Jis ir vėl geros formos

Clio pavadinimas ilgus metus buvo trūkumų ir defektų sinonimas. Tačiau trečioji šio modelio karta – kur kas geresnė. Pasirodo, ir Renault automobiliai gali būti kokybiški!

Renault automobiliai ir jų gamintojas ne kartą yra gavę pylos. Priekaištų sulaukė Twingo ir Clio, Megane ir Scenic, Laguna ir Kangoo. Esame rašę apie “pilną defektų niekalą” ir gamintojų šūkį “Createur d’Automobiles”  (automobilių kūrėjas) perkrikštijome į “Createur du Malheur” (nelaimių kūrėjas). Techninės priežiūros kontrolieriai, atlikdami senesnių modelių apžiūrą, nepatenkinti purtė galvas: svirčių įvorės išklerusios, vairo sistema  per laisva, stiprokai nuteka alyva. Ką galime pasakyti šiandien? Ogi tai, kad “Renault” pagaliau išmoko gaminti automobilius!

Vairuotojo vieta: aiškūs prietaisai, elegantiška apdaila, bet grotuvo ekrano duomenys sunkiai įskaitomi

Kas negali ar nenori tuo patikėti, turėtų atidžiau pasidomėti trečios kartos Clio modeliu, kuris gaminamas nuo 2005 m. Mes garantuojame: pagaliau jis yra išties geros formos! 2004 m. pristatę Modus modelį, prancūzai jau tada įrodė galintys gaminti gerus ir patikimus automobilius. Šis modelis 2010 metų TUV kokybės ataskaitoje pasirodė geriau už vidutiniokus, o atlikus antrą privalomąją apžiūrą, kokybės reitinguose užėmė penktą vietą.  Toks pat patikimas yra ir naujasis Clio, kuris daug ką perėmė iš Modus modelio. Atlikus pirmą privalomąją techninę apžiūrą, Clio užėmė 26 vietą ir ne tik atsidūrė greta 3 serijos BMW, bet ir aplenkė Audi A6 ir B klasės  Mercedes modelius.

Renault gamintojai dabar iš tiesų yra teisingame kelyje ir tai geriausiai demonstruoja “Auto Bild” skyrelis apie automobilių gedimus ir defektus. 2005–2008 metų gamybos Renault modeliai gedimų statistikoje minimi tik  septynis kartus. Streikuojantis oro srauto matuoklis, nesandari variklio cilindrų galvutės tarpinė, neveikiantis spidometro apšvietimas – tai gedimai, kurie išties nėra rimti. Naudotų automobilių prekeivis iš Šiaurės  Vokietijos, parduodantis Renault automobilius: “Modus ir Clio – tai pirmieji Renault modeliai, kuriuos galima pirkti ir naudotus, pvz., net ir penkerių metų senumo.”

Bandomasis važiavimas

Bandyto automobilio Clio (“Dynamique” komplektacija): salono apdaila yra iš pilko plastiko. Mašina, į kurią įmontuotas 1.2/75 AG benzininis variklis per ketverius metus nuvažiavo 55 000 km. Pirmoji savininkė už  automobilį, kuris turėjo klimato kontrolę ir CD grotuvą, sumokėjo 14 500 eurų. Dabar Hamburge gyvenantis prekybininkas naudotais Renault automobiliais už šį mažylį norėtų gauti 6940 eurų (tuo tarpu Lietuvoje šio  automobilio rekomenduojama rinkos kaina pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos pateiktą skaičiuoklę yra 16 550 litų).

