Saugiai vežami vos 4 iš 10 vaikų

Visuomenės apklausa parodė, kad vaikų saugumu automobilyje tinkamai pasirūpina mažiau nei pusė Lietuvos vairuotojų.

Draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ užsakymu „Spinter tyrimai“ atliko visuomenės apklausą, kuri parodė, kad vaikų saugumu automobilyje tinkamai pasirūpina mažiau nei pusė Lietuvos vairuotojų.

Apklausa buvo siekiama išsiaiškinti, kaip Lietuvos vairuotojai veža vaikus automobilyje, kiek vairuotojų žino, kaip reikėtų vežti atitinkamo amžiaus vaikus, kaip laikomasi vaikų vežimo taisyklių.

„Skatindami drausmingo elgesio kelyje kultūrą norime atkreipti dėmesį į vairuotojų pareigą tinkamai vežti vaikus ir tokiu būdu sumažinti nukentėjusių per eismo įvykius vaikų skaičių. Mūsų bendrovės duomenys rodo, kad neužsegtas saugos diržas keliskart padidina eismo įvykio metu patiriamą žalą sveikatai ir net gyvybei. Už vežamus vaikus atsakingas vairuotojas – dažniausiai per eismo įvykius vaikai sužalojami dėl suaugusiųjų kaltės, o ne dėl savo neapdairumo“, – sakė „PZU Lietuva“ generalinis direktorius Marius Jundulas.

Atliktos apklausos duomenys parodė, kad 6 iš 10 vairuotojų vežamiems vaikams neskiria tinkamo dėmesio – leidžia jiems keliauti be saugos diržų arba sega automobiliniais diržais, kurie vaikams netinkami. M. Jundulas pabrėžė, kad dažniau vaiką tinkamai prisegti pasirūpina moterys, o vyrai linkę užsegti tik galinėse sėdynėse sumontuotus diržus. Beje, jaunesnio amžiaus (26–35 metų) žmonės dažniau veža vaikus saugos kėdutėse, o vyresnio amžiaus žmonės labiau linkę segti automobilio diržais arba laikyti vaiką ant kelių. Tyrimas atskleidė, kad sprendimas naudoti ar nenaudoti vaikišką kėdutę automobilyje nepriklauso nuo žmonių pajamų – tarp teisingai vežančių vaikus tiek pat yra ir aukštas, ir žemas pajamas turinčių žmonių.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, beveik kas penktas pernai keliuose sužeistas žmogus buvo vaikas (iš 4328 sužeistų asmenų 834 buvo vaikai). Šių metų pirmąjį ketvirtį vaikai sudaro apie septintadalį visų sužeistųjų (88 vaikai iš 629 sužeistų asmenų). Ekspertai teigia, kad vaikams būtų padaryta mažiau žalos, jei vairuotojai skirtų daugiau dėmesio vežamų vaikų saugumui.

„AutoBild Lietuva“ 2011 Nr. 12