Tai lyg Dovydo ir Galijoto dvikova.
Juk Japonijos ekonomika viena galingiausių pasaulyje. Šioje Tekančios saulės šalyje (128 mln. gyventojų) yra įsikūrę aštuoni automobilių pramonės milžinai. Korėjos Respublikoje, kurią daugelis vadina tiesiog Pietų Korėja, gyvena 50 mln. gyventojų. Gana lengva suskaičiuoti ir korėjietiškas šaknis turinčius automobilių gamintojus. Tai “Hyundai” ir “Kia”, kurie dar 1998 metais sukūrė vieną bendrą koncerną. “Ssangyong” (SAIC, Kinija), “Samsung” (“Renault”) ir “Daewoo” (2005 m. perimta iš “General Motors”) yra svetimose rankose. Dėmesio vertas ir tas faktas, kad Korėja pirmajį savo automobilį pagamino tik 1962 m. Tai buvo triratis mini krovininis automobilis Kia K- 360. O “Hyundai” įkurta tik 1967 m. Štai tokia Korėjos automobilių pramonės istorija. Sutikite – gana trumpa.
Tačiau reikia pasakyti ir tai, kad šiuo metu Korėja yra penkta pagal dydį automobilių gamintoja pasaulyje. Jų sėkmės paslaptis labai paprasta: korėjiečiai kopijavo ir naudojosi japonų automobilių gamintojų receptais. O jų esmė tokia: daug automobilio už mažą pinigų sumą bei paprasta, patikima technika. Galiausiai korėjiečiai žengė dar vieną žingsnį ir pakvietė Vokietijos dizaino žvaigždes: Peteris Schreyeris atėjo į “Kia”, o Thomas Burkle – į “Hyundai”. Suprantama, kad automobilių dizainas stipriai pagerėjo. Ar viso to pakanka, kad korėjiečių automobiliai galėtų grumtis su japoniškomis mašinomis ir jas nugalėtų?
Ieškodami atsakymo į šį klausimą, mūsų kolegos vokiečiai atliko išskirtinį testą: Korėja prieš Japoniją. Pirmoje jo dalyje Hyundai ix20 susikaus su Honda Jazz, Kia Soul – su Nissan Juke, o Kia Sportage – su Toyota RAV4. Ar Dovydas gali įveikti Galijotą?
Mindaugas Malinauskas
„AutoBild Lietuva“ 2011 nr.3