Komforto testas – kuris iš šių 10 automobilių nugalėjo? 2 dalis. Sėdynės

Daugeliui vairuotojų tikrai patinka komfortiški automobiliai. Tik kaip pamatuoti atrodytų nepamatuojamą dalyką. Mes tai atlikome ir išrinkome  komforto karalių.

Teste dalyvavo:

BMW X5 xDrive 30d
Nuo 203 800 Lt

BMW 525d
Nuo 160 600 Lt

VW Golf 1.4 TSI
Nuo 57 524 Lt

Audi A8 4.2 FSI
Nuo 320 420 Lt

Citroen C5
Nuo 82 900 Lt

VW Golf 1.4 TSI DCC
Nuo 60 404 Lt

Opel Meriva 1.4 EcoFlex
Nuo 48 742 Lt

Mercedes S 600 L
Nuo 551 058 Lt

Citroen DS 20 Pallas
Apie 52 000 Lt

Sėdynės

 

Mercedes S 600 (dešinėje ir apačioje) keleiviai ant galinių sėdynių mėgaujasi aukščiausios klasės prabanga

Klysta ir genijai. “Tie, kurie sėdi patogiai, važiuodami užsnūsta,” – mėgdavo sakyti garsus  “Mini” automobilių kūrėjas Alecas Issigonis. Juk pirmieji Mini turėjo ne mums įprastas, normaliais sėdynes, o veikiau plonu audiniu aptrauktas  virtuvines taburetes. Ant tokių tikrai neužsnūsi, bet ir pasilepinti negalėsi. Šiandieną automobilių gamintojai stengiasi  kurti kuo puikiau prie žmogaus kūno prisitaikančias sėdynes. Juk kuo geriau vairuotojas ir keleiviai jausis kelionės  metu, tuo saugiau jie pasieks savo tikslą.

Geriausiomis sėdynėmis tarp šio testo dalyvių gali pasipuikuoti S klasės Mercedes. Tiek priekines, tiek galines galima įvairiausiai reguliuoti, be to, jos yra vėdinamos ir turi masažo funkciją. Visiška priešingybė itin komfortiškoms  Mercedes S 600 sėdynėms yra Opel Meriva krėslai. Ortopediniu požiūriu jos pasižymi tikrai gera forma, tačiau ilgainiui  Meriva sėdynės tampa nepaprastai kietos. Nieko nuostabaus, kad geriausias sėdynes, kuriose patogiai  įsitaisys tiek apkūnus žmonės, tiek aukštaūgiai, turi dideli, prabangūs automobiliai. Be minėto S klasės Mercedes  pirmuoju smuiku groja BMW X5, Audi A8 ir BMW 525d krėslai. Tiesa, nors ant galinių “penktuko” sėdynių labai patogu,  tačiau keleiviai čia jaučiasi įsprausti palyginti su ženkliai erdvesniu X5.

Vietos Citroen DS 20 gale – kaip svetainėje. Lepina ir oda trauktos sėdynės. Tik ilgainiui komfortas išgaruoja

Prancūzai su naujuoju Citroen C5 įrodo, kad patogios sėdynės nebūtinai turi būti minkštai kimštos. Kaip buvo anksčiau  byloja senasis brolis DS 20 – čia vairuotojas ir keleivis prasmenga minkštose odiniuose krėsluose. Iš pradžių atrodo patogu ir malonu, tačiau ilgainiui jausmas keičiasi. Neblogas priekines sėdynes turi ir VW Golf bei VW Sharan.  Kiek prasčiau įrengtos tik galinės šių automobilių sėdynės. Pavyzdžiui, ant galinių Sharan krėslų trūksta erdvės, o  keleiviai sėdi neįprastai aukštai. Vertinant Dacia Duster krėslus tampa akivaizdu, kad pigaus automobilio ir sėdynės  ganėtinai pigiai padarytos. Taip, Duster sėdynės tikrai tinkamo dydžio, tačiau priekinių į aukštį reguliuoti negalima, o  gale jos per kietos. Žinoma, tai ne kankinimo įranga, tačiau ir komforto mažoka.

Vietos ant galinių Opel Meriva sėdynių tikrai yra. Tik komfortas skurdokas, ypač ant siauro ir kieto galinio suolo

Geroms sėdynėms nėra vieno recepto
Taip, vieno recepto tikrai nėra. Pagaminti geras, komfortiškas sėdynės vis dar yra tikras menas. Panašu, kad šią meno  šaką geriausiai įvaldę Mercedes S 600 automobilio kūrėjai. Šio sedano krėslai tikrai lepina. Dacia Duster sėdynės nėra  kankinimo įranga, tačiau ir komforto jos siūlo ne per daugiausiai.

Priekinės sėdynėsGalinės sėdynėsSėdėjimo padėtisBendras įvertinimasVieta
Mercedes S 600L101010301
BMW X5 xDrive 30d998262
Audi A8 4,2 FSI889253
BMW 525d987244
Citroen C5787225
VW Sharan 2,0 TDI758206
Citroen DS20577197
VW Golf 1,4TSI757197
Opel Meriva EcoFlex647179
Dacia Duster 1,616V 4×44451310