KIA Soul: kas slepiasi po šiuo dideliu kėbulu?

Kia automobilis, kokio dar niekada nėra buvę: kampuotas, atkreipiantis dėmesį, tiesiog kitoks. Ar toks gamintojo sprendimas pateisino save kasdieniame gyvenime? Soul turėjo nuriedėti 100 000 kilometrų, kad įrodytų, ko yra vertas.

Kokia išvaizda! Kažkas per viduriuką tarp gangsterių automobilio ir pensininkų svajonės, tarp visureigio ir vienatūrio. Būtent tokia mašina ilgajam testui atkeliavo iš Kia stovyklos. Anksčiau buvo beveik neįmanoma, kad kažkas iš šio automobilių gamintojo gamos būtų pasirinktas ištvermės maratonui. Tačiau Soul nepaliko abejingo nė vieno, kuris pavažiavo naujuoju „Auto Bild“ ilgalaikio testo dalyviu. Tai dar vienas įrodymas, kaip išvaizda gali pakeisti suvokimą apie automobilį. Korėjietiška “dėžė” iššaukė skirtingas nuomones, šis modelis provokavo ir, deja, kėlė nusivylimą pakeliui iki 100 000 kilometrų žymos.

Vieni giria, kiti negaili kritikos

Iš pradžių dominavo pagiriamieji žodžiai: „Sėkmės, Kia!“, į kelionės užrašus įrašė vienas bandytojų Mario Pukšecas. Mūsų kolegoms patiko siluetas, aukšta sėdynių padėtis, daug lentynėlių, nesudėtingas valdymas, į galinio vaizdo veidrodėlį įmontuota atbulinės eigos vaizdo kamera, spalvoti apdailos intarpai, kurie liūdnam salonui turėtų suteikti šiek tiek žavesio. Raudonos spalvos plastikiniai paviršiai ir garso kolonėlės, kurių rėmeliai mirksi pagal muziką, įvairių bandytojų buvo vertinami nuo „smagu“ iki „juokinga“.

Iš tokio smagaus interjero bent po gabaliuką galėtų atsiriekti dauguma mažųjų klasių automobilių. Jau po pirmų nuvažiuotų kilometrų Soul gerbėjai džiūgauja. Didelės durelių angos garantuoja patogų įlipimą, aukštos lubos suteikia daug erdvės, o mažą bagažinę (222 l) sumanūs vairuotojai padidina išimdami grindų įdėklą arba nulenkdami galines sėdynes. Kam reikia daugiau erdvės, tas renkasi lengviau transformuojamą variantą, Soul brolį Venga (abu modeliai aprūpinti tokia pačia mechanine dalimi), kuris yra tris kartus populiaresnis.

Tačiau “dėžė” teikia daugiau malonumo, joje geriau skamba audio įranga, ji pavergia prašmatniais lengvojo lydinio ratlankiais. Po kurio laiko ištirpsta simpatijos ir atkeliauja kritika. Testo dienoraštyje pasirodo kritikų įrašai apie automobilio jautrumą šoniniam vėjui, ypač jie nusivylę nepatogiai kieta, tarsi medine, pakaba. Be to, vairo mechanizmas dirba kiek per lengvai ir nenatūraliai.

Na, taip, aukšta “dėžė” negimė galingu automobiliu, tačiau ji nusipelnė truputį galingesnio variklio. Nors 1.6 motoras dirba ramiai ir beveik nevibruoja, neatrodo, kad galingumas siektų deklaruojamas 126 AG. „Jam trūksta apsukų, rodos, posakis „silpnai traukia“ buvo sugalvotas būtent šiam Kia“, – piktinasi vienas bandytojų, redaktorius Stefanas Voswinkelis.

Mieste tokiu galima važinėti, o štai atsidūrus greitkelyje pojūtis nekoks: kadangi benzininio variklio “per skystos blauzdos”, jis turi veikti aukštais sūkiais. O tai didina degalų sąnaudas, be to, labai trūksta šeštos pavaros. Kai važiuojama greitai Soul „ryja“ beveik 12 litrų degalų, Tuo tarpu bakas yra vos 48 litrų talpos. Taigi jis ištuštėja greičiau nei alaus bokalas bare. „Girtuoklis“, pyksta redaktorius Ulis Holzwartas. Ilgalaikiame testo išbandymą jau patyrusio Kia Cee’d dyzelinis 115 AG variklis paliko kur kas geresnį įspūdį („Auto Bild Lietuva“, Nr.1/2010). Soul per visą ilgalaikį testą „rijo“ vidutiniškai 9,5 l/100 km.

Gedimais nevargino
Didelis dėžės formos kėbulo pasipriešinimas vėjui didina degalų sąnaudas ir mažina temperamentą. Atšiauri žiema dar labiau atšaldė meilę kompaktiškajai Kia „dėžei“: važiuojant apledijusia kelio danga per vėlai suveikia ABS sistema, plačios 225 padangos su kelio danga sukimba taip blogai, kad redaktorius Miki Vossas statydamas Suol aikštelėje „pasibučiavo“ su kaimynu.

