
Automobiliai sedano kėbulu – tikra klasika, tačiau tai nereiškia, kad jie turi atrodyti nuobodžiai. Pavyzdžiui, naujasis Volvo S60 – subtilios elegancijos įsikūnijimas. Ar to pakaks pergalei?
Šiame moderniame gyvenime mus visur lydi įvairiausi standartai. Daugelis lietuvių tikriausiai gerai žino “ISO 9001” standartą, kuris naudojamas Europoje bei JAV. Vyresnioji karta turėtų atsiminti sovietų laikais naudotą GOST standartą, kuris vis dar galioja šiandieninėje Rusijoje. Įvairiausi standartai ir apibrėžimai naudojami ir automobilių pramonėje. Pavyzdžiui, mašina sedano kėbulu. Ją lengva atpažinti iš keleto tik jai būdingu bruožų, kurių bene pagrindinis – atsikišęs, tam tikru kampu įtaisytas bagažinės dangtis. Tokia automobilio kėbulo forma – tikra klasika.
Nenuostabu, kad gana konservatyvūs lietuviai dažniausiai ir perka mašinas su klasikiniu kostiumu. Automobilių gamintojai taip pat puikiai supranta, kad be mašinų klasikiniu kėbulu įtikti konservatyvesniam pirkėjui nepavyks. Todėl kiekvienas jų savo modelių gamoje būtinai stengiasi pasiūlyti bent vieną automobilį sedano kėbulu. Būtent tokie konservatyvūs yra ir visi keturi mūsų testo dalyviai: Audi A4, Citroen C5, Opel Insignia ir Volvo S60.
Vidutinės klasės švedų sedanas – Volvo S60 – visuomet buvo gero skonio pavyzdys. Dažnas vairuotojas net pakeltas viduryje nakties pasakytų, kad švedų automobiliai jiems asocijuojasi su saugumu. Šį kozirį kaimynai anapus Baltijos jūros dar labiau sustiprino. Pasirodo, kad naujasis Volvo S60 yra vienintelis savo klasės automobilis, turintis automatinę visiško sustojimo funkciją. Tai reiškia, kad važiuojant ne didesniu kaip 30 km/h greičiu Volvo S60, vairuotojui užsižiopsojus, pats sustos, jei kelyje pasitaikys kliūtis. Tikrai puiki naujovė.
Trokštantiems komforto neliks nieko kito, kaip rinktis Citroen C5. Šis automobilis puikiai “valgo” kelyje pasitaikančias duobes ir maloniai liūliuoja kelionėje. O štai Opel Insignia dizaineriai ant klasikinį kostiumą dėvinčiųjų podiumo siunčia gana modernų dabitą. Toks automobilis tikrai sužavės dinamiško dizaino mėgėjus ir privers atsisukti ne vieną praeivį gatvėje. Arčiausiai elito esanti Audi A4 nesiekia nieko ir niekuo šokiruoti. Brangus ir prabangus automobilis vilki labai subtilų klasikinį kostiumą. Štai tokie keturi klasikai šį kartą kovoja dėl nugalėtojo titulo. Kuriam atiteks nugalėtojo laurai ir visos publikos simpatijos?
4. vieta – Volvo S60

Nauji savininkai ir naujoviškas kostiumas – švedų Volvo S60 kardinaliai atsinaujino.
