Šiandien beveik kiekvienas gamintojas siūlo alternatyvias transporto priemones – hibridinius automobilius, elektromobilius ar net varomus vandeniliu. „Mazda” pasirinko savo kelią.
„Mazda” gamintojas siūlo tobulinti vidaus degimo variklius, o ne vaikytis madingų, bet kartais abejotinų naujų technologijų. Pasak japonų, net ir šiuolaikinių vidaus degimo variklių naudingumo koeficientas dėl trinties, šilumos nuostolių ir kitų energijos praradimų kol kas tėra tik 30 proc. Pirmuosius prototipus su „Skyactiv” technologija ir „aprengtus” Mazda 6 kėbulu teko išmėginti Ispanijos Maljorkos saloje. Rudenį Frankfurto automobilių parodoje bus pristatytas naujas Mazda CX-5 kompaktinis krosoveris su „Skyactiv” technologija, o vėliau ji bus panaudota ir kituose modeliuose.
Efektyvios technologijos
Naujos kartos automobilio kėbulo karkasas 8 proc. lengvesnis už dabartinį, bet 30 proc. atsparesnis lenkimui ir sukimui nes pagamintas iš itin tvirto plieno ir naudojant naujos kartos gamybos metodą. Ypatingai gamintojas didžiuojasi naujos kartos benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Benzininis dviejų litrų tiesioginio įpurškimo „Skyactive-G” variklis šiuo metu gali pasigirti turįs aukščiausią suspaudimo laipsnį 14:1 tarp masinės gamybos variklių – šiuolaikinių benzininių motorų įprastas spaudimo laipsnis yra 10:1, o vieno naujausių Ferrari modelių 458 – tik 12,5! Šis variklis gali misti įprastu 95 markės benzinu, o dėl patikimų technologijų resursas nenukenčia. Šis naujos kartos benzininis motoras degins tiek pat degalų, kiek dabar sunaudoja 2.2 dyzelinis Mazda variklis.
Naujasis dyzelinis variklis gali pasigirti tokiu pačiu 14:1 suspaudimo laipsniu, tik šį kartą „tik”, nes dyzelinių variklių jis būna kur kas didesnis. Dyzelinio dviejų litrų 175 AG variklio apsukos siekia 5200 aps./min, turi maksimalų 420 Nm sukimo momentą, o degalų sudegina net 20 proc. mažiau, labiau tausoja aplinką ir atitinka „Euro 6” normas. Šie varikliai bus siūlomi su naujos kartos kompaktiškomis ir lengvesnėmis automatinėmis arba mechaninės pavarų dėžėmis.
„AutoBild Lietuva” 2011, Nr. 13