Korėjiečių SUV išties elegantiškas. Šiek tiek drambloto sudėjimo, dinamiškų linijų šonais ir išraiškingu priekiu – taip galima apibūdinti naujajį Kia Sportage. Kompaktinių SUV pionierius bei madų diktatorius Toyota RAV4 šalia jaunojo korėjiečio atrodo lyg senukas su pražilusiais smilkiniais. Kia Sportage gali pasigirti ir patogiomis sėdynės. O štai Toyota RAV4 visureigyje jos įtaisytos per aukštai. Japonų automobilyje pasigendama ir subtilesnės salono apdailos: neatsparus įbrėžimams kietas plastikas, o durelės užsidaro triukšmingai. Kia Sportage vidus atrodo solidžiau, o ir valdymo prietaisai nenusipelno jokių priekaištų: jie įtaisyti tiksliai po ranka.
Visureigių kostiumus vilkintys automobiliai į testą atvyko varomi tik priekiniais ratais. Už Kia Sportage su testuotu varikliu Lietuvoje prašoma nuo 75 200 Lt, o už Toyota RAV4 – nuo 89 630 Lt. Kainos skirtumas (14 430 Lt) išties nemažas ir byloja korėjiečio naudai. Kia Sportage užsidirba pliusą ir už salono erdvumą. Toyota gamintojai pašykštėjo savo automobiliui erdvės – ypač gale. Kita vertus, RAV4 gali pasigirti pirmyn ir atgal stumdomomis galinėmis sėdynėmis ir didesne bagažine. Nulenkus galines sėdynes Toyota RAV4 bagažinė praris iki 1752, o Kia Sportage – tik iki 1353 l tūrio krovinį. Akivaizdu, kad sukūrę erdvesnį saloną, korėjiečiai pamiršo pasirūpinti visureigiu keliaujančių žmonių daiktais.
Kia įrodo, kad korėjiečiai moka gaminti iš tikrųjų gerus dyzelinius variklius. Kia Sportage motoras dirba švelniau ir tyliau, negu kietokai kalanti Toyota RAV4 “širdutė”. Pagirtina ir tai, kad būdamas silpnesnis (136 prieš 150 arklių”) ir turėdamas mažesnį darbinį tūrį (2 prieš 2,2 l) korėjiečių visureigis savo dinamiškumu nenusileidžia japonui. Važiuoti per nedidelius kelio nelygumus geriau sekasi Kia Sportage. Tačiau jei greitis ir nelygumai didesni, korėjiečių SUV sutrinka: kėbulas pradeda labiau siūbuoti, o priekinė ašis šokinėti. Taip nutikus toliau spausti greičio pedalą gali tik labai stiprių nervų žmogus. Štai tada ir išmuša RAV4 valanda. Japonas net gana grubius kelio nelygumus įveikia užtikrintai, yra geriau valdomas ir šiek tiek veržlesnis. Pradėjus skaičiuoti galutinį rezultatą, naujoko iš Korėjos negelbsti nei mažesnė kaina, nei ilgesnė garantija. Žilstelėjęs Toyota RAV4 visureigis vis dar pajėgus duoti garo įžūliam jaunimui.
Išvada – Toyota RAV4 laimi
Korėjietis siūlo daugiau erdvės ir labiau išpuoselėtą dyzelinį variklį. Vis dėlto važiavimas per kelio nelygumus ir kėbulo siūbavimas – nervina. Veržliau, tiksliau ir užtikrinčiau valdomas Toyota RAV4 laimi.
„AutoBild Lietuva” 2011 nr.3