Lexus CT 200h prieš Toyota Prius

Ar šį kartą „Toyota“ koncernas nepersistengė? Juk techniškai – tai visiškai vienodi automobiliai. Juos skiria tik dizainas ir kaina. Įtampa didėja: laukia arši brolių dvikova.

Dažnas pirkėjas rinkdamasis naują automobilį vadovaujasi jausmais ir emocijomis: gražu, negražu. Akivaizdu, kad savitas Toyota Prius dizainas tikrai nepadeda greitai ir vienareikšmiškai apsispręsti. Iš priekio Prius atrodo tarsi „dėvėtų“ išsigandusio, sutrikusio žmogaus veidą, o žvelgiant į galinę hidrido dalį spalvas dar labiau sutirština stiklinė kupra su milžiniškais žibintais. Toks stilius tikrai neatitinka masinio skonio. Žinoma, ekstravagantiška Prius išvaizda turi ir privalumų, nes šaukte šaukia: aš – kitoks automobilis, aš – hibridas.

Atrodo, „Toyota“ koncerno vadovybė, kai buvo nuspręsta sukurti nedidelį hibridą su „Lexus“ ženklu, dizainui skyrė kur kas daugiau dėmesio. Juk Lexus CT 200h išorė mažiau erzina, o užapvalintos, harmoningos kėbulo linijos labiau glosto akį. Naujasis hibridinis modelis atrodo išties dailiai ir neišsišoka margoje automobilių minioje.

O štai kainoraštis glumina. Toyota Prius kaina – beveik nuo 96 tūkst. Lt, o Lexus CT 200h – maždaug nuo 103 tūkst. Lt. O juk abu automobiliai iš esmės yra Golf klasės mašinos. Gerai bent tai, kad gana brangūs broliai neblogai sukomplektuoti. Į abu automobilius kaip standartinė įranga montuojama bepakopė automatinė greičių dėžė, dviejų zonų klimato kontrolė, aštuonios (Lexus) arba devynios (Toyota) oro pagalvės ir kita įranga. Belieka išsiaiškinti esminį dalyką: ar verta už Lexus CT 200h primokėti 7 tūkst. Lt daugiau? Juk techniškai – tai du visiškai vienodi automobiliai.
Pasimatavus abu brolius tampa aišku, kad ant galinių Lexus sėdynių mažiau erdvės tiek kojoms, tiek galvai. Mažesnė ir CT 200h bagažinė. Į Prius bagažinę nulenkus galines sėdynes tilps net 1545 l tūrio daiktų, o prabangesnis Lexus „praris“ tik iki 985 l. Skirtumas tikrai nemažas, net 560 l. Tai reiškia, kad Prius – vienareikšmiškai praktiškesnis automobilis.

Hibridiniu Toyota modeliu į ilgesnę kelionę galės leistis penki asmenys ir jų bagažas, tuo tarpu Lexus vairuotojas tokių minčių turi atsisakyti. CT 200h stiprybė slypi kitur. Šio hibrido salone dėmesį patraukia dideli, palyginti su miniatiūriniais įtaisytais Prius modelyje, apvalūs prietaisai ar minkštas apdailos plastikas. Akivaizdu, kad tai ne kas kita, o japoniškas mersedesas. Mažiausiai!

Atrodytų, kad į prabangą nusitaikęs Lexus CT 200h turėtų garantuoti ir azartiškesnį, dinamiškesnį valdymą. Anaiptol. Ši užduotis geriau sekasi hibridų pionieriui Toyota Prius. Mat CT 200h lėčiau reaguoja į vairo komandas, o greičiau įveikiant posūkius, galinė ašis negarantuoja visiškos ramybės. Gerai, kad į darbą įsikiša ESP, tačiau ji su užduotimi susidoroja šiurkštokai. Nestebina ir dinaminės Lexus savybės. Jis 100 km/h greitį pasiekia lėčiau (per 11,4 s) nei Toyota Prius (per 10,8 s). Nederėtų nustebti ir ryžtingiau didinant greitį, nes automatinė greičių dėžė, perduodama benzininio variklio sukurtą galią į priekinius ratus, tai atlieka gana triukšmingai.

Suprantama, hibridinių modelių privalumai yra visai kiti. Pavyzdžiui, jie gali važiuoti varomi vien elektros variklio. Šiuo atveju kiekvieną vairuotoją turėtų sužavėti begarsis automobilio išvairavimas iš garažo ar galimybė tyliai įveikti pirmuosius kilometrus miegamuosiuose rajonuose. Mat važiuojant ne didesniu kaip 45 km/h greičiu abu broliai kelis kilometrus gali įveikti varomi vien elektros motoro.

