Šeši kompaktinės klasės universalai susitinka parodomosiose varžybose. Ar naujasis Ford Focus Turnier taps žvaigžde?
Meistrai prieš pretendentus į aukštesnę lygą, žvaigždės prieš žvaigždutes, sena prieš nauja – gyvenimas yra kova. Būtent taip galima apibūdinti šį testą, kuriame naujokai kviečia varžytis pripažintus meistrus. Dar gamykliniais dažais kvepiantis Ford Focus Turnier, ką tik atnaujintas Peugeot 308 SW ir pusės metų senumo Opel Astra Sports Tourer stoja į kovą prieš vyresnius Hyundai i30cw, Škoda Octavia Combi ir VW Golf Variant. Pastarieji trys automobiliai nėra patys naujausi, bet techniškai – jie labai geros būklės ir naujokams gali parodyti, iš kur kojos dygsta.
Visi šeši vežimo meistrai turi taupius, nedidelio darbinio tūrio dyzelinius variklius, kurių galingumas nuo 105 (Škoda ir VW) iki 125 AG (Opel). Beje, Astra šiame teste buvo vienintelis automobilis, neturėjęs degalus taupyti padedančios „Start-Stop” sistemos. Džiugu, kad universalų kainos skaudžiai nesikandžioja ir pasiutusiai netuština šeimos biudžeto. Testuoti automobiliai kainuoja nuo 58 tūkst. (Hyundai i30cw) iki 69 tūkst. Lt (VW Golf). Belieka sužinoti, kurie laimės: žalias jaunimas ar gyvenimo matę vyresnėliai. Visi rezultatai, matavimai, techniniai duomenys ir vertinimo taškai pateikti kituose puslapiuose.
Ford Focus Turnier
Durelių pakėlimo aukštis 1,87 m
Krovos aukštis 61 cm
1560 cm3
115 AG
68 500 Lt
5,2 l/100 km
490–1516 l
Hyundai i30cw
Durelių pakėlimo aukštis 1,80 m
Krovos aukštis 62,5 cm
1582 cm3
116 AG
57 900 Lt
5,5 l/100 km
415–1395 l
Opel Astra Sports Tourer
Durelių pakėlimo aukštis 1,89 m
Krovos aukštis 63 cm
1686 cm3
125 AG
68 091 Lt
5,5 l/100 km
500–1550 l
Peugeot 308 SW
Durelių pakėlimo aukštis 1,86 m
Krovos aukštis 56 cm
1560 cm3
112 AG
65 339 Lt
5,2 l/100 km
573–1736 l
Škoda Octavia Combi
Durelių pakėlimo aukštis 1,88 m
Krovos aukštis 64 cm
1598 cm3
105 AG
61 160 Lt
5 l/100 km
605–1655 l
VW Golf Variant
Durelių pakėlimo aukštis 1,89 m
Krovos aukštis 62,5 cm
1598 cm3
105 AG
68 745 Lt
4,8 l/100 km
505–1495 l
6 vieta
Pervežimo meistras
Peugeot 308 universalas turi didžiausią bagažinę ir puikų variklį, tačiau pakaba ir vairo sistema nuvilia.
Peugeot 308 SW 1.6 HDi 328 taškai
Prancūzai pristato atnaujintą Peugeot 308 SW, todėl jį reikia atidžiau panagrinėti, kad galėtume aptarti, kuo universalas skiriasi nuo iki šiol gaminto modelio. Pirmiausiai į akis krinta pakeistos radiatoriaus grotelės, nauji žibintai ir geresnės kokybės apdailos medžiagos. Įspūdingai atrodo galinė dalis, kurią galima pavadinti drąsiu gamintojų sprendimu. Gera naujiena ir tai, kad ten paslėpta didžiausia tarp šio testo dalyvių bagažinė. Ji talpinta nuo 573 iki 1736 litrų krovinio, galines sėdynes galima nulenkti dalimis, o bagažinės kraštas – tik 56 cm aukščio, todėl kraunant bagažą nepasitempsite nugaros. Vis dėlto, nors bagažinė išties erdvi, Peugeot 308 SW salone gana ankšta – ypač gale. Mažiau erdvės ant galinių sėdynių turi tik Opel Astra. 1.6/112 AG variklis galėtų būti svarus argumentas už Peugeot. Kaip tik tokio dyzelinio variklio norėtų kiekvienas vairuotojas: jis guvus, tylus ir taupus. Deja, mūsų pagyrų nenusipelno neharmoningai suderinta Peugeot 308 SW pakaba ir netiksli vairo sistema. Važiuojant per nedidelius kelio nelygumus prancūzų universalas tampa neramus ir pradeda suptis, o vairo sistema reaguoja uždelstai. Nedžiugina ir didoka Peugeot kaina – nuo 65 339 Lt.
