Galiūnai iš Japonijos

Nelabai populiarus: trumpasis triduris. Užtat kaina tinkama. Penkerių durų automobilis būtų dviem metais senesnis arba nuvažiavęs daugiau kilometrų

SUV pasižymi tvirtumu, o japoniški automobiliai – ir ypatingu patikimumu. Kas nutiktų, jei abi šias savybes sujungtume į vieną?

Toyota RAV4

Kaina  – 27 000 Lt
Gamybos metai  – 2004
Rida  – 124 000 km

Kas dažniausiai genda?

Jautri: sudėtinga galinė pakaba bekelėje susidėvi greičiau

Nelabai malonu, kai bet koks defektas išlenda tarsi Pilypas iš kanapių. Su Toyota RAV4 tokios rizikos beveik nėra. Kadangi šis automobilis beveik neturi įgimtų trūkumų, nebent tik kai kurios dalys susidėvi greičiau, nei  galima tikėtis. Vienas iš tokių pavyzdžių yra akumuliatorius, kuris išgyvena tik šiek tiek ilgiau nei baigiasi jo garantija. Todėl į atnaujintus RAV4 modelius buvo montuojami kitokie akumuliatoriai. Taip pat neilgaamžė ir  sankaba: ji dirba puikiai, tačiau jos eksploatacijos trukmė priklauso nuo vairuotojo būdo. Dažniausiai genda dyzelinių modelių sankaba. Greičiausiai to priežastis yra didelis sukimo momentas, dėl kurio, automatinė pavarų  dėžė tuo metu nebuvo komplektuojama su dyzeliniu varikliu. Tad “automatai” atiteko automobiliams su benzininiais varikliais.

Dar galima paminėti per greitai dylančius RAV4 stabdžių diskus, bet ši problema būdinga daugeliui naudotų automobilių. Kalbant apie visureigius, visada minimas jų pravažumas bekelėje. Šio Toyota modelio prošvaisa yra  170 mm, tad bekelės kliūtis jis įveikia nesunkiai. Vis dėlto “Auto Bild” pataria pirkti tokį RAV4, kuris nevažinėjo po išartus laukus.

Privalumai

Gera surinkimo kokybė
Patikima visų varančiųjų
ratų sistema

Trūkumai

Solidus vaizdas: gamintojui būdingas aiškus prietaisų skydelis. Kai kurie skaitytojai, deja, skundžiasi dėl jo barškėjimo

Nedidelė tempimo masė – viso labo 1500 kg
Neilgaamžė sankaba

Išvada

Jeigu ankstesnis RAV4 šeimininkas buvo tvarkingas vairuotojas, automobilį galima pirkti ilgai nesvarstant. Būdingų SUV trūkumų – laisvos vairo sistemos arba iš variklio ir greičių dėžės nutekančios alyvos, šiame  automobilyje tikrai nerasite. Rūdys taip pat nežinomas dalykas. Vis dėlto šis puikus SUV galėtų turėti didesnę tempimo masę, nes maksimalūs 1500 kg nėra daug.

Įvertinimas 4 iš 5

Nissan X-Trail

Kaina nuo 27 000 Lt
Rida 100 000 km

Nissan X-Trail pasirodė 2001 m. pabaigoje. Palyginti su konkurentais jis yra erdvesnis ir turi komfortiškesnę važiuoklę. Už 27 tūkst. litų galima įsigyti 2003 m. modelį, pravažiavusį iki 100 000 km. Daugiausiai siūloma  modelių su dyzeliniu varikliu. Ankstesnės gamybos 115 AG dyzeliniai varikliai labiau patikimi nei vėliau gaminti 136 AG, kurių turbinos dažnai genda. Be to, gali pasitaikyti pavarų dėžės ir sankabos defektų. Techninės priežiūros centrų ekspertai tarp trūkumų dažniausiai mini rūdis ir nutekančią alyvą, taip pat didelį stabdžių sistemos nusidėvėjimą.

Įvertinimas 3 iš 5

Honda CR-V

Kaina nuo 25 500 Lt
Rida 85 000 km

Už 27 tūkst. litų galima rasti gerą antros kartos (2002–2006) Honda CR-V egzempliorių su benzininiu varikliu. Beje, toks automobilis labiau patikimas nei nuo 2004 m. pabaigos gaminti modeliai su dyzeliniais varikliais, kurie turi problemų dėl išmetamųjų dujų apykaitos sistemos. Salono erdvė ir komfortas išskirtiniai, visų varančiųjų ratų sistema ne tokia gera. Į galinius ratus galia perduodama tik tuomet, kai prasisuka priekiniai. Rimtų  bėdų nėra, bet maksimali tempimo 1200 kg masė (benzininis variklis su automatine pavarų dėže) tokiam automobiliui tikrai per maža.

Įvertinimas 4 iš 5

Suzuki Grand Vitara

Kaina nuo 27 000 Lt
Rida 75 000 km

Už 27 tūkst. litų galima įsigyti dviem metais, palyginti su konkurentais, naujesnį automobilį ir nuvažiavusį mažiau kilometrų, o jeigu pasiseks – net nuo 2006 metų gamintą antros kartos modelį. Vis dėlto Grand Vitara daug ankštesnis ir ne tokia komfortiškas, o ir atrodo ne taip solidžiai. Bet techniškai Suzuki visureigis pakankamai tvarkingas: kartais genda sankaba, dar rečiau – pavarų dėžės. Deja, po aštuonerių metų pradeda lįsti rūdys.

Įvertinimas 3 iš 5

Išvada

Jeigu kalbame tik apie patikimumą, tarp šio ketverto pirmauja Toyota ir Honda. Bet jei norite turėti tikrą visureigį ir nesibaiminate didesnių degalų sąnaudų, tuomet rinkitės kitą automobilį, kuris galės tempti normalaus svorio priekabą. Nissan priekaba gali sverti net 2000 kg, o gera visų varančiųjų ratų sistema ištemps automobilį iš bet kokios bekelės. Pagrindinis Suzuki privalumas – tik gera kaina. Deja, pirkėjas turi susitaikyti su mintimi, kad po poros metų automobilio dugnas bus surūdijęs.

„AutoBild Lietuva“ 2010 Nr.22