Pretendentas į aukščiausiąją klasę – Renault Latitude

Eilinį kartą Renault markė bando užkariauti aukščiausios klasės pirkėjų simpatijas.

Prancūzų automobilių gamintojas jau daugelį metų bando pirkėjams pasiūlyti aukščiausios klasės modelį, deja, tai padaryti jam vis nesiseka. Vel Satis, nors ir išsiskyrė originaliu stiliumi ir komfortiška pakaba, buvo  paklausus tik Prancūzijoje. Panašus likimas ištiko ir dar anksčiau gamintą Safrane modelį. Ar naujajam Renault automobiliui pavyks sulaužyti šią blogą tradiciją? Tai nebus taip paprasta ir tai turbūt supranta net pats  gamintojas. Pagrindiniais jo konkurentais įvardijami VW Passat, Opel Insignia ir Škoda Superb, su kuriais anksčiau ne itin sėkmingai kovėsi mažesnis Renault modelis Laguna. Gamintojas gana atsargiai prognozuoja naujojo  modelio pardavimo skaičius. Nuriedantis nuo konvejerio “Renault Samsung Motors” gamykloje Korėjoje, kurioje gaminami ir Samsung markės automobiliai, Latitude bus siūlomas 50 pasaulio šalių, bet net 80 proc. numatoma parduoti vietinėje rinkoje.

Pirmieji mašinos bandymai, atrodo, tai tik patvirtina. Automobilio, sukurto panaudojus Korėjoje jau kelerius metus parduodamo Samsung SM5 platformą, išvaizda neišsiskiria kuo nors ypatingu, vis dėlto reikia pripažinti, kad mašina atrodo išties elegantiškai. Automobilio ilgis 4,9 metro, salonas erdvus ir komfortiškas. Renault gamintojai giriasi, kad pagal erdvę keleiviams gale Latitude yra tarp vidutinės klasės atstovų lyderių. Abejonių  nekyla ir dėl apdailos kokybės, o panaudotos medžiagos prilygsta “Premium” segmento modeliams. Automobilio prietaisų skydelis taip pat labai išvaizdus, o garso izoliacija puiki. Tačiau priekinės sėdynės ne be priekaištų –  jos nepakankamai prilaiko iš šonų ir turi per žemą atlošą. Norint vingiuotame kelyje neišslysti iš sėdynės, tenka tvirčiau įsitverti vairo, be to, sėdint joje greitai pavargsta nugara.

Latitude pakaba (“McPherson” tipo priekyje ir daugiasvirtė gale) yra gana minkšta. Važiuojant greitkeliu ji pasižymi komfortiškumu ir puikiai sugeria kelio nelygumus, tačiau įveikiant posūkius automobilis kėbulas  pavojingai siūbuoja. Modelis su V6 varikliu turi hidraulinį vairo stiprintuvą, o kitos versijos komplektuojamos su elektriniu vairo stiprintuvu. Variklių gamą sudaro benzininis (pritaikytas naudoti ir bioetanolį E85) ir trys  dyzeliniai varikliai. Mes išbandėme automobilį su 250 AG 6 cilindrų dyzeliu. Variklis, sukurtas “Renault” bendradarbiaujant su “Nissan”, dirba labai tyliai ir skleidžia malonų ir solidų garsą. Dirbdamas drauge su 6 laipsnių  “automatu” jis garantuoja labai gerą dinamiškumą ir vidutines degalų sąnaudas.

Tai mums patinka

Apdailos kokybė. Pagal šį kriterijų Latitude su konkurentais gali varžytis dėl vietos aukščiausiame segmente. Gera ir bazinė įranga.

To mums trūksta

Geresnių sėdynių, kurios gerai prilaikytų iš šonų. Net papildomai siūloma vairuotojo sėdynės masažo funkcija nesumažins nugaros nuovargio.

Tai mus nustebino

Oro kokybės kontrolės sistema tokia pati kaip Infiniti. Ji turi dvi funkcijas – jonizatorių ir kvapų purškiklį.

Išvada

Latitude turi tapti “Renault” flagmanu, bet turbūt net patys jo gamintojai tuo nėra tikri. Sutinkame, kad mašina graži ir komfortiška, bet susitikus su konkurentais jai kils sunkumų. Šis modelis turės šansą sulaukti populiarumo nebent tik tada, jei juo susidomės didelių automobilių gerbėjai.

Įvertinimas – 4 iš 5

Jokių kompromisų. Viduje panaudotos aukštos kokybės apdailos medžiagos


„Autobild Lietuva“