkumai, ypač patikrinus dugną.  Duslintuvas taip pat buvo pažeistas. Pažiūrėsime, ką pasakys inspektoriai, atlikdami privalomąją techninę apžiūrą, kurią reikės pereiti rugsėjo mėnesį. Taip pat šiek tiek nuteka alyva.  Endoskopu patikrinus vidines kėbulo ertmes, jose, kaip ir Fiat Bravo automobilyje, teliūškavo vanduo. Galbūt to priežastis buvo automobilio dugno plovimas – guminės slenksčių  tarpinės, tikriausiai, neatlaikė plovimo aukšto slėgio vandens srove. Bet džiaugiamės, kad iki šiol dar neaptikome korozijos pėdsakų.

Remontas

Didžiausią smūgį Luigi patyrė visai netikėtai. Be problemų nuvažiavus 55 000 kilometrų, ryte greitkelyje ties Ahrensburgu(???) iš automobilio pradėjo virsti tiršti dūmai, krito galia ir  variklį ištiko staigi mirtis. Variklio gedimo priežastis: tikriausiai įpurškimo sistemos bėdos. Pasekmės: antrojo cilindro stūmoklio viršutinė dalis išsilydė, o cilindro sienelė įtrūko.

55 226 km Garantija
Variklio gedimas

62 008 km Garantija (495 Lt)
Pakeistas galinio dešiniojo rato guolis

63 085 km Garantija (540 Lt)
Pakeistas sugedęs generatorius

84 437 km (650 Lt)
Pakeistas pusašio lankstas ir apsauga

84 437 km (790 Lt)
Pakeisti priekinių stabdžių diskai ir trinkelės

Privalumai
Išskirtinė ir simpatiška išvaizda
Nebrangios detalės
Ekonomiškas

Trūkumai

Kieta važiuoklė
Blogai apsaugotos vidinės ertmės
Didelis apsisukimo spindulys

Išvada

Net ir būdami labai įsimylėję, atkreipkime dėmesį į faktus: Fiat 500 su 1.4 varikliu kainuoja mažiausiai 42 690 litų, o už jo platformos brolį Panda (tiesa, su silpnesniu varikliu) prašoma  nuo 32 tūkst. litų. Be to, jis daug praktiškesnis kasdienėse kelionėse. Ar Fiat 500 simpatiška išvaizda ir dizainas verti tos priemokos – spręsti tik pirkėjui.

Jeigu reikėtų rinktis iš naujo, šį kartą būtume apsistoję ties modeliu su 1.2/69 AG varikliu – įsibėgėjimas beveik nesiskiria, o Fiat 500, varomo 1.4 benzininio variklio, maksimaliu 182 km/h greičiu taip ir neteko pasinaudoti. Bet kuriuo atveju, prieš perkant automobilį patariame atlikti dviejų valandų trukmės bandomąjį važiavimą prastos dangos keliu. Galbūt tai bus  jūsų santykių išbandymas.

„AutoBild Lietuva“ 2010 Nr. 17