Automobilis neturėjo jokių itin rimtų trūkumų: jam nereikėjo pildyti alyvos nesulaukus techninės apžiūros termino, niekas nebarškėjo ir negedo. Tris kartus perdegė priekinio žibinto lemputė, vieną kartą sustreikavo nustumiamo stoglangio jungiklis. Ir viskas. Dar vienas patikimas Kia automobilis! Tiesa, dažų danga galėtų būti kokybiškesnė: nuo atšokusio priekyje važiavusio automobilio akmens raudoni dažai sutrupėjo taip, kad teko perdažyti visą variklio dangtį. Pasak „Kia“ koncerno atstovų, šia spalva dažant kėbulą buvo padengtas per plonas grunto sluoksnis. Kitų spalvų automobiliai taip nebūtų nukentėję. O kodėl raudonas plastikas automobilio salone atrodo toks purvinas? Galbūt automobilį sugadino dideli vaikai?

Parengta pagal „Auto Bild“

Maži pakeitimai ir atnaujinimai bėgant metams
„Kia“ atnaujino Soul prieš 2011 metus. Vietoje nepraktiškų atlenkiamų rankenelių, durelės atidaromos kitokio dizaino rankenėlėmis. Atsarginį ratą pakeitė ratų remontui skirtas rinkinys. Prietaisų korpusai žvilga metalizuota išore, o į 126 AG benzininiais varikliais varomus automobilius gali būti montuojamos ir automatinės greičių dėžės.

Dar yra ką tobulinti

Rūdžių raudonis – šios dulkės nubyrėjo ant mechanikų darbastalio išmontavus katalizatorių. Rūdimis padengtas ir liambda zondas. Žvilgsnis per endoskopą patvirtina, kad pažeista tik išmetamųjų dujų katalizatoriaus įėjimo pusė. Galima priežastis: nekokybiškas katalizatorius. Todėl CO2 taršos parametrai, atlikti įveikus 100 000 km, buvo sąlyginai blogi.

Dar labiau nustebino alyvuotas pavarų dėžės korpusas. Per pirmą techninio aptarnavimo vizitą serviso darbuotojai jau buvo atkreipę į tai dėmesį, tačiau alyvos dėmė nedidėjo ir priežastys nebuvo toliau nagrinėjamos. Dėl kitų trūkumų testo pabaigoje nusiskundimų nebuvo. Dar verta paminėti, kad nuo priekinio buferio daug kur nusitrynė skaidrus lakas. Taigi dažų padengimo kokybe koncernas turėtų susirūpinti.

Tai pastebėjome


Užteršta: rūdžių spalvos nuosėdos ant korėtų katalizatoriaus grotelių. Paprastai katalizatoriaus įėjimo pusė būna šviesiai pilka

Užsikirtę: centrinėje konsolėje esantis klimato reguliavimo prietaisas šiek tiek pasikreipė, tad sukinėti rankenėles buvo vis sunkiau

Alyvuota: ant pavarų dėžės korpuso atsirado pakankamai daug alyvos. Priežastis – daug netinkamai užveržtų tvirtinimo varžtų

Aplaidumas: ertmėse daugelyje vietų atrandama aprūdijusių kraštų. „Kia“ koncernui reikėtų atidžiau kėbulus dengti antikorozine danga

REMONTAS
30 054 km:    8 Lt
Pakeista priekinė H4 lemputė kairėje pusėje.
38 600 km:   8 Lt
Pakeista priekinė H4 lemputė kairėje pusėje.
41134 km: garantinis remontas (garantinis remontas)
Nutrupėjus apsauginiam dažų lakui perdažytas variklio dangtis, taip pat teko perdažyti daugelį vietų prie priekinio stiklo rėmo ir ant priekinių sparnų.
51873 km:    8 Lt
Pakeista priekinė H4 lemputė kairėje pusėje.
78 496 km:    1042 Lt
Pakeisti priekinių stabdžių diskai ir trinkelės
80 325 km:    8 Lt
Pakeista priekinė H4 lemputė dešinėje pusėje.
80 800 km: garantinis aptarnavimas (garantinis remontas, 312 Lt)
Pakeistas nustumiamo stoglangio elektrinis jungiklis

IŠVADA

Soul gavo kelis didelius įbrėžimus
Kampuotas automobilis atkreipia dėmesį, deja, ne tik teigiamais bruožais. Nors Kia technika išlaikė ilgalaikį testą ne blogiau už anksčiau tai atlikusį Cee’d 1.6 CRDi, puikų vaizdą gadina kėbulo dažų dangos trūkumai, katalizatoriaus gedimai ir alyvos apnašos, kurių nepašalino techninio aptarnavimo centras. Ištroškęs variklis nedera prie Soul charakterio, o „apautas“ 18 colių padangomis šis automobilis netinka važinėti žiemą.

„AutoBild Lietuva“ 2011 Nr. 12