5 vieta
Tradicijų puoselėtojas
Penkerių metų garantija ir džiuginanti erdvė ant galinių sėdynių. Korėjietis – tradicinis universalas.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi 329 taškai
Hyundai i30cw neatrodo pasenęs, nešiuolaikiškas, bet, palyginti su stilingais kolegomis, ypač Ford ir Opel, – akivaizdžiai kuklesnis. Tą patį galime pasakyti ir apie saloną: čia kuklu. Nesupraskite klaidingai: daugeliui žmonių kaip tik tai ir patinka. Kita vertus, vairuotojas ir priekinis keleivis sėdi neįprastai aukštai, todėl po ilgesnio laiko pasijunta nepatogiai. Ant galinių sėdynių žmonės įsitaiso jaukiau – net ir augaloti. Vis dėlto prastokai nuteikia mažiausia tarp testo dalyvių bagažinė, kuri talpina nuo 415 iki 1395 l tūrio daiktų. Dar vienas akmenukas į korėjiečio daržą – gana aukštas (62,5 cm) bagažinės kraštas. Gerai bent tai, kad jos dugne rasite normalaus dydžio atsarginį ratą. 1,6 l dyzelinis variklis dirba guviai, bet pasiekęs aukštesnes apsukas, pradeda garsiau ūžti. Blogai, kad Hyundai kartu su Opel sunaudoja daugiausiai dyzelino – vidutiniškai 5,5 l/100 km. Nemaloniai nuteikia ir bejausmė vairo sistema, triukšminga važiuoklė ir salone girdimas priešpriešinio vėjo švilpimas. Šypsena Hyundai i30cw gražina dėl kitų dalykų. Juk tai pigiausias testo automobilis, kurio kaina nuo 57 900 Lt. Džiugina ir ilgiausia garantija – penkeri metai be ridos apribojimo.
4 vieta
Grožio įkaitas
Astra – labai dailus universalas, tačiau ant galinių sėdynių ankšta, o dyzelinis variklis – triukšmingas.
Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTI 341 taškas
Astra – ilgiausias šio testo automobilis, ištįsęs iki 4,7 m. Vis dėlto tenka nemaloniai nustebti pamačius, kaip nepraktiškai ir aplaidžiai gamintojai išnaudojo turimą erdvę. Gale ankšta tarsi klase žemesniuose modeliuose, o bagažinė, kurios tūris siekia nuo 500 iki 1550 l, tik vidutinio dydžio. Gaila, nes gamintojai pasistengė, kad bagažinės skyrius būtų kuo patogesnis ir funkcionalesnis. Pavyzdžiui, Astra vienintelis turi nuotolinę sėdynių nulenkimo sistemą. Tereikia paspausti bagažinės šone įmontuotą mygtuką ir kiekvienas galinės sėdynės atlošas bus automatiškai nulenkiamas. Puiku, kad sėdynes dar ir lengva išmontuoti. Universalui netrūksta ir daugiau ambicijų. Nei vienas konkurentas negali pasigirti didesne erdve sėdintiems priekyje, prabangiai įrengtu prietaisų skydeliu ir pavyzdinės ergonomikos sėdynėmis su AGR (Vokietijos nepriklausoma nugaros gydytojų organizacija) sertifikatu. Džiugina ir automatikos valdoma „Flex-Ride” pakaba (papildomai 3187 Lt). Spustelėjus mygtuką galima pasirinkti kaip važiuoti: minkštai ir komfortiškai arba kiečiau ir dinamiškiau. Tik prie tokio lygio pakabos nedera 1,7 l dyzelinis variklis. Jis dirba šiukščiai ir triukšmingai, o apsukas didina vangiai.
3 vieta
Teikiantis vilties
Ford Focus universalas iš visų jėgų mėgina laimėti, bet jam pristigo kvapo.
Ford Focus Turnier 1.6 TDCi 358 taškai
„Ford” turi tikslą: daugiau nei pusė Focus pirkėjų turėtų rinktis Turnier. Tokios užmačios gali išdegti, nes universalas už penkiadurį hečbeką 20 cm ilgesnis ir atrodo dailiai ir šiuolaikiškai. Stipriai skiriasi ir modelių bagažinės: universalas „praryja” nuo 490 iki 1516, o hečbekas – nuo 363 iki 1148 l. Gamintojai taip pat labai kruopščiai padirbėjo prie krovinių skyriaus, nes bagažinės slenkstis nėra aukštas (61 cm), o galines sėdynes ir jų atramas galima nulenkti atskirai. Deja, prietaisų skydelio dizaino sprendimai nebuvo tokie sėkmingi. Tai įrodo stambi centrinė konsolė, kuri gana patraukliai atrodo, bet trukdo vairuotojui, užimdama daugokai erdvės. Šį pojūtį patvirtina matavimai – Opel Astra ir VW Golf priekyje siūlo daugiau erdvės. Jei vertinsime gale sėdinčiųjų erdvę, už Ford Focus universalą akivaizdžiai geriau pasirodo Hyundai i30cw. Dyzelinis 1,6 l Ford variklis dirba tyliai, bet neužtikrintai. Jis pavėluotai reaguoja į pavarų perjungimą, o „Start-Stop” sistema kas kartą įsijungdama gerokai supurto automobilį. Puiku, kad Focus universalo pakaba dabar daug komfortiškesnė, tačiau dingo puikus valdymas, kuriuo garsėjo pirmtakas. Nedžiugina ir didoka universalo kaina – nuo 68 500 Lt.
