Subrendęs Ford Focus

Prasidėjus antram XXI amžiaus dešimtmečiui Focus turi visas ateities naujoves. Ar daug žinote automobilių, kurie kainuodami apie 60 tūkst. litų galėtų pasigirti, pavyzdžiui, krypties eismo juostoje palaikymo funkcija (jei  eismo juosta kertama neįjungus posūkio signalo, automobilis grąžinamas atgal). Be to, naujasis Focus pats sustos, jei kelyje atsiras netikėta kliūtis, o mašina riedės iki 30 km/h. Jei bus važiuojama didesniu greičiu, mašina  bus pristabdyta ir taip bus sumažinama smūgio jėga. Ši sistema infraraudonaisiais spinduliais iki 100 kartų per sekundę skenuoja erdvę prieš automobilį ir joje esančius objektus.

Žinoma, šiais laikais nieko nenustebinsi greičio ir atstumo palaikymo iki priešais važiuojančio automobilio sistema. O štai draudžiamų kelio ženklų atpažinimo sistemą, kuri vairuotojus apie tokius ženklus įspėja per prietaisų skydelį, teko matyti tik aukščiausios  klasės automobiliuose. Ji įvertina transporto priemonės greitį ir visada paslaugiai praneša, kada važiuojama greičiau, nei reikalauja skaičiai prie kelio stovinčiame raudoname apskritime. Labiausiai džiugina tai, kad ši  sistema ne tik moka “pamatyti” raudonus draudžiamuosius apskritimus, bet ir pastebi jų galiojimo pabaigą žyminčius ženklus. Lygiai taip pat malonu, kad į automobilį galima  užsisakyti ir automobilio statymo asistentą, kuris pats pastato mašiną į tinkamą vietą, o vairuotojui tereikia tik laiku perjungti pavaras.

Focus be siurprizų

Europoje naujajį Focus bus galima užsisakyti penkiadurio hečbeko ir universalo kėbulu, vėliau turi pasirodyti ir sedanas. Su tiksliai veikiančiomis automatinėmis ir mechaninėmis pavarų dėžėmis komplektuojami net devyni  skirtingi benzininiai ir dyzeliniai varikliai, kurių galingumas nuo 95 iki 182 AG. Focus, paneigdamas savo fokusininko vardą, nepateikia jokių netikėtų siurprizų. Ne veltui “Ford” modelių gamoje anksčiau buvo tokie  automobiliai kaip Puma ir Cougar. Ir naujasis Focus, lyg tikras katinų šeimos atstovas, grakščiai ir minkštai įveikia posūkius, tuo tarpu VW Golf tą patį darbą atlieką lyg treniruotas vermachto kareivis – tiksliai, užtikrintai ir  be jokių emocijų.

Galinė sėdynė pakankamai erdvi dviems, o bagažinėje užteks vietos susidėti pirkinius važiuojant ir iš didesnės parduotuvės arba prekybos centro.

Sportiška išvaizda, gudriai užmaskuotas degalų bako dangtelis, išorei prilygstantis ryškus interjeras ir aiškesnis prietaisų skydelis, siūlantis mažiau jungiklių ir mygtukų nei Opel Astra, kurių gausoje galima lengvai pasiklysti. Tad vertinantys gerą automobilio išvaizdą, sportiškai suderintą važiuoklę, galingus, bet ir gana garsiai dirbančius benzininius ir dyzelinius turbovariklius, turėtų atidžiau pasidomėti šiuo modeliu.

Gamintojas netrukus ketina pristatyti ir Focus universalą, kuriuo Lietuvoje bus prekiaujama nuo rudens, o penkiaduriu hečbeku – jau nuo balandžio mėnesio. Lietuvoje kainos kol kas nežinomos, o Vokietijoje jos yra nuo 17 850 eurų (61 583 litai).

Visas straipsnis

Išvada

Naujasis Focus išvaizdus, gerai valdomas ir dabar labiau komfortiškas, nei ankstesnis modelis. Šiuolaikiški ir galingi varikliai, gerai suderinta važiuoklė ir tiksli pavarų dėžė – puikūs argumentai “už” ir alternatyva pripažintam lyderiui – VW Golf.

„AutoBild Lietuva“ 2011 Nr.5