Išaugęs mažius Aveo

Chevrolet automobilių gama pasipildė dar vienu naujoku. Šį kartą tai B klasės automobilis Aveo, kuris gerokai pranašesnis už ankstesnį modelį.

Kažkas turėtų nutikti, kad naujos kartos automobilis būtų mažesnis už pirmtaką – ne išimtis ir naujasis Chevrolet Aveo. Į plotį automobilis padidėjo net 10 cm, ir, kaip teigia gamintojas, šiuo metu tai vienas didžiausių savo klasės automobilių, jo ilgis daugiau nei keturi metrai. Tuo tarpu svoris padidėjo nedaug, tik 30 kg, palyginti su ankstesniu Aveo, kuris, tiesą sakant, buvo dar senosios kartos, menančios Daewoo Kalos laikus, automobilis.

Išvaizdus ir patogesnis

Būdamas platesnis, naujasis Aveo ne tik stabiliau stovi ant kelio (gana siauras ir aukštas ankstesnis modelis įveikdamas posūkius gerokai svirdavo), bet ir siūlo daugiau erdvės keleiviams: keli papildomi centimetrai ties pečiais – ir priekyje sėdintiems žmonėms jau nebereikia baksnoti vienam kito petimi. Tačiau gale trims sėdėti bus tikrai ankšta. Na, nebent reikėtų šelmiškai kumštelėti šalia sėdintį kolegą, kai jauna mergina susidomėjusi spokso į automobilį ir įsivaizduoja jame sėdinti pati. Tikrai patrauklus tas naujasis Aveo – nors dėl skonio nesiginčijama, jis turi patikti ne tik merginoms, bet ir suprantantiems, kad mieste didelis automobilis tiesiog nereikalingas.

Vis dėlto miesto mašina turi būti išvaizdi ir išskirtinė. Nors apdovanojimo už dizainą Aveo tikriausiai negaus, šarmo šiam mažyliui išties netrūksta. Dabartiniams Chevrolet modeliams būdingos išraiškingos priekinės grotelės, aukšta durelių ir žema stogo linija, o galinių durelių rankenėlės paslėptos lyg kažkada Alfa Romeo modelių, o dabar ir jaunesniojo Aveo brolio Spark. Atskira kalba – žibintai. Tiek priekiniai, tiek ir galiniai sumontuoti atskiruose „šuliniuose” – primena ir trisdešimties metų automobilius su atskirais žibintais, ir legendinį Chevrolet Camaro. Tiesa, automobilio išvaizdą kūrę dizaineriai sako įkvėpimo sėmęsi iš motociklų su dvigubais žibintais.

Sportininkas mėgėjas

„Motociklinių” motyvų rasime ir salone. Mechaninis tachometras ir elektroninis spidometras su papildoma informacija – vairuojantiems dvirates transporto priemones tai žinoma tema. Apdailos medžiagų tikrai neverta tikėtis būsiant aukščiausios kokybės, bet panaudotos plastiko detalės bent jau skirtingos ir žaismingai suderintos. Aveo turi daugybę mažų ir didesnių dėtuvių, taip pat dvigubą pirštinių skyrelį – dabar į viršutiniame, mažajame, skyriuje esančią USB jungtį gali prijungti grotuvą ir paslėpti jį nuo nepageidaujamų akių. Tik gaila, kad gamintojas Aveo modeliui nesiūlo navigacijos sistemos net už papildomą kainą – šiais laikais, ypač keliaujantiems po svečias šalis, ji tiesiog būtina.

Nustebino į tokios klasės modelį montuojamas visomis kryptimis reguliuojamas vairas – dabar prie jo galima įsitaisyti tikrai patogiai. Komfortiškos ir sėdynes, kurias galima tinkamai sureguliuoti ir nuleisti gana žemai – daugelyje panašios klasės automobilių jautiesi sėdėdamas aukštai lyg ant laktos. Aveo taip nėra: patogiai įsitaisęs prie vairo ir prieš akis matydamas tarsi motociklo prietaisų skydelį, nusiteiki sportiškai… iki numini akceleratorių. Suprantama, nėra ko tikėtis iš 1.2/70 AG variklio, bet važiuojant į vos didesnę kalvelę tenka įjungti trečią pavarą, o greitkelyje penkta pavara pasiekus 130 km/h variklis jau kaukia 4000 apsukomis per minutę. Gaila, bet gamintojas nesiūlo mechaninių pavarų dėžių su šešiais bėgiais. Smagiau važiuoja šešių pavarų „automatas”, bet aukso viduriukas – „mechanikos” ir 1.4 variklio duetas, nes šios versijos degalų sąnaudos ne ką didesnės už 1.2, o mašina rieda kur kas žvitriau. Modelį Lietuvoje jau galima užsisakyti, o bazinio Aveo LS modelio kaina su penkių bėgių greičių dėže ir be kondicionieriaus – nuo 9485 eurų.

Tai mums patinka

Reguliuojamas vairas. Ne visi aukštesnės klasės modeliai turi visomis kryptimis reguliuojamą vairą.

To mums trūksta

Šeštos pavaros. Gamintojas kol kas siūlo mechaninę greičių dėžę tik su penkiomis pavaromis.

Tai mus nustebino

Geros važiavimo savybės. Naujasis Aveo modelis, palyginti su ankstesniuoju, yra lyg diena ir naktis

Techniniai duomenys

Išvada

Jei ateityje gamintojas šiam automobiliui pasiūlys mechaninę šešių pavarų dėžę, automobiliu bus patogu važinėti ne tik mieste, bet ir užmiestyje. Už papildomą kainą taip pat turėtų būti pasiūlyta ir navigacijos sistema.

„AutoBild Lietuva” 2011, Nr. 13