Teigiamų emocijų pliūpsnis užpuola ir pamačius, kiek degalų sunaudoja hibridiniai modeliai. Tiesa, norint džiaugtis mažomis benzino sąnaudomis, reikia tinkmai valdyti hibridines mašinas: nespausti greičio pedalo “iki dugno”, iš anksto numatyti savo veiksmus ir  artėjant prie raudona spalva šviečiančio šviesoforo pavarų svirtelę iš pozicijos D perjungti į B. Taip pasielgus 50 kW galios elektrinis variklis/generatorius geriau stabdo mašiną ir stipriau įkrauna baterijas. Visą tai ir garantuoja mažas degalų sąnaudas. Juk testo metu Toyota Prius 100 km kelio vidutiniškai sudegino 5,4 l benzino, o Lexus CT 200h – 5,5 l. Tai tikrai puikūs rezultatai, nes tos pačios klasės vien benzinu „mintantys“ automobiliai sudegina keliais litrais daugiau. O būtent tai ir yra hibridinių modelių privalumai, kuriuos abu broliai puikiai įvaldė.

Toyota Prius

Tai hibridinių modelių pionierius. Trečioji karta debiutavo 2009 metais

Lexus CT 200h

Po subtilesnio dizaino skardomis slypi ta pati technika kaip ir Prius modelyje

Toyota Prius

Sveiki atvykę į erdvėlaivį iš Japonijos. Išmokti valdyti hibridinį automobilį paprasta, nes visi prietaisai išdėstyti labai logiškai. Erzina tik juodas kietas apdailos plastikas – čia galėtų būti daugiau subtilumo. Žalios spalvos ekranas salone sukuria futuristinę atmosferą, o stebėti tai, kas jame vyksta, įdomu ne tik fizikos profesoriams. Palietus klavišą, ekrane trumpam pasirodo valdymo komandos. Nenukėlus rankų nuo vairo tokiu būdu galima reguliuoti net temperatūrą salone.

Lexus CT 200h

Skirtingai nei vyresnio brolio, Lexus salone nerasite nė pėdsako futuristinių, kosminių ar tarpgalaktinių erdvėlaivių dizaino. Čia viskas subtilu ir paprasta. Įdomu tai, kad įjungus sportinį rėžimą, įkrovimo indikatoriaus vietoje pasirodo tachometras…

… o mėlynas prietaisų skydelio apšvietimas paraudonuoja. Nulenkiamame ekrane matyti ne tik navigacija (gal navigatorius) ir radijo stotys, bet ir hibridinės sistemos energijos sąnaudos.  Šis ekranas valdomas panašiai kaip kompiuteris – pele.

Dizainas labai skirtingas, bet techniškai – tai vienodi automobiliai

Techniniai gamintojo duomenys

Toyota Prius – tikras keistuolis. Jis primena jaunuolį su storais akiniais, kuris dienas leidžia prie kompiuterio. Tačiau jis įtikina, nes yra autentiškas. Būtent tai ir lėmė, kad vertinant dizainą ir įvaizdį jis aplenkė geltonsnapį jaunėlį. Juk Prius išvaizda byloja: sveiki, tai aš, originalusis Prius! Toks jo dizainas – tikras sėkmės receptas. O ir daugelis žmonių gatvėje paliudys, kad tai hibridinis modelis, kurio vairuotojas stengiasi tausoti aplinką. Automobilių masėje Lexus paskęsta. Jis dailus, bet eilinis automobilis. Dėl identiškų techninių sprendimų abu broliai pasižymi vienodu charakteriu, tačiau Prius yra geriau valdomas, o Lexus labiau komfortiškas automobilis.

1
Toyota Prius

339 taškai
Patirtis nugali, nes Prius turi erdvesnį saloną ir yra geriau valdomas automobilis. Jaunėlį jis pranoksta ir dinaminėmis savybėmis, nes yra lengvesnis.

2
Lexus CT 200h

325 taškai
Pasinaudojęs Prius technika, Lexus įžengė į kompaktinių hibridinių modelių klasę. CT 200h sužavės prabanga ir komfortu, bet jis nėra tikras nugalėtojas.

Išvada

Toyota Prius – hibridinių modelių etalonas. Išstumti jį iš pirmos vietos bus labai sunku. Net ir giminaičiui Lexus CT 200h. Kita vertus, žmonės, pirkdami Lexus automobilius, tikisi daugiau galios, nei rinkdamiesi Toyota modelius. Šiuo atveju toks mąstymas nepadės. Lexus CT 200h tėra Toyota Prius techninis dvynys. Naujoko privalumas – komfortas, o Prius – erdvė ir mažesnė kaina.

„Autobild Lietuva“ 2011, Nr. 13