Rumuniškas deficitas Dacia Duster

Jei prieš trejus metus jums būtų pasakę, kad norint užsisakyti pigų rumunišką automobilį eilėje teks laukti pusę metų, pasukiotumėte pirštu ties smilkiniu. Ir būtumėte teisus. Tačiau šiandien tai visiškai realu.

Susipažinkite – Dacia Duster, pigiausias savo klasės automobilis. Norėdami tapti jo savininku europiečiai eilėje laukia iki pusės metų. Nieko keisto, nes praktiškas ir pakankamai išvaizdus SUVkainuoja vos nuo 34 999 litų –  rumunai 2009 metais pažadėjo rinkai pristatyti pigų visureigį ir savo žodį ištesėjo. O kai kaina nedidelė, tai galima užmerkti akis ir į kai kurias erzinančias naujoko smulkmenas.

Geras SUV pravažumas

Papildomai užsakoma centrinės konsolės apdaila nedaug pagyvina pilką automobilio saloną

Logan ir Sandero  platformą naudojantis Duster visureigis yra nedidelis: 4,31 metro ilgio ir 1,82 pločio, atstumas tarp ašių – 2673 mm. Modelis su priekiniais varančiaisiais ratais sveria nuo 1160 kilogramų, su visų  varančiųjų ratų pavara – nuo 1250 kg. Šis rumunas turi pirmos kartos Nissan X-Trail daugiasvirtę pakabą ir Nissan Qashqai transmisiją. Į Dacia montuojami šiuolaikiniai “Renault” varikliai: 1.6/105 AG benzininis ir du  skirtingo galingumo 1.5 (85 AG ir 110 AG) dyzeliniai. Pastarųjų variklių CO2 tarša yra mažiau nei 150 g/100 km. Su 4×4 pavara komplektuojama mechaninė šešių bėgių greičių dėžė, tik su priekiniais varančiasiais ratais –  penkių bėgių mechaninė dėžė. “Automatai” šiam Balkanų šaunuoliui nesiūlomi.

Rumunų SUV po bekelę straksi eikliai lyg Karpatų kalnų ožys – reta kliūtis jam bus neįveikiama. Juk automobilio prošvaisa yra 21 centimetras, kalno įveikimo kampas gali būti iki 30 laipsnių, o nusileisti nuo jo galima net 36  laipsnių kampu – retas kuris konkurentas gali su Duster susikauti šioje rungtyje. Automobilio versija su 4×4 pavara turi tris skirtingus važiavimo režimus. Pasirinkus automatinį, Duster priekinių ir užpakalinių ratų sukimo  jėga yra paskirstoma automatiškai priklausomai nuo jų sukibimo su kelio danga. Pasukus į bekelę galima priverstinai įjungti galinį tiltą, o važiuojant asfaltuotu keliu – taupiai degalus naudojantį dviejų varančiųjų ratų režimą.  Komfortiš ka automobilio pakaba puikiai susitvarko su savo pareigomis tiek bekelėje, tiek ir greitkelyje. Nors Duster turi tą pačią platformą kaip Logan ir Sandero, jame sėdima aukščiau, kaip ir dera SUV automobilyje. Duster pasižymi geru matomumu, erdviu salonu, kuriame net ir aukšti keleiviai įsitaisys patogiai tiek priekyje, tiek ir gale. Tiesa, ant galinių sėdynių trise bus ankšta. Bagažinės tūris – 475 litrai (4×4 versijos –  408 litrai), nulenkus galines sėdynes erdvė padidėja iki 1636 litrų (4×4 – iki 1570 litrų), o sulanksčius priekinę keleivio sėdynę galima pervežti ir 2,65 metro ilgio daiktus.

Visureigio teks laukti

Jau bazinė automobilio versija turi dvi saugos pagalves – vairuotojo ir keleivio, vairo stiprintuvą, ABS. Perkant Duster su geriausia “Laureate” įranga papildomai siūloma užsisakyti “Look” įrangos komplektą: lengvojo

Priekyje ir gale sėdintys keleiviai neturėtų skųstis ankštu salonu

lydinio ratlankius, variklio apsaugą, padailintus šoninius veidrodėlius, stogo bagažinės laikiklius, chromo spalvos slenksčių apdailą. Galima užsisakyti net ir odinius salono apmušalus, deja, nykių plastmasinės apdailos  detalių viduje nepakeisite – čia dominuoja pilko ir kieto plastiko karalystė. Lietuvoje bazinį modelį su benzininiu varikliu ir priekiniais varančiaisiais ratais galima užsisakyti nuo 34 999 litų. Versija su visais varančiaisiais  ratais kainuoja nuo 46 499 litų. Dyzelinių modelių kainos atitinkamai  45 999 ir 60 999 litai. Užsisakyto naujo automobilio Lietuvoje teks laukti apie porą mėnesių.

Tai mums patinka

Nedidelė kaina. Dar prieš metus sunku buvo įsivaizduoti, kad kokybiškas SUV automobilis kainuos mažiau nei 40 tūkstančių litų.

To mums trūksta

ESP galima užsisakyti tik su brangiausia “Laureate” įranga. Automobiliui taip pat trūksta tikslesnio valdymo ir geresnių stabdžių.

Tai mus nustebino

Erdvus salonas. Nors norėtųsi geresnių salono transformavimo galimybių ir garso izoliacijos, čia pakankamai erdvu net ir aukštiems keleiviams.

Išvada

Rumuniškas SUV įrodė, kad geras automobilis nebūtinai turi būti labai brangus. Aišku, rumunų modelis nėra prestižinis, tačiau jei jus nekompleksuojate dėl Dacia logotipo ant variklio dangčio ir galite susitaikyti su nykoku salonu, tai gali būti visai neblogas praktiško žmogaus pasirinkimas – ne veltui šio automobilio tenka laukti net pusę metų.

Įvertinimas – 3 iš 5

„AutoBild Lietuva“ 2011 Nr.1

Jurgis Paplaitis