Biobenzinas tuština kišenes

Degalinėse galima įsipilti benzino su raide E, kuris yra gerokai pigesnis už įprastus degalus. Tačiau džiaugtis neskubėkite: pasirodo, šio biobenzino variklis sunaudoja daugiau, todėl jis tik tuština jūsų kišenę.

Krachas. Taip vienu žodžiu galima apibūdinti tai, kas paskutiniu metu dedasi degalinėse. Juk populiariausio 95 markės benzino kaina kovo 7 d. buvo perkopusi 4,60 Lt ribą. Tokių brangių degalų Lietuvoje dar nebuvo.  Nenuostabu, kad kiekvienas vairuotojas gelbėjasi kaip išmano. Vieni pila kontrabandinį benziną, kiti automobilį pastatė “ant kaladžių” ir juo važiuoja tik bėdos prispirti, o treti bando taupyti pildami biobenziną.

Tarkime, vienoje sostinės “Lukoil” degalinių kovo 7-ąją 95 markės benzinas kainavo 4,60, o 98E15, arba biobenzinas, – tik 4,47 Lt. Skirtumas siekia 0,13 Lt. Jei jūsų automobilio bakas talpina 50 litrų, tai užpildžius jį  pigesniais degalais pavyktų sutaupyti 6,5 Lt. Jei per metus tenka užpildyti dešimt sklidinų bakų, jūsų piniginė pastorės dar daugiau – net 65 Lt. O jei 20, 30 ar 50 sklidinų bakų… Neskubėkite skaičiuoti, kiek pavyktų  sutaupyti.

Mes jums turime blogų žinių.

Biobenzino sunaudojama 5 proc. daugiau

Mūsų kolegos vokiečiai atliko testą ir palygino 95 markės benzino (jis Vokietijoje vadinamas “Super”) ir biobenzino (“Super E10”) sąnaudas. Tam į pagalbą buvo pasitelktas VW Golf 1.4 TSI modelis su 122 AG benzininiu  varikliu. Važiuojant mieste ir užmiestyje, kur greitis ne daugiau kaip 100 km/h, VW Golf vidutiniškai sunaudojo 6,3 l įprasto benzino. Tą patį testą atlikus su biobenzinu, Golf degalų sąnaudos išaugo 0,3 l. Vadinasi, VW Golf  vidutiniškai sunaudoja 5 proc. daugiau biobenzino nei įprastų degalų. Paverskime šiuos skaičius pinigais.

Įveikdamas 100 km atstumą su 95 markės benzinu, VW Golf sudegins benzino už 28,98 Lt. O štai tą patį atstumą sukorus biobenzinu kišenė palengvėtų 29,5 Lt. Jei per metus nuvažiuojate 15 tūkst. km, tai įprastam benzinui  teks išleisti 4347 Lt, o biobenzinui – 4425 Lt. Skirtumas nėra didelis – 78 Lt, tačiau tai parodo, kad pigūs degalai dėl didesnių jų sąnaudų vis dėlto atsieina brangiau.

Derėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad Vokietijoje parduodamas “Super E10” turi tik 10 proc. etanolio. Lietuvoje parduodami 98E15 degalai turi daugiau etanolio – 15 proc. Vadinasi, degalų sąnaudos įsipylus tokio biobenzino  gali dar labiau padidėti. Akivaizdu, kad apie jokį pinigų taupymą negali būti nė kalbos. Geriau pasijusti pavyks nebent tik tuo momentu, kai įsipylę degalų eisite už juos atsiskaityti – iš karto juk mokėsite tikrai mažiau. Deja, norint tikrai sutaupyti, tai ne išeitis.

Mindaugas Malinauskas

„AutoBild Lietuva“ 2011 Nr.6