Baltijos rinkos atsargiai augo

Kaip praneša „AutoTyrimai“, 2010 m. Lietuvos naujų automobilių (M1 ir N1) rinka išaugo 7% iki 8’906 vnt., Latvijos rinka šoktelėjo net 18% iki 6’935 vnt., o Estijos rinka, nors augo mažiausiai – tik 5%, tačiau sudarė net 11’665 vnt. ir užtikrintai išsaugojo pirmąją vietą regione.

2010 m. Lietuvos rinkoje pirmavo „Volkswagen“ (1’152 vnt.), antrąją vietą užėmė „Toyota“ (988 vnt.), o trečioje liko „Peugeot“ (944 vnt.). Latvijos rinkoje pernai irgi dominavo „Volkswagen“ (1’362 vnt.), gerokai aplenkęs „Toyota“ (969 vnt.) ir „Renault“ (715 vnt.). Estijoje į priekį išsiveržė „Toyota“ (1’377 vnt.), antroje vietoje liko „Renault“ (1’223 vnt.), o trečiąją užėmė „Škoda“ (1’134 vnt.).

2010 m. populiariausi asmeninės paskirties (M1) modeliai Lietuvoje buvo „Peugeot 3008“ (456 vnt.), „Nissan Qashqai“ (434 vnt.) ir „Renault Megane“ (358 vnt.), o tarp lengvųjų komercinių transporto priemonių (N1) užtikrintai pirmavo „Toyota Hilux“ (134 vnt.). Latvijos asmeninių automobilių rinkoje pirmavo „Volkswagen Golf/Plus“ (508 vnt.), „Renault Megane“ (305 vnt.) ir „Ford Focus“ (254 vnt.), tuo tarpu lengvųjų komercinių modelių kategorijoje čia pirmavo „Mitsubishi L200“ (84 vnt.). Estijoje tarp asmeninių automobilių pirmavo „Renault Megane“ (568 vnt.), aplenkęs „Škoda Octavia“ (494 vnt.) ir „Toyota Avensis“ (402 vnt.), o populiariausiu lengvuoju komerciniu modeliu tapo „Citroen Berlingo“ (155 vnt.).

Visose trejose šalyse augimą labiausiai sąlygojo iš lėto atsigaunanti paklausa, o taip pat itin sumažėjusi palyginamoji bazė. Tačiau, kaip ir prieš metus, rinkos dydį ir lyderių rikiuotę pastebimai pakoregavo naujų automobilių reeksportas, kuomet maždaug penktadalis Baltijos šalyse registruotų naujų automobilių netrukus iškeliaudavo į kitas šalis. 2010 m. reeksporto galutiniai rezultatai paaiškės tik po keleto mėnesių.

2010 m. Baltijos šalyse iš viso įregistruoti 27’506 nauji lengvieji automobiliai, t.y. 9% daugiau nei 2009 m. (25’299 vnt.). Bendroje Baltijos šalių rinkoje vėl pirmavo „Toyota“ (3’334 vnt.), antroje vietoje liko „Volkswagen“ (3’138 vnt.), o trečiąją užėmė „Renault“ (2’707 vnt.). Populiariausi asmeninės paskirties modeliai Baltijos šalyse buvo „Renault Megane“ (1’231 vnt.), „Volkswagen Golf/Plus“ (1’030 vnt.) ir „Škoda Octavia“ (968 vnt.). Tarp lengvųjų komercinių automobilių pirmavo „Toyota Hilux“ (275 vnt.).

2010 m. Lietuvai teko 32% bendros Baltijos šalių naujų automobilių rinkos, Latvijos dalis sudarė 25%, o Estija užėmė net 42%.

“AutoTyrimų” inf.