Kam atiteko automobiliniai oskarai?

Auksiniai vairai įteikiami jau 35-ą kartą. Lietuviškojo “Auto Bild” skaitytojai šiame konkurse dalyvauja antrus metus iš eilės. Iki tol trejus metus iš eilės mūsų žurnalo gerbėjai kartu su kitų šalių “Auto Bild” skaitytojais  kasmet rinkdavo “Auto 1” laureatą. Į finalą šiemet pateko 19 automobilių, kurie visose rinkimuose dalyvaujančiose šalyse surinko daugiausiai skaitytojų balsų. Priminsime, kad šįkart konkurse dalyvavo 42 nauji modeliai.

Specialioje “Fiat” testavimo trasoje Baloko mieste (netoli Turino), finalininkus išbandė ir vertino 18-kos šalių “Auto Bild” žurnalų vyr. redaktoriai, inžinieriai ir automobilių technikos specialistai, lenktynininkai ir kino,  televizijos ir sporto pasaulio žvaigždės (Borisas Beckeris, Vladimiras Kličko ir Ralfas Schumacheris). Autoritetingajį žiuri sudarė 41 asmuo. Per tris dienas buvo įvertinta galima sakyti kiekviena automobilio savybė: kaip  įveikiami posūkiai ir nelygaus paviršiaus keliai, komplektacija ir kaina, surinkimo kokybė ir komfortiškumas, degalų sąnaudos ir eksploatacijos išlaidos, įsibėgėjimas, elastingumas ir stabdymo kelias. Italijoje, Baloko mieste esanti trasa organizatorių pasirinkta neatsitiktinai – joje buvo puikios galimybės automobilius išbandyti visapusiškai ir  objektyviai įvertinti kiekvienos klasės atstovą pagal 0–8 balų sistemą.

Skirtingas teisėjų skonis ir vertinimo kriterijai užtikrino teisingą galutinį kiekvieno finalininko įvertinimą. Pristatome “Auksinio vairo 2010” Europos laureatus. Kai kurie klasių nugalėtojai buvo ir “Auto Bild Lietuva” skaitytojų  favoritai

Maži automobiliai

Audi A1, 1721 taškas: geriausias mažų automobilių klasės atstovas. Jis aplenkė Citroen DS3 ir Suzuki Swift modelius. Daili ir žavinga šveicarė Christina Surer vairuoja nedidelį Seat Leon Supercopa automobilį ir mano, kad A1 yra  geriausias klasės atstovas pagal daugelį savo savybių.

Citroen DS3 –  1519 taškų

Suzuki Swift – 1445 taškai
Tarp finalininkų: Chevrolet Spark ir Nissan Micra.

Kompaktiniai automobiliai

Opel Meriva, 1603 taškai: kompaktinių automobilių nugalėtojas. Itin gerai įvertintas salono ergonomiškumas. Vieno iš teisėjų, garsaus lenktynininko Hanso Joachimo Stucko rankose apdovanojimas Merivai.

Alfa Romeo Giulietta – 1523 taškai
Lexus CT 200h  – 1479 taškai
Tarp finalininkų: Citroen C4 ir Honda CR-Z

Vidutiniai ir dideli automobiliai

Mercedes CLS, 1772 taškai: nugalėjo tarp vidutinės klasės automobilių. Jis aplenkė Audi A7 ir 3 serijos BMW. Legendinis lenktynininkas Walteris Röhrlis itin akcentavo naujojo CLS privalumus.

Audi A7 – 1767 taškai
5 serijos BMW – 1742 taškai
Tarp finalininkų: Suzuki Kizashi ir Volvo S60

Prabangūs automobiliai

Audi A8, 1777 taškai, įveikė visus varžovus tarp prabangių automobilių. Viena žiuri atstovų Ralfas Schumacheris (“Formulė-1” ir DTM) savo rankose laiko šiam modeliui skirtą apdovanojimą.

Antras buvo Bentley Mulsanne,1605 taškai,  trečias – Jaguar XJ, 1600 taškų.
Tarp finalininkų: Aston Martin Rapide, Rolls-RoyceE Ghost atsisakė dalyvauti.

SUV automobiliai

Vokiškojo “Auto Bild” vyr. redaktorius Berndas Wielandas šalia SUV klasės nugalėtojo Porsche Cayenne. Šįkart Porsche įveikė daugelio numylėtinį VW Touareg, kuris liko antras. Trečiuoju įvardintas rumunų Dacia Duster  visiems buvo didelė staigmena.

Vienatūriai

“Bild am Sonntag” redaktorius Timo Friedmannas pristato tris skaitytojų nuomone geriausius šių metų Europos vienatūrius. Jis simpatizuoja VW Sharan, kuriam skirtą metų geriausiojo statulėlę ir laiko savo rankose. Antrą  ir trečią vietas pasidalino atitinkamai Ford C-Max ir Mazda 5.

“Žaliasis vairas” už pasiekimus kuriant ekologiškus modelius

Peugeot iOn. Už šį visiškai elektrinį automobilį “Žaliojo vairo” apdovanojimo nominacijoje balsavo 14 Europos šalių aplinkos apsaugos ministrai, tarp kurių buvo ir Lietuvos aplinkos ministras Gediminas Kazlauskas. Tiesa, mūsų šalies  atstovas savo balsą atidavė už kitus tris, jo manymu labiausiai šio garbingo prizo vertus šios kategorijos nominantus: 1 vieta – Opel Ampera, 2 vieta – Nissan Leaf, 3 vieta – Toyota Prius Plug-in Hybrid.