Mašiną reikia mokėti valdyti

Per daug pasikliaudami technika, bet nemokėdami deramai jos valdyti, žiemą grioviuose dažnai riogso keturiais ratais varomos mašinos ir jų vairuotojai. Taip teigia automobilių sporto treneris bei teorinio ir praktinio vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas.

„Teko kalbėti su techninę pagalbą keliuose siūlančių įmonių darbuotojais. Jie mane patikino, kad žiemą dažnai iš griovių traukia ne priekiniais ar galiniais ratais varomų automobilių vairuotojus, o tuos, kurių mašinos turi visus keturis varančiuosius ratus. Tokie vairuotojai prisižiūri reklamų apie „Audi quattro“ ar panašias sistemas ir įsivaizduoja, kad savo automobiliu gali įveikti bet kokius posūkius bet kokiu greičiu. Bet juk esmė ta, kad nei viena ratų sistema nieko nedaro pati. Automobilį privalo vairuoti žmogus. Pavyzdžiui, jei duotų kas paprastam žmogui geriausią kompiuterį, jis nebūtinai taptų puikiu programuotoju“, – kalbėjo automobilių sporto treneris.

Vyro nuomone, gyvenant mieste ir automobiliu dažniausiai važinėjant į darbą ir sodą, visiškai pakanka priekiniais ratais varomų mašinų. Tereikia žiemos sezonui įsigyti geras padangas. Problemų nebus ir su galiniais ratais varomu automobiliu, pavyzdžiui BMW, jei jis bus naujesnio modelio ir turės modernią saugumo įrangą: ESP, traukos, ratų praslydimo kontrolę ir t.t. Vis dėlto automobilių sporto treneris mažiau įgudusiam vairuotojų rekomenduoja priekiniais ratais varomą mašiną su geromis padangomis.

Kur kas didesnį nerimą teorinio ir praktinio vairavimo mokytojui kelia prastoka eismo kultūra keliuose. Chuliganiškai besielgiančius vairuotojus vyras vadina asocialiais. Tokie, anot trenerio, savo poreikius iškelia aukščiau kitų ir neturi atsakomybės jausmo. O socialūs vairuotojai turėtų elgtis priešingai: atsakingai ir kultūringai.

„Greitai esamos situacijos nepavyks pakeisti. Reikia vaikus ir jaunimą pradėti auklėti dar darželyje ir mokykloje. O dabar į vairavimo mokyklas ateina aštuoniolikmečiai, kurie daug laiko praleido žaisdami kompiuterinius žaidimus. Jie kartais nesuvokia ribos tarp virtualaus pasaulio ir realybės“, – pasakojo A. Pakėnas.

Automobilis galėtų būti ekonomiškesnis

Ne visiems vairuotojams rekomendavęs keturiais ratais varomas mašinas pats treneris vairuoja būtent tokį automobilį. Tai 2004 metų Subaru Legacy, kurio ratus suka 2.0/136 AG benzininis motoras. Vyras teigia, kad kai buvo laikas keisti automobilį, pažįstami pasiūlė būtent šį Subaru modelį. Įsigytu pirkiniu Artūras nesiskundžia, nes mašina negenda. Tiesiog kartą per sezoną, permontuodamas padangas, patikrina Subaru Legacy pakabą ir numatytu intervalu pakeičia reikiamus skysčius ar susidėvėjusias stabdžių trinkeles.

„Automobiliu nesiskundžiu. Galbūt praverstų pastovaus greičio palaikymo sistemą, bet  prie jūros per metus važiuoju kelis kartus, todėl ji man nereikalinga. Tiesa, norėčiau šiek tiek galingesnio ir ekonomiškesnio variklio“, – pasakoja A. Pakėnas pridurdamas, kad taupyti brangius degalus padeda sumontuota dujinė įranga. Iki tol benzinu „mintantis“ Subaru Legacy 100 km kelio vidutiniškai sudegindavo 9,8 l benzino, o įtaisius dujinę įrangą – tik apie 10,5 l perpus pigesnių degalų. Nauda – tikrai akivaizdi.

„AutoBild Lietuva“ 2011, Nr. 12