Gegužės 21-ąją šalies ir užsienio automobilių sporto meistrai tradiciniu raliu „Vilnius 2011“, kuris kartu yra ir Lietuvos automobilių ralio čempionato bei LASF taurės automobilių ralio varžybų antrieji etapai, pradeda ralio vasaros sezoną. Sportininkai varžysis dėl tradicinio prizo – Vilniaus miesto mero taurės.
„Vilniaus“ raliai nuo seno ne tik skelbia automobilių ralio vasaros sezono pradžią, bet ir garsėja senomis ir labai gražiomis tradicijomis“, – renginiui skirtą spaudos konferenciją pradėjo šiuos ralius rengiančio Lietuvos automobilių klubo prezidentas Aleksandras Remiševskis. – Šiemet ralis įgauna naują prasmę ne tik todėl, kad kitur nei buvo įprasta pastaraisiais metais drieksis jo greičio ruožai, bet ir todėl, kad mes kartu su sportininkais šiuo renginiu pažymime ir „Vilniaus“ ralių 50-etį.“
Sukako lygiai 50 metų, kai buvo surengtas pirmasis skambiu Vilniaus vardu pavadintas ralis. Jam startas buvo duotas 1961 m. vasario 4 dieną. Tądien 26 sportinių automobilių ekipažai leidosi į šių laikų masteliu neįprastai ilgą, net 1300 kilometrų kelionę pirmojo ralio „Vilnius 1961” maršrutais.
Pusės amžiaus jubiliejų pažymintis ralis – antras pagal jo gyvavimo trukmę šalyje. Seniausiojo titulas priklauso to paties Lietuvos automobilių klubo nuo pat pradžių rengiamam raliui „Aplink Lietuvą“, kurio ištakos siekia net 1931-uosius ir kurio garbingas 80-čio jubiliejus bus minimas irgi šiemet.
„Vilniaus” raliuose savo meistriškumu žiūrovus įvairiais metais žavėjo visas be išimties šalies automobilių sporto meistrų žvaigždynas – Arvydas ir Kastytis Girdauskai, Anatolijus Potapčikas, Igoris Charitopula, Stasys Brundza, Eugenijus Tumalevičius, Aurelijus Simaška, Saulius Girdauskas, Vidmantas ir Dovilas Čiutelės, Rolandas Mackevičius, Evaldas Čirba, Rokas Lipeikis, Vytautas Švedas ir daugelis kitų.
Mena debiutą „Vilniaus“ ralyje
Tituluočiausias visų laikų Lietuvos automobilių sporto atstovas Stasys Brundza, kurį Lietuvos žurnalistų autoklubas nominavo šimtmečio lenktynininku, „Vilniaus“ ralių trasas pirmą kartą išbandė 1966-aisiais.
„Vilniaus“ ralyje su anksti Anapilin išėjusiu Kastyčiu Girdausku debiutavome vairuodami „Zaporožietį“, o kadangi ralio įskaitoje nebuvo atskiros „Zaporožiečių“ klasės, teko varžytis aukštesnėje – „Moskvičių“ grupėje, – prisimena Lietuvos automobilių klubo garbės prezidentas S. Brundza. – Debiutas nebuvo prastas. Iškovojome trečiąją prizinę vietą, kuri varžantis galingesnių automobilių klasėje buvo išties nemenkas laimėjimas.“
Prisimindamas beveik pusės amžiaus senumo sportines ralio batalijas, S. Brundza nesistebi, kad tų metų raliai prilygdavo tikriems maratonams ir labai skirdavosi nuo dabartinių ralio varžybų. Lenktynių trasos būdavo žymiai ilgesnės, nebuvo kelio knygų, reikėjo orientuotis pagal žemėlapį, nebūdavo jokių treniruočių prieš varžybas, todėl ta prasme raliai būdavo sudėtingesni.
