Tokio hečbeko pasaulyje dar nebuvo: su hibridine pavara ir gausia bazine įranga. Prestižinis hibridinis Lexus modelis kainuoja vos 10 tūkst. Lt daugiau nei šeimyninis Toyota Prius. Deja, mūsų šalyje tokio automobilio pirkimas gali būti įkvėptas nebent būsimo savininko meile gamtai, nes valdžia nuolaidų už šio tipo mašinas nesiūlo.
Dar įdomiau tai, kad šį mažajį prestižinį hečbeką japonų automobilių gamintojas siūlo tik su nepigia hibridine jėgainė – nei apie benzininius, nei apie dyzelinius variklius net neužsimenama. Taip pat kaip ir apie kitokį kėbulo tipą – bus siūlomas tik penkiaduris hečbekas, kurį Japonijoje galima bus užsisakyti su pavarų perjungimo mentelėmis prie vairo.
Modelyje panaudota “Lexus Hybrid Drive” sistema, kurioje drauge dirba benzininis 1.8 VVT-i/ 99 AG ir 82 AG elektrinis varikliai. Jų bendra galia siekia 136 AG. Modelyje sumontuoti nikelio-metalų vandenilio akumuliatoriai ir elektra valdoma CVT (Continously Variable Transmission) transmisija, iki 100 km/h automobilis įsibėgėja per 10,3 sek., o maksimalus greitis siekia 180 km/h.
Nemažas svoris
Lexus CT 200h sveria nemažai – beveik 1400 kilogramų. Tai išties didelis svoris kompaktiniam hečbekui. Iš brangaus aliuminio čia pagamintos vos kelios detalės – jei jo būtų naudota daugiau, kaina būtų dar didesnė. Automobilis turi daugiasvirtę priekinę ir galinę pakabą, kuri užtikrina tikslų valdymą. Pripažinti segmento lyderiai Audi A3 ir 1 serijos BMW, kurių naujos kartos modelius išvysime jau šį rudenį, valdomi geriau, tačiau jie kol kas nesiūlomi su šiuolaikine hibridine pavara.
Ir vyrams, ir moterims
Kaip ir Toyota Prius, vien tik elektra varomas hibridinis Lexus ne didesniu kaip 45 km/h greičiu gali nuvažiuoti iki 2 km atstumą. Nors į automobilio bagažinę, kurios didžiąją dalį užima akumuliatoriai, tilps nedaug krovinio, galinės sėdynės atsilenkia lygiai su bagažinės dugnu. Nedidelio kompaktinio hečbeko salonas gana erdvus – vietos stoka negali skųstis nei sėdintieji priekyje, nei gale. Salono apdailai panaudotos kokybiškos medžiagos, pavarų perjungimo rankenėlė atrodo lyg būtų žaislinė, o prietaisų skydelyje pateikiama informacija keičiasi priklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo. “Lexus” strategai mano, kad kompaktinį hibridinį modelį rinksis tiek vyrai, tiek ir moterys. Gamintojas nurodo, kad automobilis vidutiniškai sudegina tik 3,9 litro degalų 100 km kelio, tačiau jį bandant vingiuotais Portugalijos keliais degalų sąnaudos mažiau 6 litrų nenukrito. Be to, žadama, kad į aplinką bus išmetama tik 87 g/km CO2. Automobilį Lietuvoje jau galima užsisakyti. Pigiausia Comfort Eco versija kainuoja 102 860, Comfort – 108 880 ir Executive – 139 310 litų.
Tai mums patinka
Erdvė salone. Mažas automobilis viduje pakankamai erdvus, o apdailos medžiagos kokybiškos.
To mums trūksta
Talpesnės bagažinės. Didelę automobilio bagažo skyriaus dalį užima akumuliatoriai.
Tai mus nustebino
Tik hibridas. Japonai tvirtina, kad šis automobilis turės tik nepigią hibridinę jėgainę, o apie dyzelinius ir benzininius modelius kol kas nekalbama.
Išvada
Kompaktinis “Premium” segmento hibridinis Lexus modelis – lyg gaivus vėjo gurkšnis automobilių rinkoje. Tik ar daug pirkėjų rinksis šį hečbeką vien todėl, kad jis turi gamtai draugišką hibridinę jėgainę. Tuo labiau kad Lietuvoje tokią mašiną perkantys žmonės negauna jokių mokesčių lengvatų.
