Nuolatinės bėdos dėl pakabos

Anksčiau Peugeot sedanai buvo laikomi itin solidžiais automobiliais, tačiau tai buvo seniai. Deja, apie 2004 metais debiutavusį 407-ąjį modelį to tikrai nepasakysi.

Atitarnavusius Peugeot 504 ir 505 studentai gabendavo parduoti į Afriką, kad galėtų susimokėti už savo studijas. Praėjusio amžiaus devintajį dešimtmetį tai buvo puikus verslas, nes Juodajame žemyne prancūzų  “automobilis – sūpuoklės”, kaip jį vadino liaudis, buvo labai populiarus. Vyravo nuomonė, kad jo važiuoklė “neužmušama”. Deja, Peugeot 407 ne itin daug džiaugsmo suteiks ne tik afrikiečiams. Šio automobilio Achilo  kulnas yra pakaba – ir priekinė ir galinė pasižymi sudėtinga konstrukcija, kuri važinėjant net gerais europiniais keliais susidėvi greičiau nei baigiasi automobiliui suteikiama garantija. Lankstai, įvorės, vairo traukės – viskas  laikosi “ant plauko”. Kas 40 000 ar 60 000 km šias detales reikia keisti. O jei prireiks keisti ne tik pakabos, bet ir variklio detales, verta pasidairyti po prekybos įmones, prekiaujančias atsarginėmis dalimis: čia galima nesunkiai rasti gerokai pigesnių detalių nei Peugeot automobilių salonuose.

Dažnai genda 1.6 HDi variklių turbokompresorius. Patarimas: montuojant naują reikia keisti ir alyvą, nes užterštoji – viena iš priežasčių, dėl ko gali sugesti turbokompresorius. O šiaip dyzeliniai varikliai yra patikimi, jeigu tik remonto dirbtuvių meistrai nepamiršta laiku pakeisti dantytojo variklio dirželio. Visi HDi buvo aprūpinti kietųjų dalelių filtru. Deja, jis linkęs užsikimšti, ypač jei automobiliu dažnai važiuojama trumpais atstumais.  Benzininiai varikliai – išskyrus 3.0 V6 – ne tokie lepūs. Bėdų pasitaiko ir dėl automatinių greičių dėžių, o mechaninės – patvaresnės. Dažnai užsikerta pavarų perjungimo svirtis ir posūkio perjungimo svirtelės. Be to, ne  visuomet sklandžiai funkcionuoja langų kėlikliai, klimato kontrolės šildymo ar vėsinimo sistemos efektyvumas priklauso nuo automobilio nuotaikos. Dažnai streikuoja nuo saulės kaitros saugančios stoglangio elektrinės užuolaidėlės, kurios buvo parduodamos kaip papildoma įranga

Išvada

“Auto Bild” ir TUV kokybės ataskaitoje Peugeot 407 užima 123 iš 125 vietų. Priežastis – nepatvari pakaba ir dažnas alyvos nutekėjimas. Tokio automobilio negalime rekomenduoti, net ir nepaisant devynių saugos oro  pagalvių.

Visas straipsnis (PDF; 1,32 MB)

„AutoBild Lietuva“ 2011 Nr. 10