S. Brundzos nuomone vienas iki šių dienų išlikęs tų ralių bruožas – tai labai atkakli, bekompromisinė kova trasoje bei trykštantis azartas net ir už jos ribų…
Žvyro ir asfalto keliais
„Esu įsitikinęs, jog ta pati bekompromisinė kova trasoje ir trykštantis azartas lydės ir šiemetinio ralio „Vilnius 2011“ dalyvius, – sako varžybų komisaras Eduardas Jakas. – Didelį susidomėjimą kelia ir ralio organizatorių pastangomis ralio 50-čio jubiliejui parengta nauja trasa, kuri drieksis jau nebe daugeliui iki kaulų smegenų gerai pažįstamais Molėtų ar Vilniaus rajonų keliais, o vinguriuos labai vaizdingomis Trakų ir Kaišiadorių rajonų bei Elektrėnų savivaldybės apylinkių keliais. Tikiuosi, kad ją išmėginti ir joje varžytis bus labai įdomu tiek šalies čempionato senbuviams, tiek debiutantams.“
Lietuvos automobilių ralio čempionato dalyvių laukia 206,45 kilometrų ilgio „Vilniaus“ ralio trasa, iš kurios lygiai 84 kilometrus sudarys šeši greičio ruožai, kuriuos sportininkai, skirtingai nei ankstesniais metais, įveiks tik po vieną kartą. Taigi, galimybių ištaisyti padarytas klaidas jau nebus.
76,0 km greičio ruožų driekiasi žvyro, o 8 – nešvaraus asfalto keliais. Tai dar viena atrakcija žiūrovams ir papildomas galvos skausmas sportininkams.
„Visi ralio „Vilnius 2011“ greičio ruožai yra savotiškai pavojingi, su įvairiomis kelio dangomis bei pločiais. Šie faktoriai sukelia daug problemų sportininkams, kai ralio eigoje tenka prisitaikyti prie besikeičiančių kelio sąlygų, – teigia vienas naujosios trasos sudarytojų, ralio sporto komisarų kolegijos pirmininkas Šarūnas Liesis. – Pirmieji greičio ruožai sąlyginai trumpi. Tai leis sportininkams savotiškai apšilti, įprasti prie esamų oro ir kelio sąlygų, o pagrindinė kova turėtų megztis kituose trijuose ilguose greičio ruožuose.“
Paskutinis greičio ruožas – kai kurių vyresnių sportininkų seniau išmėginta asfaltinė kelio atkarpa nuo Pastrėvio iki Vievio su puikiais, žiūrovus ypač masinančiais tramplinais Pakalniškių gyvenvietėje.
Daugumai prisiekusių fanų ralio „Vilnius 2011“ trasos neblogai pažįstamos ir jie nesunkai ras jose sau įdomias vietas, vadovaudamiesi ralio žemėlapiais, kurie bus išspausdinti specialiai šiam raliui leidinio 15 min. rengiamame žurnale.
Visi šeši greičio ruožai – gana įvairūs tiek savo charakteristikomis, tiek atstumu. Trumpiausiais greičio ruožas – pirmasis, 6,6 km.ilgio, o ilgiausias – trečiasis, net 23,9 km. Tai retokas pastaraisiais metais reiškinys Lietuvos automobilių ralio varžybose, pareikalausiantis iš sportininkų didesnės koncentracijos.
Tą pačią dieną rungtyniausiančių LASF taurės ralio varžybų antrojo etapo dalyvių laukia gerokai trumpesnė – 138,1 kilometro trasa, iš kurios – 38,5 km. – keturi greičio ruožai. Šios grupės lenktynininkai varžysis tame pačiame nešvaraus asfalto ruože ir dalyje trasos, kurioje lenktyniaus LARČ dalyviai.
Su trasa susipažins išvakarėse
Susipažinti su trasa ralio „Vilnius 2011“ dalyviai galės penktadienį, gegužės 20 d., o kova dėl Vilniaus mero taurės prasidės šeštadienį, gegužės 21 d., 8.27 val., kai pirmajame greičio ruože startuos pirmasis automobilis.
Ralio finišas – jau tradicinėje „Vilniaus“ raliams vietoje, Vilniuje, šalia sostinės savivaldybės (Konstitucijos pr. 3, Vilnius) šeštadienį apie 17.30 val.
Čia ralio bendrosios įskaitos nugalėtojams bus įteiktas ir pagrindinis šių lenktynių trofėjus – Vilniaus mero Artūro Zuoko taurė. Prie arkos stebint miestiečiams bus apdovanoti ir antrieji-tretieji bendrosios įskaitos prizininkai, o visų kitų klasių nugalėtojai ir prizininkai bus pagerbti savivaldybės salėje iškart po spaudos konferencijos.
Debiutuoja sportininkai ir automobiliai
Ralyje „Vilnius 2011“ dalyvaus visi be išimties pajėgiausieji Lietuvos automobilių ralio meistrai. Tiek ginantys pernai iškovotus titulus, tiek dar tebesikėsinantys į juos. Iš viso prie starto linijos išsirikiuos per 50 sportininkų iš Lietuvos, Latvijos, Rusijos, Baltarusijos ir Ukrainos bei vienuolika besivaržančiųjų LASF taurės įskaitoje.