Važiavimo įspūdžiai

Už ESP į šį automobilį papildomai reikėjo sumokėti 500 eurų, tad jos čia, suprantama, nėra. Ar tai nesaugu? Ne, nes ir be elektroninio pagalbininko mažasis prancūzas lengvai valdomas siaurose gatvelėse ir vingiuotais  keliais posūkius, jis įveikia nepriekaištingai. Vis dėlto 1.2 variklis labiau tinka miestui, nes pasiekus 130 km/h greitį keturių cilindrų agregatas pradeda gausti taip, kad salone nebegirdi net paties savęs. Privalumas: ant automobilio galinės sėdynės gana patogiai gali įsitaisyti du suaugę keleiviai, o ten patekti padės “Easy Entry” sistema – priekinė sėdynė vienu judesiu pastumiama pirmyn ir vėl grąžinama į pradinę padėtį. Trūkumas: CD  grotuvo ekranas ir laikrodžio rodmenys, šviečiant saulei, beveik neįskaitomi.

Priekinė pakaba. Važiuoklė ir pusašiai patikimi, bet guolius reikės greitai keisti

Mūsų nuomonė

Už palyginti nedidelę kainą galima įsigyti tikrai vertą dėmesio miesto automobilį. Tik turėkite mintyje, kad 1.2 variklis ilgesnėms kelionėms nepritaikytas .

Galinė pakaba. Greitai nusidėvi stabdžių diskai, nes “Renault” sutaupė purvasargių sąskaita

Tai nervina

Remontas. Clio variklis sumontuotas nepatogiai, ypač tai tampa aktualu, kai reikia imtis remonto ir priežiūros darbų. Pavyzdžiui, po penkerių eksploatacijos metų arba nuvažiavus 120 000 km reikia keisti variklio pagrindinį  diržą. Paprastai kartu tenka keisti ir vandens siurblį. Darbas gali užtrukti iki septynių valandų ir, priklausomai nuo automobilio remonto dirbtuvių įkainių, kainuoti nuo 1100 litų, įskaitant ir detales. Jeigu peršoks arba nutrūks 1.2 variklio pagrindinis diržas, susilankstys variklio vožtuvai – remontas kainuos nuo 1000 litų. Bet daugiausiai problemų kelia dyzeliniai varikliai, kuriuose dažniausiai genda turbina ir aukšto slėgio siurblys.  Jei suges pastarasis, jo remontas nebus pigus – kainuos nuo 900 litų iki 2500 litų.

Privalumai

Pagaliau patikimas Renault modelis

Lengvai valdomas

Gera surinkimo kokybė

Trūkumai

Silpnas benzininis variklis

Saulėje neįžiūrimas CD

grotuvo ekranas

Bloga apsauga nuo purvo

Išvada

Kažkada Renault 5, šiuolaikinio Clio prosenelis, reklamoje buvo vadinamas mažuoju draugu. Ilgą laiką ši draugystė nebuvo paženklinta laiminga žvaigžde, nes Renault gamintojai nelabai rūpinosi kokybe. Nuo 2005 m.  gamintą mažylį mes vėl pasiruošę rekomenduoti: dabartinis Clio neturi didesnių trūkumų. Jis elegantiškas, stilingas, patvarus ir turi gerą papildomą įrangą. Šis Clio tikrai gali tapti geru draugu.

Įvertinimas – 4 iš 5

Techniniai duomenys

Variklis benzininis

Darbinis tūris (cm3) 1149

Variklio galia (AG esant aps./min.) 75/5500

Maks. sukimo momentas (Nm esant aps./min.) 105/4250

Varantieji ratai priekiniai

Pavarų dėžė 5/mech.

Įsibėgėjimas (s) 0–100 km/h 13

Maksimalus greitis (km/h) 167

Vid. degalų sąnaudos (l/100 km) 5,9

Bagažinės talpa (l) 228/1038

Kaina (Lt) nuo 19 500


Atsarginių detalių kainos

Priekiniai žibintai (vnt.) 240

Galiniai žibintai (vnt.) 120

Priekinių stabdžių diskai (vnt.) 110

Galinių standžių diskai (vnt.) 165

Priekinių stabdžių trinkelės (kompl.)90

Galinių stabdžių trinkelės (kompl.) 40

Priekiniai amortizatoriai (vnt.) 145

Galiniai amortizatoriai (vnt.) 120

Sankaba 690

„AutoBild Lietuva“ 2010 Nr.25