2 vieta
Solidus ir patikimas
VW Golf Variant – solidus automobilis, pasižymintis nepriekaištinga apdaila ir dinamišku motoru.
VW Golf Variant 1.6 TDI 365 taškai
Tai ne pirmos jaunystės automobilis, nes po šiuolaikiškomis Golf Variant skardomis „plaka” dar penktos kartos Golf motoras. Nepaisant šios pastabos, techniškai tai vis dar labai gera mašina, o apdaras puikiai atitinka šeimyninėms mašinoms keliamus reikalavimus. Prietaisų skydelis, kaip ir kitų Golf modelių, išsiskiria nepriekaištingu funkcionalumu ir gera apdaila. Sėdynės drauge su Opel Astra ir Škoda Octavia – geriausios tarp šio testo mašinų. Salono erdvės rungtyje Golf pasirodo taip pat gerai. Priekyje tik Opel siūlo šiek tiek daugiau erdvės, o gale – Hyundai. Universalusis Golf geriausiems varžovams nusileidžia bagažinės dydžiu, nes joje telpa nuo 505 iki 1495 l tūrio krovinys. Škoda ir Peugeot gali sutalpinti daug daugiau daiktų. Puiku, kad galines sėdynes galima nulenkti dalimis ir visiškai išimti. 1.6 TDI motoras gana pajėgus ir noriai imasi darbo, tolygiai didina galią, o „Start-Stop” sistema padeda taupyti degalus. Testo metu Golf Variant sunaudojo mažiausiai dyzelino – vidutiniškai tik 4,8 l/100 km. Universalo pakaba suderinta stebėtinai standžiai, o amortizatoriai energingai spyruokliuoja, tačiau kelio nelygumus automobilis ne visuomet „suvalgo” patenkinamai.
1 vieta
Senas, bet geras
Jis seniausias, bet tai nieko nereiškia. Škoda Octavia Combi energijos gali pavydėti visi jaunėliai.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI 366 taškai
Neįtikėtina. Octavia gaminama dar nuo 2004 metų, o 2009-aisiais buvo atnaujinta. Kiti taip ilgai ant konvejerio išbuvę automobiliai jau seniai būtų laikomi senienomis ar net gerokai naudotomis mašinomis. Atrodo, kad šis dėsnis visiškai neveikia čekų universalo, nes Škoda Octavia Combi turi nugalėtojo charakterį. Pirmiausiai derėtų pabrėžti, kad čeko pergalę lėmė anaiptol ne kaina. Octavia Combi nėra pigiausias šio testo automobilis – jo kaina nuo 61 160 Lt. Pergalės šampaną čekas iššovė dėl kitų priežasčių. Automobilis turi patogias sėdynes: tiek priekines, tiek galines. Jis praktiškas, skoningas ir kokybiškai įrengtas. Kėbulas vis dar išvaizdus ir tvarkingas. Nenulenkus galinių sėdynių Octavia bagažinė didžiausia – jos tūris net 605 l. O ir jas nulenkus ji tikrai įtikina erdvumu, nes čia gali tilpti iki 1655 l tūrio daiktų. Universalui labai svarbus kriterijus yra kraulumas. Čekas žiba ir čia – 621 kg. Ilgoką automobilio amžių išduoda tik važiuoklė. Octavia pakaba šiek tiek per kieta. Džiugu, kad 1.6 TDI motoras energingai imasi darbo ir nepasižymi dideliu apetitu. Vidutinės Škoda Octavia dyzelino sąnaudos – 5 l/100 km. Drauge su brolio Golf – jos mažiausios.
Išvada
Niekas nebūtų patikėjęs, kad šį testą gali laimėti vyriausias automobilis – Škoda Octavia. Tačiau jam pavyko. Matyt, „Škoda” ir VW konstruktoriai geriausiai išmano, kokių universalų pirkėjai geidžia, nes VW Golf – antras. Naujasis Ford Focus drąsiai žengia į ankštą rinką, tačiau greitai jo galios išblėsta. Jis – trečias. Opel Astra nebe pirmą kartą nukenčia dėl niurzgaus variklio. Hyundai i30cw paperka patrauklia kaina ir ilgiausia garantija, o Peugeot 308 SW – dailia galine dalimi ir didžiausia bagažine. Visi šeši universalai savaip vykę automobiliai.
„AutoBild Lietuva”, 2011, Nr. 14