„Vilniaus“ ralyje debiutuoja ukrainietė Inesa Tuškanova. Inesa garsėja ne tik ralio trasose, bet ir yra Rusijos „Playboy“ modelis. Tiesa, debiutinis Lietuvoje žiemos ralis jai susiklostė labai nesekmingai, kai dėl automobilio gedimo Inesa įveikė tik kelis kilometrus. Tačiau dviejų iš eilės nesekmių nereikia tikėtis, todėl ukrainietė šįkart kupina ryžto įrodyti savo meistriškumą.
Neseniai duris užvėrusioje automobilių parodoje vienas didesnių traukos objektų buvo Sauliaus Girdausko ir Audriaus Šošo ralio batalijoms parengtas vienintelis šalyje WRC „Škoda Fabia“ automobilis, kurį matysime ir ralio „Vilnius 2011“ greičio ruožuose.
„Vienintelis mūsų tikslas – kad Vilniaus mero taurės kaip pernai neišsivežtų užsieniečiai, todėl kausimės tik dėl pergalės“, – ambicingus šio ekipažo tikslus atskleidė komandos vadovas Gintaras Kaminskas.
„Vilniaus“ ralyje debiutuoja ne tik nauji sportininkai, bet ir nauji automobiliai. Vieną jų – „Mitsubishi Lancer Evo X“ pirmą kartą į ralio trasas išvairuos Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas.
Naujasis „Evo X“ Vytauto garaže keičia iki tol jo naudotus septintos, aštuntos ir devintos evoliucijos „Mitsubishi“. Tvarkinga seka, tarsi mokykloje pereinant iš vienos klasės į kitą, aukštesnę, vairuoti automobiliai buvo vienas už kitą greitesni. Belieka tikėtis, jog dešimtasis bus greičiausias.
„Vienintelis ramybės neduodantis aspektas – didesnis naujojo automobilio svoris. Nors kolegos, vairuojantys tokius pat automobilius sako, kad to nejaučia. Jaučiasi tik didesnė galia“, – sako Vytautas, kuriam „Vilniaus“ ralis sutaps su naujojo kovinio ginklo krikštu.
Svarbiausias rūpestis – saugumas
Vienas ralio rengėjų, teisėjų, saugos tarnybų svarbiausių rūpesčių – lenktynių bei jose dalyvaujančių sportininkų ir varžybas stebinčių žiūrovų saugumas.
Specialiai raliui išleistoje skrajutėje, kuri bus platinama greičio ruožų prieigose, varžybų štabe, skelbiama spaudoje ir internetiniuose puslapiuose, išsamiai pateikti visi reikalavimai, kurių laikydamiesi renginio dalyviai jausis saugiai. Kur žiūrovai galės jaustis saugiausiai, daug vietos tam skirta ir specialiame ralio žurnale.
Tačiau organizatoriai dar kartą norėtų paprašyti žiūrovų niekada nestovėti išorinėje posūkio dalyje ir šalia automobilių važiavimo trajektorijos, iš kurios automobilis gali slysti įveikęs posūkį ar nusileisdamas nuo tramplino.
Rinkdamiesi patogesnes vietas varžybų stebėjimui, nepamirškite, kad trasa uždaroma likus valandai iki pirmojo automobilio starto. Todėl į tas vietas būtina atvykti anksčiau.
Ralio rengėjai prašo atvykusius stebėti varžybų su vaikais jiems rodyti išskirtinį dėmesį, o šalia varžybų trasos gyvenančių žmonių – lenktynių dieną nepalikti vaikų be priežiūros, atidžiau prižiūrėti naminius gyvulius, kad jie nenutrūktų ir neatsidurtų trasoje.
Ralio rengėjas – Lietuvos automobilių klubas – kviesdamas sportininkus ir žiūrovus į ralio „Vilnius 2011” trasas, linki visiems jo dalyviams greitų sekundžių ir saugių kilometrų, o žiūrovams – daug malonių akimirkų. Tačiau kartu ir primena, jog automobilių sportas – ne tik žavus, užkrečiantis reginys, bet ir pavojingas. Todėl dar kartą prašo būti atidiems, besąlygiškai paklusti teisėjų ir saugos tarnybų pareigūnų reikalavimams.
„Visus Bonus“ inf.