Kompaktiškas prabangus SUV

Penkiadurė versija išsaugo dinamiško kupė automobilio stilių, tačiau papildomos dvejos durelės visureigiui suteikia daugiau funkcionalumo

Neseniai vykusioje Los Andželo automobilių parodoje pirmą kartą publikai parodytas penkerių durų Range Rover Evoque nuo savo tridurio brolio skiriasi ne tik papildomais “varteliais” gale, bet ir erdvesniu salonu. Pasak “Land Rover” specialistų, būtent praktiškoji penkiadurė versija turėtų sudaryti du trečdalius visų Evoque pardavimų. Nors naujasis modelis beveik tokio paties dydžio (4,35 metro ilgio) kaip ir mažiau praktiška jo versija,  tačiau salonas čia kur kas erdvesnis. Automobilis yra trim centimetrais aukštesnis nei kupė modelis, į plotį jis taip pat “pasitaisė” – šoninės automobilio durelės mažesniu kampu pasvirusios į saloną, tad gale sėdintiems keleiviams atsirado papildomi penki centimetrai erdvės. Nulenkus galines sėdynes, bagažinės tūris padidėja iki 1445 litrų.

Erdvesnis ir lengvesnis

Naujasis visureigis gali pasigirti ne tik erdvesniu salonu – jame rasime visus prabangiam SUV būtinus atributus. Čia yra parkavimosi pagalbininkas, penkios vaizdo kameros, “mirties zonų” stebėjimo ir pranešimo apie galimą pavojų funkcija, palydovinės TV priėmimo įranga, 8 colių ekranai galiniams keleiviams, prestižinė “Meridian” garso sistema su 11 arba 17 garsiakalbių ir “Dual View” liečiamuoju ekranu vairuotojui ir priekiniam keleiviui.

Automobilio gamybai daug kur panaudojus aliuminį, padidėjusiam Evoque vis dėlto pavyko numesti svorį – dabar jis 30 kilogramų lengvesnis už tridurę versiją ir sveria nuo 1731 kilogramo. Specialūs magnetoreologiniu  skysčiu užpildyti “MagneRide” amortizatoriai geba keisti savo savybes priklausomai nuo kelio dangos. Land Rover “Terrain Response” sistema leis pasirinkti norimą pakabos darbo režimą pagal eismo sąlygas.

“Start/stop”  sistema bus visuose modeliuose

Nors tai visų laikų mažiausias Range Rover modelis, jame rasime visus anglų aristokratui priklausančius prabangos elementus

Variklių gama atitinka sportišką SUV įvaizdį: bazinis tik priekiniais ratais varomas modelis komplektuojamas su keturių cilindrų 2.2/150 AG TD4 turbodyzeliniu varikliu. Brangesnė visais varančiaisiais ratais versija su SD4  varikliu gali pasiūlyti net 190 AG dyzelinę “arklių kaimenę”. Galingiausias benzininis variklis – tiesioginio įpurškimo dviejų litrų Si4 su turbina yra 240 AG. Su šiuo varikliu komplektuojama šešių laipsnių automatinė “Aisin”  greičių dėžė (į kitas modelio versijas ją reikia užsisakyti papildomai). Tuos, kuriems nesvetimos aplinkosaugos idėjos, pradžiugins tai, kad į kiekvieną standartinės komplektacijos Evoque modelį montuojama “Start/ stop”  sistema, leidžianti sutaupyti degalų. Modelis su visais varančiaisiais ratais, kuris bus gaminamas Anglijoje, Mersisaide, ir kuriuo bus prekiaujama 160 šalių, Europoje turėtų kainuoti nuo 35 tūkst. eurų. Automobilių  salonuose Evoque pasirodys kitų metų vasarą.

Jurgis Paplaitis

„AutoBild Lietuva“ 2010 Nr.26