Erdvesnis mažasis BMW

Taupesni varikliai – tai tik viena iš 1 serijos BMW automobilio naujovių. Palyginti su dabartiniu modeliu, naujoką BMW gerokai patobulino.

2004 metais, pristatęs 1 serijos BMW su galiniais varančiaisiais ratais, bavarų koncernas įžengė į kompaktinių automobilių klasę. Mažiausias BMW, kaip ir priklauso šios markės automobiliams, važiavo veržliai, bet buvo akivaizdu, kad salone tragiškai trūko vietos. O ir komfortiška pakaba „pirmukas“ pasigirti negalėjo.

Rugsėjį Frankfurte išvysime naują penkerių durų automobilį, o tridurė versija pasirodys 2012 metais. Kol kas neaišku, ar naujasis 1 serijos BMW turės komfortiškesnę važiuoklę – tai galėsime pasakyti po pirmojo važiavimo. Dabar jį tiesiog apžiūrėsime.

Naujasis modelis atrodo solidžiau nei pirmtakas. Jis 85 mm ilgesnis, turi 30 mm didesnį atstumą tarp ašių, tad salone erdviau. Nors „pirmuko“ tikrai nepavadinsi erdviu automobiliu, ypač jei lyginsime su klasės lyderiu VW Golf. Bagažinės talpa padidėjo nuo 330 iki 360 litrų, o galinės sėdynės padalintos į tris dalis, kurias galima atskirai nulenkti.

Nauji efektyvūs varikliai

Biksenoniniai žibintai šviečia ir posūkio kryptimi, važiavimo juostą stebinti sistema padeda nenukrypti nuo kurso, o kameros stebi greitį ribojančius ženklus ir apie tai perspėja informaciniame ekrane – visa tai galima užsisakyti papildomai. Baziniai modeliai dabar turi klimato kontrolės sistemą, o į šoninius veidrodėlius įmontuoti posūkio žibintai.

Pasirinktinai galima užsisakyti net aštuonių laipsnių automatinę greičių dėžę. Visi modeliai komplektuojami su galingais, bet ekonomiškais BMW „TwinPower Turbo“ keturių cilindrų benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Nemaloni žinia šešių cilindrų variklio gerbėjams: jis bus pakeistas keturių cilindrų varikliu su turbina.

Visi be išimties dyzeliniai 116d, 118d ir 120d varikliai dabar taupesni ir pora „arkliukų“ galingesni, o vėliau pasirodysiantis 116d Efficient Dynamics motoras degins vos 3,8 l/100 km, CO2 tarša sieks tik 99 g/km. Automobilis Lietuvoje turi pasirodyti rugsėjo mėnesį, o kaina bus nuo 83 tūkst. litų.


Tai mums patinka

Galiniai varantieji ratai. BMW kol kas nesiūlo pigesnės priekinių varančiųjų ratų sistemos.

To mums trūksta

Šešių cilindrų. Liūdna, bet modelis nebus komplektuojamas su legendiniu šešių cilindrų varikliu.

Tai mus stebina

Aštuonios pavaros. BMW į mažiausią savo modelį montuos ir aštuonių laipsnių automatinę greičių dėžę.

Išvada

Neliko lengvabūdiško 1 serijos BMW modelio žavesio. Priešus mus – subrendęs kompaktinės klasės automobilis, kuris (taip atrodo prieš pirmą bandomąjį važiavimą) pagal visus objektyvius kriterijus yra geresnis. Galingų variklių gerbėjus galime nuraminti – jie pasirodys vėliau.

„AutoBild Lietuva“ 2011, Nr. 14