Pereis prie mažų variklių

Visuotinė variklių mažėjimo banga neaplenkė ir Formulės 1. Tarptautinė federacija FIA nubalsavo už naują techninį reglamentą, kuris įsigalios 2013 metais. Pagal jį Formulės 1 bolidai turi pereiti prie keturių cilindrų vos 1,6 l darbinio tūrio variklių su turbinomis. Šiuo metu naudojami 2,4 litro V8 varikliai, su atmosferiniu oro slėgiu.

Maksimalus įpurškimo slėgis turės neviršyti 500 barų, a maksimalios apsukos apribotos 12 tūkst. aps/min. Taip pat privalės sumažėti kuro sąnaudos, efektyvumą reikės pagerinti 35 proc. Bus privaloma kinetinės energijos antrinio panaudojimo sistema KERS.

Perėjimas prie keturių cilindrų variklių buvo svarstomas gana seniai ir sutinkamas labai nevienareikšmiškai. Gamintojai bei komandų savininkai nenori didelių išlaidų techniniam pertvarkymui. O F1 komercinių teisių savininkas Barney Ecclestone tam labai aktyviai prieštarauja. „Mums to nereikia. Jeigu FIA tai taip svarbu, tegul daro tai sedanų lenktynėse. Perėjimas prie mažų variklių sportui atsieis labai brangiai, galime prarasti didelę auditorijos dalį“, sako jis.

Ecclestone nuomone, žiūrovams ypatingai svarbus ir brangus specifinis F1 variklių garsas, kurio dabar nebeliktų.

Iš kitų naujienų reglamente reiktų paminėti minimalią 660 kg masę bei sumažinto aukščio priekį.

Sprendimas dėl naujo reglamento turi galutinai įsigalioti birželio 30 d.; iki to momento dar galima jį persvarstyti po konsultacijų su F1 savininkais.

www.auto-bild.lt