Paskutinioji švedų viltis Saab 9-4X

Europos rinkoje pasirodęs švedų SUV mums priminė, kad skandinavų automobilių gamintojas dar rodo gyvybės ženklus. Bet ar to pakaks?

„Mums pavyks“, – sako „Saab“ konstruktorių biuro vadovas Peteris Doerrichas. Savo optimizmą jis sieja su naujausiais modeliais, kurie turi padėti atverti pirkėjų pinigines. Birželį Europoje pasirodė dabar jau buvusio kompanijos savininko GM gamykloje Meksikoje pagamintas Saab 9-4X modelis, kuris, tiesą sakant, yra amerikiečio Cadillac SRX dvynys. Skirtingai nei pastarasis, 9-4X turi standesnę važiuoklę ir tiksliau veikiantį ZF gamintojo vairo stiprintuvą, tad gali drąsiai varžytis su BMW X5 ir Mercedes ML modeliais. Bėda tik, kad Saab neturi dyzelinio variklio – gamintojas jį siūlo tik su benzininiu V6 motoru, kuris vargu ar bus populiarus Europoje (su trijų litrų varikliu Saab 9-4X Vokietijoje kainuoja nuo 43 tūkst., su 2,8 l biturbo  – 52 tūkst. eurų, o Lietuvoje šiuo modeliu bus pradėta prekiauti metų pabaigoje).

Saab 9-4X turi naujausios kartos visų varančiųjų ratų „Haldex“ pavarą, naują „Torque Vectoring“ technologiją, kuri efektyviai paskirsto sukimo momentą tarp galinių ratų, tad automobilis net ir įveikdamas staigius posūkius išlieka stabilus ir važiuoja numatyta trajektorija. Tačiau stipriausia Saab 9-4X savybė – išskirtinė išvaizda. Modelis išsiskiria tik šiems švedų automobiliams būdinga išvaizda ir išraiškingomis kėbulo linijomis. Išgaubtas priekinis stiklas primena lėktuvo kabiną, lengvojo lydinio ratlankiai – propelerio mentis, o vairuotojas sėdi lyg piloto kabinoje.

Kaip visada švedai nepamiršo pasirūpinti ir saugumu. Šalta melsva šviesa puikiai apšviečia kelią, o važiuojant mažesniu nei 30 km/h žibintai ima šviesti platesniu kampu, kad geriau apšviestų kelkraščiu einančius pėsčiuosius. Gal tai vilties spindulys? Bent jau konstruktorius Peteris Doerrichas nusiteikęs optimistiškai: gamintojas planuoja, kad greitai turėtų pasirodyti naujos kartos 9-3, 9-5 modeliai, taip pat ir mažasis SUV automobilis.

Tai mums patinka

Išskirtinė išvaizda. Kompanijos automobiliams būdinga išvaizda ir skandinaviškas minimalistinis dizainas.

To mums trūksta

Dyzelinio variklio. Su daug degalų vartojančiu dviejų turbinų benzininiu V6 varikliu 9-4X liks tik egzotiškas automobilis.

Tai mus stebina

„Saab“ noras gyventi. Juk ne visi pasmerktieji miršta. Tik klausimas, ar šis SUV pasirodė ne per vėlai?

Išvada

„Saab“ žino, kokius reikia gaminti automobilius, kad pirkėjai negalėtų atitraukti akių. Tačiau be dyzelinio variklio Saab 9-4X Europoje bus tik egzotiškas automobilis gerai uždirbantiems šios markės gerbėjams.


„AutoBild Lietuva“ 2011, Nr. 14