Istorinių automobilių varžytuvės

Praėjusiais metais Palangoje vykusių „Omnitel 1000 km lenktynių“ programoje pirmą kartą atsirado vietos ir istorinių automobilių varžytuvėms.

Analogiškos lenktynės kone kas savaitgalį vyksta garsiausiose Europos trasose, o tokios varžybos užsienyje labiau žinomos „youngtimer“ pavadinimu ir sutraukia minias asmenybių, pagrįstai besididžiuojančių didžiuliais pasiekimais pačiose įvairiausiose gyvenimo srityse. Rengiamos įvairiausios varžybos, kuriose šiems metų našta paženklintiems gražuoliams tenka atlaikyti dar vienų kvapą gniaužiančių lenktynių tikrose trasose išbandymą.

Todėl netenka stebėtis, kad pirmosios tokios lenktynės ir Lietuvoje susilaukė didelio susidomėjimo.

„Vienas dalykas apžiūrinėti tokių automobilių paradą ir visai kas kita – stebėti tikras jų  lenktynes“, – taip ir panašiai šią naujieną vertino daugelis atvykusių specialiai stebėti istorinių automobilių varžytuvių Palangoje.

„Tikiuosi, kad pernai mūsų mestas grūdas jau spėjo išleisti šaknis ir šiemet „Omnitel 1000 km lenktynių“ programoje rengiamos antrosios istorinių automobilių lenktynės bus dar atkaklesnės ir įdomesnės, nei pernai, – teigia vienas lenktynių organizatorių, „Promo events“ direktoriaus pavaduotojas Darius Grinbergas. – Šie automobiliai toje pačioje „Omnitel 1000 km lenktynių“ trasoje, kaip ir pernai, varžysis 12 ratų lenktynėse. Pagal varžybų nuostatus dėl geresnių starto pozicijų istorinių automobilių vairuotojai rungsis kvalifikacinėse lenktynėse, kurios prasidės penktadienio popietę, o pagrindinėms jų varžyboms startas bus duotas iškart po „Omnitel 1000 km. lenktynių“ kvalifikacinių varžybų, 20 val.“

Istorinių automobilių varžybose gali dalyvauti visi automobiliai, tačiau ne „jaunesni“, nei 25 metų, t. y. konkretaus modelio gamyba negalėjo prasidėti vėliau nei 1986 m. gruodžio 31 d. Bene pagrindinis iš specifinių reikalavimų šiems automobiliams – privalomi saugos lankai. Jie gali būti originaliai sumontuoti automobiliuose, kurie buvo parengti ir dalyvavo savo ar vėlesnio laikotarpio lenktynėse arba turi atitikti šiuolaikinius reikalavimus.

Istorinių automobilių varžytuvių trauką liudija ir tas faktas, kad ir šiemet į Palangą atvyksta pernykštis jų nugalėtojas, svečias iš Didžiosios Britanijos Andrew Holandas, iškovojęs pergalę su „Ford Cosworth“ ir įrašęs pirmąją eilutę į šių lenktynių laimėtojų galeriją. Atvyksta ne vienas, o su visa savo šeima – sūnumis Dave ir Micku. Tačiau šeimyninės komandinės taktikos iš automobilių sporto fanatų Holandų tikėtis ko gero neverta.

Varžytis istorinių automobilių lenktynėse jau pateikė paraišką ir pernykštis antrosios vietos laimėtojas, ASUS komandos narys Artūras Podbareckis, vairavęs BMW E24 ir nuo nugalėtojo atsilikęs tik 19,570 sek.

Pakilti bent laipteliu aukščiau puoselėja viltis ir pernai trečiąją vietą laimėjęs Lietuvos BMW klubo atstovas Linas Baltrušaitis su BMW 325 automobiliu.

Svečiams iš Anglijos nei kovingumu, nei dalyvių skaičiumi neketina nusileisti ir vilniškė lietuvių „Garvitas Racing“ komanda, į istorinių automobilių lenktynes deleguojanti irgi tris sportininkus.

Šios komandos narys Povilas Petrulis išvairuos kol kas pretenduojantį į seniausią, tačiau atrodantį lyg ką tik nuo konvejerio nuriedėjusį 1974 metais pagamintą AZLK M-412, geriau žinomą legendinio „Moskvich“ vardu, automobilį. Sunku patikėti, tačiau jo vairuotojas net 11 metų jaunesnis, nei jo vairuojamas automobilis.

Kitas „Garvitas Racing“ ekipos narys Sigitas Vilkas lenktyniaus su 1983 metų gamybos VAZ 2105, o jo komandos draugas Tomas Pumputis – su metais jaunesniu universalu VAZ 2102.

Pernai Palangos trasoje debiutavusios senosios rusiškos „Volgos“, šiemet varžysis atskirame važiavime. Istorinių automobilių entuziasto latvio Mario Ozolinio suburtas klubas žada atvykti net su 12 automobilių.