Jurgis Paplaitis
„AutoBild Lietuva” 2011 Nr.6
Tokio hečbeko pasaulyje dar
nebuvo: su hibridine pavara ir gausia
bazine įranga. Prestižinis hibridinis
Lexus modelis kainuoja vos 10
tūkst. Lt daugiau nei šeimyninis
Toyota Prius. Deja, mūsų šalyje tokio
automobilio pirkimas gali būti
įkvėptas nebent būsimo savininko
meile gamtai, nes valdžia nuolaidų
už šio tipo mašinas nesiūlo.
Dar įdomiau tai, kad šį maIajį
prestiIinį hečbeką japonų automobili
ų gamintojas siūlo tik su nepigia
hibridine jėgainė – nei apie benzininius,
nei apie dyzelinius variklius
net neužsimenama. Taip pat
kaip ir apie kitokį kėbulo tipą – bus
siūlomas tik penkiaduris hečbekas,
kurį Japonijoje galima bus užsisakyti
su pavarų perjungimo mentelėmis
prie vairo.
Modelyje panaudota “Lexus
Hybrid Drive” sistema, kurioje
drauge dirba benzininis 1.8 VVT-i/
99 AG ir 82 AG elektrinis varikliai.
Jų bendra galia siekia 136 AG.
Modelyje sumontuoti nikelio-metal
ų vandenilio akumuliatoriai ir elektra
valdoma CVT (Continously
Variable Transmission) transmisija,
iki 100 km/h automobilis įsibėgėja
per 10,3 sek., o maksimalus greitis
siekia 180 km/h.
Nemažas svoris
Lexus CT 200h sveria nemažai –
beveik 1400 kilogramų. Tai išties
didelis svoris kompaktiniam hečbekui.
Iš brangaus aliuminio čia pagamintos
vos kelios detalės – jei jo
būtų naudota daugiau, kaina būtų
dar didesnė. Automobilis turi daugiasvirt
ę priekinę ir galinę pakabą,
kuri užtikrina tikslų valdymą. Pripažinti
segmento lyderiai Audi A3 ir
1 serijos BMW, kurių naujos kartos
modelius išvysime jau šį rudenį,
valdomi geriau, tačiau jie kol kas
nesiūlomi su šiuolaikine hibridine
pavara.
Ir vyrams, ir moterims
Kaip ir Toyota Prius, vien tik
elektra varomas hibridinis Lexus
ne didesniu kaip 45 km/h greičiu
gali nuvažiuoti iki 2 km atstumą.
Nors į automobilio bagažinę, kurios
didžiąją dalį užima akumuliatoriai,
tilps nedaug krovinio, galinės
sėdynės atsilenkia lygiai su bagažinės
dugnu. Nedidelio kompaktinio
hečbeko salonas gana
erdvus – vietos stoka negali skųstis
nei sėdintieji priekyje, nei gale. Salono
apdailai panaudotos kokybiš
kos medžiagos, pavarų perjungimo
rankenėlė atrodo lyg būtų
žaislinė, o prietaisų skydelyje pateikiama
informacija keičiasi priklausomai
nuo pasirinkto važiavimo
režimo. “Lexus” strategai mano,
kad kompaktinį hibridinį modelį
rinksis tiek vyrai, tiek ir
moterys. Gamintojas nurodo, kad
automobilis vidutiniškai sudegina
tik 3,9 litro degalų 100 km kelio,
tačiau jį bandant vingiuotais Portugalijos
keliais degalų sąnaudos
mažiau 6 litrų nenukrito. Be to, žadama,
kad į aplinką bus išmetama
tik 87 g/km CO2.
Automobilį Lietuvoje jau galima
užsisakyti. Pigiausia Comfort Eco
versija kainuoja 102 860, Comfort
– 108 880 ir Executive – 139 310
litų.
Tai mums patinka
Erdvė salone. Mažas automobilis
viduje pakankamai erdvus,
o apdailos medžiagos kokybiškos.
To mums trūksta
Talpesnės bagažinės. Didelę
automobilio bagažo skyriaus
dalį užima akumuliatoriai.
Tai mus nustebino
Tik hibridas. Japonai tvirtina,
kad šis automobilis
turės tik nepigią hibridinę
jėgainę, o apie dyzelinius ir
benzininius modelius kol kas
nekalbama.
Išvada
Kompaktinis “Premium” segmento
hibridinis Lexus modelis
– lyg gaivus vėjo gurkšnis automobilių
rinkoje. Tik ar daug
pirkėjų rinksis šį hečbeką vien
todėl, kad jis turi gamtai draugišką
hibridinę jėgainę. Tuo labiau
kad Lietuvoje tokią mašiną
perkantys žmonės negauna
jokių mokesčių lengvatų.