Erdvesnis universalas

Vasaros pabaigoje pasirodys naujasis Audi A6 Avant – populiariausias prestižinis universalas Europoje. Ar jis dar labiau sustiprins savo pozicijas?

Europiečiai yra universalų gerbėjai. Kinams, japonams ar amerikiečiams tokių mašinų neįsiūlysi, tačiau Europoje universalai turi ištikimų gerbėjų. Pavyzdžiui, Vokietijoje beveik 75 procentai visų parduodamų A6 yra Avant universalo kėbulu. Prieš 10 metų „Audi“ netgi rimtai svarstė apie A8 modelį universalo kėbulu ir koncepcinį Avantissimo žiūrovų teismui pristatė 2001 metų Tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje. Nors serijinė gamyba nebuvo pradėta, tačiau su naujuoju A6 Avant modeliu gamintojas vėl puoselėja mintį pagaminti prabangų XXL dydžio universalą.

Trumpesnis, bet erdvesnis

Nors naujasis A6 Avant yra porą centimetrų trumpesnis už senąjį, tačiau dėl ilgesnės ratų bazės automobilis erdvesnis. Jei galinė dalis būtų labiau statmena, į bagažinę tilptų daugiau krovinio. Bet prestižiniam universalui tai nėra pati svarbiausia užduotis – nulenkus galines sėdynes čia tilps iki 1680 litrų. Dabar naujajame Avant, kaip ir VW Passat automobilyje, papildomai galima užsisakyti automatiškai atsidarančias galines dureles. Tam pakanka tik ore perbraukti koja po galiniu buferiu ir bagažinės dangtis pats atsivers. A6 Avant salone neaptiksime jokių staigmenų, bet vairuotojo vieta, apdailos medžiagos, valdymo prietaisai ir priekinės sėdynės atitinka aukščiausio lygio prestižinių automobilių reikalavimus.

Ir taupūs, ir galingi varikliai

Avant modelis atrodo erdvus ne tik iš išorės, bet ir viduje, nors kojoms vietos galėtų būti ir daugiau (pavyzdžiui, palyginti su 5 serijos BMW). Avant galima užsisakyti tik su priekiniais arba visais varančiaisiais ratais. Už papildomą kainą galima pneumatinė pakaba. Mechaninė pavarų dėžė, kuri šiais laikais atrodo kaip atgyvena, siūloma tik modeliuose su priekiniais varančiaisiais ratais. Visi kiti modeliai jau bazinėje įrangoje komplektuojami su automatinėmis „multitronic“ arba septynių laipsnių dvigubos sankabos „S tronic“ pavarų dėžėmis. 2012 metais pasirodys Avant modelis su 3.0 litrų dviejų turbinų 313 AG dyzeliniu varikliu, kuris atitiks Euro 6 išmetamųjų dujų normą, turės aštuonių laipsnių „tiptronic“ automatinę pavarų dėžę, o iki 100 km/h bėgėsis vos per 5,4 sekundės. „Gražūs universalai vadinami Avant“, – kažkada taip reklamavosi „Audi“ gamintojas. Avantissimo pavadinimas taip pat labai tiktų šiam naujam universalui – žaibui.

Tai mums patinka

Grakščios kėbulo linijos. Automobilis atrodo solidžiai ir elegantiškai.

To mums trūksta

Nepakanka erdvės. Nors naujasis modelis erdvesnis, vis dėlto konkurentai siūlo daugiau vietos keleiviams ir kroviniui.

Tai mus nustebino

Mažesnis svoris. Dėl naudojamo aliuminio, naujasis Avant 70 kg lengvesnis už senąjį.

Išvada

„Audi“ konstruodama naująjį A6 Avant pranoko visus lūkesčius. Tai nebuvo staigmena, nes ingolštatiečių sukurtas sedano modelis tapo puikia baze universalui. Nors Avant nėra kažkoks ypatingai išskirtinis modelis, bet atrodo žaviai ir solidžiai.

Techniniai duomenys

„AutoBild Lietuva“ 2011, Nr. 13