Viskas nauja
“Volvo” dabar priklauso kinams (“Geely” bendrovei), o ne “Fordui”. Ilgai dominavęs itin charakteringas švedų automobilių dizainas – taip pat jau praeitis. Naujais S60 akį traukia minkštomis linijomis ir švelniai žemėjančiu kupė stogu. Šiek tiek gaila, jog anksčiau su niekuo nesupainiojamų automobilių dizaino neliko. Laimė, kad automobilio salone vis dar juntamas šaltas švediškas stilius, žavintis daugelį žmonių visame pasaulyje. Matinis aliuminis, dideli klimato kontrolės ratukai ir malonios liesti apdailos medžiagos atrodo išties solidžiai. Tokio automobilio viduje jautiesi tikrai gerai. Malonius pojūčius šiek tiek apkartina sėdynės. Be tinkamų šoninių atramų vairuotojas ir keleiviai, įveikiant posūkius, vartosi nuo vienos pusės į kitą. Šiltesnių žodžių nusipelno 2.0/163 AG dyzelinis motoras. Jis elastingas, turi didžiausią sukimo momentą tarp testo dalyvių (net 400 Nm) ir suvartoja mažai degalų – vidutiniškai vos 6,2 l dyzelino 100 km kelio. Taupiau važiuoja tik Audi A4. Švedų naujoke labiausiai akis bado maža bagažinė (380 l), stringantis pavarų perjungimas ir kieta pakaba. O ir vairas galėtų tiksliau vykdyti vairuotojo komandas.
3. vieta – Citroen C5
Išskirtinis prancūzas

Dailus dizainas bei neprasta C5 pakaba palieka puikų įspūdį, tačiau visuma – nuvilia.
Hidropneumatinė pakaba, galingas dyzelinis variklis, gausi įranga bei patrauklus dizainas. Visas šias savybes prancūzų sedanas tikrai turi. Jų sąrašą tikrai dar galima papildyti: C5 tarp visų testo dalyvių gali vežti sunkiausią krovinį (iki 496 kg) ir užtikrina gerą matomumą. Atrodytų, kad pasižymėdamas tokiais privalumais jis lengvai turėtų sudoroti varžovus, deja, taip nėra. Pirmiausia į akį krinta tai, kad automobilis ankštas, ypač sėdintiems gale. Neįtikina ir išdailinto prancūzų gražuolio valdymas. Norint važiuoti tiesiai, nuolatos reikia koreguoti kryptį, o įveikdamas posūkius automobilis siūbuoja kaip laivas jūroje. Ne, taip nesubalansuotai šios klasės automobilis tikrai neturėtų važiuoti. Nedžiugina ir ne itin tiksliai perjungiamos šešių bėgių mechaninės greičių dėžės pavaros. Mes rekomenduojame nepagailėti pinigų ir papildomai užsisakyti ne labai daug kainuojančią (4500 Lt) automatinę greičių dėžę. Susižavėjimo šūksnių neišgirsite ir kalbai pakrypus apie variklį. Dirbdamas laisvąja eiga jis skleidžia ausiai nemalonius, sunkvežimių motoro gausmą primenančius garsus. Laimei, kad hidropneumatinė Citroen C5 pakaba savo darbą atlieka be priekaištų.
2. vieta – Audi A4
Geras, bet brangus

Jei nepaisytume kainos, tai būtų geriausias šio testo automobilis. Bet jis per brangus.
Beveik 117 tūkst. Lt. Tiek daug pinigų Audi konkurentai už savo automobilius tikrai neprašo. Taip pat nederėtų galvoti, kad atseikėję apvalią sumelę gausite gerai sukomplektuotą mašiną. Anaiptol, nemažai įrangos teks pirkti papildomai ir dar kartą plačiai atverti piniginę. Siutina ir tai, kad Audi A4 su testuotu motoru (2.0/170 AG) neturi automatinės greičių dėžės. Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad ši mašina – tikras nusivylimų šaltinis. Iš tiesų taip nėra. Audi A4 motoras žaibiškai reaguoja į greičio pedalo paspaudimus (automobilis pirmas pasiekia 100 km/h greitį – per 8,7 s), o pavaros persijungia itin tiksliai. Šypseną veide išspaudžia ir mažiausios tarp šio testo dalyvių dyzelino sąnaudos – vidutiniškai vos 6,1 l/100 km. Tikrai puikus rezultatas greitam automobiliui. Privalumų sąrašą pratęsia standi, bet ne per kieta pakaba ir tiksliai veikianti vairo sistema. Tokia mašina galima gana sportiškai įveikti posūkį, o tai atlikus, toliau važiuoti ramiai ir komfortiškai. Gerai nuteikia ir ergonomiškas bei prabangiai įrengtas salonas, kuriame didelės ir patogios sėdynės. Siutina tik vienintelis jau minėtas dalykas – itin didelė kaina.
