Daugeliui vairuotojų bagažinės dydis, tai svarbiausias kriterijus, lemiantis, kokį automobilį pirkti. Reikia pripažinti, kad tai išties svarbu, nes būtent bagažinės jos tūris mums pasako, ar susiruošę į kelionę savo mašinoje sutalpinsime visą šeimos atostogų mantą. Bagažinės dydis nurodomas litrais, o jos tūris matuojamas pagal Automobilių pramonės sąjungos (APS) nustatytą tvarką.
Bagažinės dydžio neįmanoma apskaičiuoti tiesiog ją išmatavus ir padauginus gautus matmenis. “Auto Bild” palyginamųjų testų techninių duomenų lentelėse nurodome mažiausią (iki užtraukiamos užuolaidėlės ir be ertmės po pakeliamomis grindimis) ir didžiausią (nulenkus sėdynes, iki pat stogo) jos dydį. Apibendrindami bagažinių matavimo testo rezultatus, įvardijame ne tik kiekvienos klasės didžiausios ir mažiausios bagažinės savininko vardą, bet ir nurodome absoliučiai geriausią ir blogiausią rezultatą tarp visų testuotų automobilių.
Kaip matuojamas bagažinės tūris?
Mes nesutinkame su tais duomenimis, kokius pateikia automobilių gamintojai. Nurodydami bagažinės turį, jie, pavyzdžiui, mielai priskaičiuoja paslėptas tuščias ertmes, nors jos vargu ar yra naudojamos kasdien. Arba vieną kartą jie tūrį matuoja iki pat stogo, o kitą – iki lango krašto… Norėdami išsiaiškinti tikrąjį bagažinės tūrį, į ją talpinome 200 x 100 x 50 mm matmenų stačiakampius blokelius. Taip buvo sužinota, kiek litrų iš tiesų telpa į bagažinę, kai jos erdvė užpildoma itin racionaliai ir po to, kai ji padidinama nulenkus galines sėdynes. Specialistai kruopščiai krovė puto polistireno gabalėlius į kiekvieną automobilį. Vien prie automobilio Audi Q7 jie užtruko beveik šešias valandas. Rezultatas: nė vienas testuotas automobilis neatitinka instrukcijose nurodytų parametrų. Daugelis sukčiauja ir išpučia duomenis, kai kurie nurodo mažesnį dydį.
Visas straipsnis (PDF; 579 KB)
„AutoBild Lietuva“ 2011 Nr.8