Adrenalino gamykla – Subaru WRX STI

Kai 2007 m. pasirodė naujos kartos Subaru Impreza, dėl kėbulo tipo kilo daugelio šio modelio mėgėjų nepasitenkinimas. Visuomet buvęs sedanu automobilis staiga tapo hečbeku. Netvarka! Pamitingavome, paburbuliavome  ir… pripratome. Vos spėjome apsiprasti, o “Subaru” mums ir vėl pateikia naują išbandymą. Dabar gamintojas mūsų verdiktui pristato naują WRX STI modelį ir vėl grįždamas prie sedano kėbulo. Dar viena  naujiena – nuo šiol WRX ir WRX STI modeliai atskiriami nuo Impreza šeimos – jų pavadinime nebelieka žodelio Impreza. Dabar Impreza lieka 1.5 ir 2.0 benzininius bei 2.0 turbodyzelinius variklius turinčiu modeliu.

Kaip atrodo

Sedanas WRX STI skiriasi nuo savo pirmtako ne tik tuo, kad yra sedanas. Priekyje dėmesį atkreipia dar platesni sparnai, sportiškesnės radiatoriaus grotelės, kitokie ortakiai. Užpakalinėje automobilio dalyje – originalus  buferis su oro difuzoriais ir rūko žibintu ir, žinoma, įspūdingas vadinamasis spoileris. Beje, paprasčiausia WRX STI versija komplektuojama be jo. Kai pripratome prie hečbeko, jau sunku pasakyti, kuris kėbulas gražesnis. Tiek to… Juk tai skonio reikalas.

Vidus

Patogios sportiškos sėdynės pasižymi itin geru šoniniu prilaikymu

Po variklio dangčiu niekas nepasikeitė: turbokompresorinis 2457 cm3 darbinio tūrio benzininis variklis, kurio maksimali galia 300 AG (esant 6000 aps./min.), o sukimo momentas – 407 Nm (esant 4000 aps./min.). Mūsų  rinkoje WRX STI bus siūlomas tik su šešių bėgių mechanine transmisija. Reguliuojamas centrinis diferencialas leidžia keisti priekiniams ir užpakaliniams ratams perduodamos galios santykį: standartiškai priekinei ašiai tenka 41, užpakalinei – 59 procentai. STI turi “SI-Drive” sistemą: tai variklio darbo reguliavimo programa, leidžianti naudotis taupiu “Intelligent”, sportišku “Sport” arba maksimaliai automobilio galią išnaudojančiu “Sport Sharp”  režimu.

Sportiška ir standi automobilio pakaba vis dėlto nėra pernelyg “kieta”, o tai reiškia, kad šiuo modeliu galima važinėti ir kasdien. Iki 100 km/h WRX STI sedanas įsibėgėja per 5,2 sek., maksimalus jo greitis – 255 km/h, o  vidutinės degalų sąnaudos – 10,5 l/100 km. WRX STI salonas erdvus, o nulenkiami užpakalinių sėdynių atlošai leidžia suformuoti 420 litrų talpos bagažinę. Jau spalį Lietuvos prekybos salonuose pasirodysiančio WRX STI modelio pigiausia versija kainuos 129 900 Lt. Brangesnė, su užpakaliniu oro aptaku – 131 900 Lt.

Sedano vidus nesiskiria nuo hečbeko. Vyrauja sportinė dvasia

Bus siūloma ir dar prabangesnė Carbonstyle modifikacija, kuri kainuos nuo 149 900 Lt.

Tai mums patinka
Išskirtinis valdomumas,variklio galia ir suderinamumas su greičių dėže.

To mums trūksta
Pasigedome geresnės garso izoliacijos – salone per daug girdisi ratų keliamas triukšmas.

Tai mus nustebino

Sportinė pakaba ne per kieta. Ji nenervina važinėjant kasdien.

Išvada

Dėl skonio nesiginčijama. Tebūnie pasirinkimo galimybių gausa: gražiau hečbekas – prašom, patinka sedanas – irgi prašom. Sportiško vairavimo mėgėjams šis išskirtinis Subaru WRX STI modelis nepatikti negali. Visiems  kitiems, kurie neišnaudos nė dvidešimties procentų šio Japonijoje gaminamo automobilio galimybių patartume dairytis į tradicinius modelius.

Techniniai duomenys

Subaru WRX STI

Variklis – benzininis, 4 cilindrų

Darbinis tūris – 2457 cm3

Maks. galia – 300 AG esant 6000 aps./min.

Maks. sukimo momentas – 407 Nm esant 4000 aps./min.

Varantieji ratai – visi

Pavarų dėžė – 6 bėgių mechaninė

Vid. degalų sąnaudos – 10,5 l/100 km

Maks. greitis – 255 km/h

0–100 km/h – per 5,2 s

Kaina – 129 900 Lt

AutoBild Lietuva“ 2010 Nr. 20