Šnipinėjimo skandalas pasibaigė atsiprašymais ir nauju vadovu

Šnipinėjimu kaltinti Renault vadovai

Renault į operacijų direktoriaus postą paskyrė Carlos Tavares, anksčiau buvusį Nissan Amerikos padalinio vadovu. Jis pakeis Patrick Pelata, atsistatydinusį balandžio mėnesį, po skandalingai pasibaigusio šnipinėjimo istorijos tyrimo.

Priminsime, kad šį sausį pasirodė pranešimai apie kompanijoje atskleistą stambų pramoninio šnipinėjimo atvejį. Pagal gautą informaciją, trys aukšto rango vadovai pardavinėjo slaptą informaciją apie 4 milijardų eurų vertės Renault elektrinio automobilio projektą neįvardijamai trečiąjai šaliai.

Kompanija pradėjo savo vidinį tyrimą, prie kurio prisijungė ir Prancūzijos kontržvalgyba. Greitai savo postus paliko šnipinėjimu įtarti Michel Balthazard, valdybos narys, atsakingas už technologijų tyrimus; jo pavaduotojas Bertrand Rochette; bei Matthieu Tenenbaum, elektrinių automobilių padalinio direktoriaus pavaduotojas. Anot informacijos, į jų slaptas sąskaitas Šveicarijoje ir Lichtenšteine buvo pervedami pinigai už perduotas paslaptis.

Viešai buvo išsakyti spėjimai, kad šnipų užsakovais buvo Kinijos kompanijos, o galbūt ir vyriausybė. Kinija tokius kaltinimus griežtai paneigė, jokių jos kaltės įrodymų neatsirado.

Kaip paaiškėjo, nebuvo ir  paties šnipinėjimo. Prancūzijos tyrėjai nerado jokių slaptų sąskaitų. Paaiškėjo, jog vieninteliu „įrodymu“ buvo anoniminis laiškas. Jo siuntėjo asmenybė buvo žinoma tik kompanijos vidaus saugumo pareigūnui Dominique Gevrey, kuris atsisakė tą asmenybę atskleisti. Tačiau Renault vis tik išmokėjo anonimui 250 tūkst. eurų.

Kovo mėnesį Renault teko viešai atsiprašyti trijų apkaltintų vadovų bei pasiūlyti jiems kompensacijas už suterštą reputaciją.

Gegužės viduryje Dominique Gevrey buvo sulaikytas lėktuve, besiruošiančiame skristi į Gvinėją. Po apklausos jis liko areštuotas. Įtariama, kad jis manipuliavo klaidinga informacija, galbūt tai buvo sąskaitų suvedinėjimas kompanijos viduje. Taip pat apklaustas, bet paleistas Renault saugumo vadovas.

Visa ši istorija stipriai smogė Renault vadovo Carlos Ghosn reputacijai, kuris skandalo pradžioje vienareikšmiškai palaikė mestus kaltinimus. Apžvalgininkų nuomone, Pelata atsistatydino, prisiimdamas atsakomybę už klaidingą skandalą bei gelbėdamas vadovą.

www.auto-bild.lt