Kompaktinis ir hibridinis Lexus

Tokio hečbeko pasaulyje dar nebuvo: su hibridine pavara ir gausia bazine įranga. Prestižinis hibridinis Lexus modelis kainuoja vos 10 tūkst. Lt daugiau nei šeimyninis Toyota Prius. Deja, mūsų šalyje tokio automobilio  pirkimas gali būti įkvėptas nebent būsimo savininko meile gamtai, nes valdžia nuolaidų už šio tipo mašinas nesiūlo.

Dar įdomiau tai, kad šį mažajį prestižinį hečbeką japonų automobilių gamintojas siūlo tik su nepigia hibridine jėgainė – nei apie benzininius, nei apie dyzelinius variklius net neužsimenama. Taip pat kaip ir apie kitokį kėbulo  tipą – bus siūlomas tik penkiaduris hečbekas, kurį Japonijoje galima bus užsisakyti su pavarų perjungimo mentelėmis prie vairo.

Modelyje panaudota “Lexus Hybrid Drive” sistema, kurioje drauge dirba benzininis 1.8 VVT-i/ 99 AG ir 82 AG elektrinis varikliai. Jų bendra galia siekia 136 AG. Modelyje sumontuoti nikelio-metalų vandenilio  akumuliatoriai ir elektra valdoma CVT (Continously Variable Transmission) transmisija, iki 100 km/h automobilis įsibėgėja per 10,3 sek., o maksimalus greitis siekia 180 km/h.

Nemažas svoris

Lexus CT 200h sveria nemažai – beveik 1400 kilogramų. Tai išties didelis svoris kompaktiniam hečbekui. Iš brangaus aliuminio čia pagamintos vos kelios detalės – jei jo būtų naudota daugiau, kaina būtų dar didesnė.  Automobilis turi daugiasvirtę priekinę ir galinę pakabą, kuri užtikrina tikslų valdymą. Pripažinti segmento lyderiai Audi A3 ir 1 serijos BMW, kurių naujos kartos modelius išvysime jau šį rudenį, valdomi geriau, tačiau jie kol  kas nesiūlomi su šiuolaikine hibridine pavara.

Ir vyrams, ir moterims

Kaip ir Toyota Prius, vien tik elektra varomas hibridinis Lexus ne didesniu kaip 45 km/h greičiu gali nuvažiuoti iki 2 km atstumą. Nors į automobilio bagažinę, kurios didžiąją dalį užima akumuliatoriai, tilps nedaug krovinio,  galinės sėdynės atsilenkia lygiai su bagažinės dugnu. Nedidelio kompaktinio hečbeko salonas gana erdvus – vietos stoka negali skųstis nei sėdintieji priekyje, nei gale. Salono apdailai panaudotos kokybiškos medžiagos,  pavarų perjungimo rankenėlė atrodo lyg būtų žaislinė, o prietaisų skydelyje pateikiama informacija keičiasi priklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo. “Lexus” strategai mano, kad kompaktinį hibridinį modelį rinksis  tiek vyrai, tiek ir moterys. Gamintojas nurodo, kad automobilis vidutiniškai sudegina tik 3,9 litro degalų 100 km kelio, tačiau jį bandant vingiuotais Portugalijos keliais degalų sąnaudos mažiau 6 litrų nenukrito. Be to,  žadama, kad į aplinką bus išmetama tik 87 g/km CO2. Automobilį Lietuvoje jau galima užsisakyti. Pigiausia Comfort Eco versija kainuoja 102 860, Comfort – 108 880 ir Executive – 139 310 litų.

Tai mums patinka

Erdvė salone. Mažas automobilis viduje pakankamai erdvus, o apdailos medžiagos kokybiškos.

To mums trūksta

Talpesnės bagažinės. Didelę automobilio bagažo skyriaus dalį užima akumuliatoriai.

Tai mus nustebino

Tik hibridas. Japonai tvirtina, kad šis automobilis turės tik nepigią hibridinę jėgainę, o apie dyzelinius ir benzininius modelius kol kas nekalbama.

Išvada

Kompaktinis “Premium” segmento hibridinis Lexus modelis – lyg gaivus vėjo gurkšnis automobilių rinkoje. Tik ar daug pirkėjų rinksis šį hečbeką vien todėl, kad jis turi gamtai draugišką hibridinę jėgainę. Tuo labiau kad  Lietuvoje tokią mašiną perkantys žmonės negauna jokių mokesčių lengvatų.

