Bravo, Fiat Bravo!

Ar yra bent vienas Fiat modelis, vertas pagyrimo? Taip, tai naujasis Bravo, kuris nusipelno būti vadinamas velniškai solidžiu automobiliu.

Ar galima rekomenduoti Fiat automobilį geriausiam draugui? Prieš dvejus metus atsakymas būdavo toks: taip, jei norite jį suerzinti. Tačiau 2003-iaisiais pristatydami naująjį Panda, italai pasistengė. Tiek kokybės, tiek dizaino požiūriu. 2007 metais pasirodęs Bravo tik patvirtino optimistines tendencijas: iš priekio beveik Maserati, iš galo šiek tiek Alfa Romeo – taip turi atrodyti grynakraujis pietietis.

Tačiau Bravo premjera nebuvo lydima sėkmės: vos pasirodę rinkoje pirmieji 297 automobiliai turėjo būti sugrąžinti atgal į gamyklą, nes galėjo nulūžti galinė ašis. Konstrukcijos klaida? Ne. Priežastis – nekokybiškas suvirinimas. 2008 metais buvo surengta dar viena serviso kampanija. Šįkart tai nutiko dėl blogai vulkanizuotų nesandarių stabdžių vamzdelių.

Vis dėlto nepaisant šių nesėkmių, nusiskundimų iš Bravo pirkėjų beveik nepasitaiko. Dyzeliniai 1.9 Multijet varikliai laikomi ilgaamžiais, aštuonių vožtuvų 120 AG variklis patikimesnis už šešiolikos vožtuvų 150 AG variantą. 2008 metais dyzelinis motoras buvo atnaujintas – pirkėjai galėjo rinktis 1.6/105 AG arba 2.0/165 AG. Keista, bet kitaip nei konkurentai, kompaktiškasis italas buvo populiaresnis su benzininiais motorais. Į Bravo buvo montuojami tik 1.4 varikliai. Populiariausias – turbininis 120 AG T-Jet. Tai suprantama, nes silpnesnis 90 AG variantas šio automobilio, kuris sveria net 1290 kg, nelabai ir patempia.

Pirmieji modeliai sulaukė kritikos dėl pakabos reguliavimo – tai buvo nevykęs kompromisas tarp sportinio ir komfortiško važiavimo. Nuo 2009 metų Bravo tapo komfortiškesnis. 2010-aisiais po nedidelės modernizacijos italai patobulino dyzelinius variklius – jie nepakankamai greitai sušildavo šaltu oru, todėl buvo sumontuotas papildomas elektrinis kaitinimo įrenginys. Nuo tada jį drąsiai gali rinktis net toli šiaurėje gyvenantys suomiai.

Bandomasis važiavimas

Mūsų bandytas automobilis Bravo 1.4 16V Active. Kaina “karšta”, nes gražioji mašina – bella macchina – vos dvejų metų senumo, turi klimato kontrolės ir navigacinę sistemas, tačiau kainuoja tik pusę tiek, kiek kainuotų naujas automobilis. Būklė – nepriekaištinga. Jokių įbrėžimų ar įdubimų, neprirūkyta – atrodo kaip nauja.
Važiavimo įspūdžiai neatskleidė jokių defektų, tik būdingus Bravo trūkumus, tokius, kaip garsai, sklindantys iš vairo mechanizmo ar bagažinės dangčio barškėjimas. Žinoma, persėdus iš modernaus dyzelinio automobilio į varomą 1.4 benzininio variklio, pasigedome traukos. Todėl rekomenduojame rinktis beveik nesunaikinamą dyzelinį 1.9 Multijet 8V variantą.

Mūsų nuomonė iš esmės pozityvi: kam pakanka 1,4 l darbinio tūrio variklio, tas, pasirinkęs šį gerai prižiūrėtą automobilį, įsigys sėkmingą pirkinį.

Alfa dvelksmas: tachometras ir spidometras slepiasi giliuose “šuliniuose”, o prietaisų skydelis turi šiek tiek žaismingumo. Plastikinė apdaila geros kokybės, tik truputį girgžda per sujungimus

Fiat Bravo išbandymas žurnalo “Auto Bild” ilgalaikiame teste


Fiat Bravo 1.9 Multijet 16V beveik be rūpesčių nuriedėjo 100 000 km nuotolį (ABL  Nr.20/2010) ir buvo puikiai įvertintas. Jis gerokai aplenkė visus VW koncerno automobilius bendroje ilgalaikių testų suvestinėje.

Tai nervina
Surinkimo kokybė daug geresnė nei daugelio ankstesnių Fiat modelių, tačiau nepaisant to, ji ne visuomet puiki. Dažniausiai Bravo vairuotojus nervina vibruojantys išoriniai veidrodėliai, nesandarūs galiniai žibintai ir vanduo bagažinėje. Prie šio sąrašo reikėtų pridėti nekokybiškus ratų guolius, girgždančius sankabos pedalus, sutrūkinėjusius T-Jet variklių išmetamųjų dujų sistemos vamzdžių antgalius ir 16V dyzelinių variklių išmetamųjų dujų sistemos atgalinių vožtuvų gedimus. Vairuotojai priekaištauja ir dėl blogai veikiančios automatinės klimato kontrolės sistemos, gendančio radijo, kabančių durelių ir prastos kėbulo dažymo kokybės – nors dauguma Bravo automobilių blizga, tačiau atrodo taip, lyg būtų nudažyti voleliu. Važinėjant mieste daugelį dyzelinių mašinų kamuoja bėdos dėl užsikimšusių kietųjų dalelių filtrų, be to, jos labai ryja alyvą.

1 Švaistiklius dažnai peikia TUV kontrolieriai. Jie pakeičiami greitai

2 Pusašio guminė apsauga dažnai įtrūksta

3 Vairo mechanizmas triukšmauja. “Fiat” koncernas vairo stiprintuvus paprastai pakeičia gera valia

4 Liambda zondas kaltas dėl to, kad variklis staiga užgęsta arba įšilęs blogai užsiveda

5 Galinės ašies stabdžių apkabos (suportai) linkę užsikirsti, todėl dažnai sudyla stabdžių diskai

6 Galiniai žibintai, į kuriuos patenka drėgmė, kartais tampa akvariumais

Išvada
Ar rekomenduotume pirkti Fiat Bravo? Prieš priimant sprendimą reikia gerai pamąstyti. Mes norėtume atkreipti dėmesį į tokius faktus: Bravo gerai pasirodo per TUV technines apžiūras, 84,1 procento automobilių jas įveikia iš pirmo karto ir neturėdami jokių trūkumų. Be to, žurnalo “Auto Bild” nusiskundimų dėžutėje tai itin retas svečias. O tai išties šį tą reiškia.

„AutoBild Lietuva“ 2011 Nr. 12