1. vieta – Opel Insignia
Darantis karjerą

Tai išties solidus sedanas, turintis daugybę talentų. Džiugina ir palanki Insignia kaina.
Ne itin didele taškų persvara šį testą laimi Opel Insignia, už nugaros palikdama gerai subalansuotą Audi A4. Išsiveržti į nugalėtojus šiam testo dalyviui padėjo ne tik palanki kaina. Insignia iš tiesų nėra prastas automobilis. Erdviausias salonas, didžiausia bagažinė bei gera saugumo įranga – Opel sedanas renka taškus bene svarbiausiose testo rungtyse. Juo važiuosite tikrai maloniai, jei susitaikysite su tuo, kad gale sėdinčių aukštaūgių keleivių galvos rems stogą. Kritikos nusipelno ne itin gerai savo darbą atliekanti vairo sistema bei netiksliai perjungiamos pavaros. Kaip ir Citroen C5, perkant Insignia mes rekomenduojame nepagailėti 6729 Lt ir įsigyti automatinę greičių dėžę. Kodėl? Paprasčiausiai pradedant važiuoti automobiliu su mechanine dėže juntama turboduobė. Tiesa, “automatas” turboduobės visiškai neužmaskuos, tačiau ji bus mažiau juntama. Įtikina ir Opel Insignia įsibėgėjimas: automobilis 100 km/h greitį pasiekia per 9,7 s. Gaila, bet degalų sąnaudų pagirti nepavyks. Testo metu Insignia vidutiniškai sunaudojo 6,7 l dyzelino 100 km kelio. Tai prasčiausias rezultatas. Erzina ir tai, kad sportiškas automobilis ne itin išlaiko važiavimo kryptį ir suka į šoną.
Galutinis įvertinimas
Opel Insignia – 375 taškai
Būdamas 4,83 metro ilgio, Insignia atrodo solidžiai bei pabrėžia limuzinų dorybes. Gaila, bet turi ir silpnybių: pavyzdžiui, stringa pavarų perjungimas.
Audi A4 – 370 taškų
Erdvus, greičiausias ir kartu taupus. Įtikina ir apdailos kokybė bei prabangos dvelksmas. Nuvilia vienintelis dalykas – didelė kaina.
Citroen C5 – 359 taškai
Atrodo didelis, tačiau vietos jam ne per daugiausiai. Malonu bent tai, kad automobilis siūlo nemažai komforto ir puikią įrangą už prieinamą kainą.
Volvo S60 – 354 taškai
Dailus, prabangus ir taupus. Tai stipriosios naujojo švedų sedano pusės. Akis bado maža bagažinė, stringantis pavarų perjungimas ir kieta pakaba.
Išvada
Naujojo Volvo S60 startas galėjo būti ir geresnis. Koją švedų automobiliui pakišo maža bagažinė, ankštas salonas ir didelė kaina. Šiuos trūkumus atperka taurus salonas ir taupus variklis. Citroen C5 irgi įtikina ne visais aspektais, bet jis gali sužavėti komforto mėgėjus. Audi A4 labiausiai vykęs, geriausiai subalansuotas sedanas, tačiau tapti nugalėtoju jam neleidžia kaina. O nugali erdvus, talpus ir paskutinių centų iš piniginės neišlupantis Opel Insignia. Tiesa, sėdintiems gale virš galvos galėtų būti daugiau vietos, o variklis neturėtų springti, t.y. reikia išgydyti turboduobę.
Mindaugas Malinauskas
„AutoBild Lietuva“ 2010 Nr.20