Jurgis Paplaitis

„AutoBild Lietuva“ 2011 Nr.6

Tokio hečbeko pasaulyje dar

nebuvo: su hibridine pavara ir gausia

bazine įranga. Prestižinis hibridinis

Lexus modelis kainuoja vos 10

tūkst. Lt daugiau nei šeimyninis

Toyota Prius. Deja, mūsų šalyje tokio

automobilio pirkimas gali būti

įkvėptas nebent būsimo savininko

meile gamtai, nes valdžia nuolaidų

už šio tipo mašinas nesiūlo.

Dar įdomiau tai, kad šį maIajį

prestiIinį hečbeką japonų automobili

ų gamintojas siūlo tik su nepigia

hibridine jėgainė – nei apie benzininius,

nei apie dyzelinius variklius

net neužsimenama. Taip pat

kaip ir apie kitokį kėbulo tipą – bus

siūlomas tik penkiaduris hečbekas,

kurį Japonijoje galima bus užsisakyti

su pavarų perjungimo mentelėmis

prie vairo.

Modelyje panaudota “Lexus

Hybrid Drive” sistema, kurioje

drauge dirba benzininis 1.8 VVT-i/

99 AG ir 82 AG elektrinis varikliai.

Jų bendra galia siekia 136 AG.

Modelyje sumontuoti nikelio-metal

ų vandenilio akumuliatoriai ir elektra

valdoma CVT (Continously

Variable Transmission) transmisija,

iki 100 km/h automobilis įsibėgėja

per 10,3 sek., o maksimalus greitis

siekia 180 km/h.

Nemažas svoris

Lexus CT 200h sveria nemažai –

beveik 1400 kilogramų. Tai išties

didelis svoris kompaktiniam hečbekui.

Iš brangaus aliuminio čia pagamintos

vos kelios detalės – jei jo

būtų naudota daugiau, kaina būtų

dar didesnė. Automobilis turi daugiasvirt

ę priekinę ir galinę pakabą,

kuri užtikrina tikslų valdymą. Pripažinti

segmento lyderiai Audi A3 ir

1 serijos BMW, kurių naujos kartos

modelius išvysime jau šį rudenį,

valdomi geriau, tačiau jie kol kas

nesiūlomi su šiuolaikine hibridine

pavara.

Ir vyrams, ir moterims

Kaip ir Toyota Prius, vien tik

elektra varomas hibridinis Lexus

ne didesniu kaip 45 km/h greičiu

gali nuvažiuoti iki 2 km atstumą.

Nors į automobilio bagažinę, kurios

didžiąją dalį užima akumuliatoriai,

tilps nedaug krovinio, galinės

sėdynės atsilenkia lygiai su bagažinės

dugnu. Nedidelio kompaktinio

hečbeko salonas gana

erdvus – vietos stoka negali skųstis

nei sėdintieji priekyje, nei gale. Salono

apdailai panaudotos kokybiš

kos medžiagos, pavarų perjungimo

rankenėlė atrodo lyg būtų

žaislinė, o prietaisų skydelyje pateikiama

informacija keičiasi priklausomai

nuo pasirinkto važiavimo

režimo. “Lexus” strategai mano,

kad kompaktinį hibridinį modelį

rinksis tiek vyrai, tiek ir

moterys. Gamintojas nurodo, kad

automobilis vidutiniškai sudegina

tik 3,9 litro degalų 100 km kelio,

tačiau jį bandant vingiuotais Portugalijos

keliais degalų sąnaudos

mažiau 6 litrų nenukrito. Be to, žadama,

kad į aplinką bus išmetama

tik 87 g/km CO2.

Automobilį Lietuvoje jau galima

užsisakyti. Pigiausia Comfort Eco

versija kainuoja 102 860, Comfort

– 108 880 ir Executive – 139 310

litų.

Tai mums patinka

Erdvė salone. Mažas automobilis

viduje pakankamai erdvus,

o apdailos medžiagos kokybiškos.

To mums trūksta

Talpesnės bagažinės. Didelę

automobilio bagažo skyriaus

dalį užima akumuliatoriai.

Tai mus nustebino

Tik hibridas. Japonai tvirtina,

kad šis automobilis

turės tik nepigią hibridinę

jėgainę, o apie dyzelinius ir

benzininius modelius kol kas

nekalbama.

Išvada

Kompaktinis “Premium” segmento

hibridinis Lexus modelis

– lyg gaivus vėjo gurkšnis automobilių

rinkoje. Tik ar daug

pirkėjų rinksis šį hečbeką vien

todėl, kad jis turi gamtai draugišką

hibridinę jėgainę. Tuo labiau

kad Lietuvoje tokią mašiną

perkantys žmonės negauna

jokių mokesčių lengvatų.