Simpatiškas korėjiečių mažylis Kia Picanto

Naujasis „Kia Picanto“ tapo komfortiškesnis ir erdvesnis, tik trijų cilindrų variklis silpnokas.

„Kia Motors“ remia „Australian Open“ teniso turnyrą, „Hyundai“ –  Pasaulio ir Europos futbolo čempionatus. Korėjos automobilių koncerno antrinių įmonių vaidmenys aiškiai paskirstyti. Tas pats ir su automobiliais. „Hyundai“ pagal pardavimą pasaulyje visada pirmauja, o „Kia Motors“ atitenka besivejančiojo vaidmuo.

Tačiau Kia ruošia ir atsakomąjį smūgį. Kol „Hyundai“ rengiasi tik atnaujinti savo i10 modelio išvaizdą, Kia gegužės mėnesį pristatė naująjį Picanto modelį (penkerių durų versiją, o trejų pasirodys rugpjūčio mėn.). Automobilis turi naują platformą ir naują trijų cilindrų variklį. Ar yra kas pranašesnio?

Tikrai taip! Nors automobilis paaugo tik keliais centimetrais, jame dabar komfortiškai gali jaustis ir aukštesni keleiviai. Iš tiesų maloniai nustebino gana erdvus Kia salonas, patogūs krėslai ir funkcionalus prietaisų skydelis. Didesnis atstumas tarp ašių suteikia didesnį stabilumą, bet ESP sistema, galima TX versijoje, vis dėlto reikalinga.

Nors Kia mažylio atstumas tarp ratų tik 2,39 m, jo pakaba tikrai komfortiška. Žinoma, S klasės Mercedes ji neprilygsta, bet kelio nelygumus įveikia puikiai.

Vis dėlto vieno litro ir trijų cilindrų 69 AG variklis nelabai džiugina. Jei važiuojant vienam jo galios dar šiaip ar taip pakanka, tai įsodinę į automobilį su 1,0 l varikliu visą šeimą vargu ar džiaugsitės. Taip pat erzino ir netiksliai veikianti greičių dėžė, ypač perjungiant pavarą iš antrosios į trečiąją.

Daug maloniau turėtų važiuoti automobilis, varomas 1.0 Bi-Fuel variklio (Lietuvoje pasirodys rudenį, o kainuos nuo 35 990 Lt), kuris vartoja suskystintas dujas ir pasiekdamas 82 AG bus daug žvitresnis. 2012 m. pasirodys trijų cilindrų 110 AG galios variklis su turbina. Vis dėlto didžiausias Kia pranašumas – jo kaina. Jau birželio antroje pusėje Lietuvoje turėtų pasirodyti Picanto modelis su 1.2/85 AG varikliu, kainuosiantis nuo 34 990 Lt, o vėliau – ir trijų cilindrų 1,0 litro varikliu. Toks automobilis kainuos nuo 30 990 Lt.

Tai mums patinka
Tinkama koncepcija. Mažas automobilis už nedidelę kainą, nors ir ganėtinai solidžios išvaizdos

To mums trūksta
Galingesnio benzininio variklio. Naujasis trijų cilindrų variklis greitai išleidžia kvapą

Tai mus nustebino
Koncerno hierarchija. Kia buvo leista pristatyti mažylį prieš pasirodant atnaujintam Hyundai i10 modeliui.

Išvada
Picanto – smagi naujiena mažųjų automobilių gretose. Gerai važiuoja, gerai ir atrodo. Tik variklis greit išsikvepia, tarytum maldaudamas: „Palaukite, prašom“. Palauksime, kol pasirodys žvalesnis keturių cilindrų, dujomis varomas variantas.

Funkcionalus ir draugiškas – vairas tarytum plačiai šypsosi


Picanto, kuris tik šešiais centimetrais ilgesnis už pirmtaką, yra puikus miesto automobilis, jį lengva statyti ir į nedidelius tarpus

Atskirai nulenkiamos sėdynės įeina į bazinį komplektavimą, bagažinė  200 l talpos, o tai 73 l daugiau nei ankstesnio modelio

Techniniai duomenys
Kia Picanto 1.0 MPI
Variklis – benzininis, L3 ● Darbinis tūris – 998 cm3 ● Maks. galia – 51 kW (69 AG) esant 6200 aps./min. ● Maks. sūkio momentas – 95 Nm esant 3500 aps./min. ● Varomieji ratai – priekiniai ● Pavarų dėžė – 5 bėgių mechaninė ● Vid. degalų sąnaudos – 4,2 l/100 km ● Maks. greitis – 153 km/h ● 0–100 km/h – per 14,4 s ● CO2 – 99 g/km ● Kaina – nuo 30 990 Lt

„AutoBild Lietuva“ 2011, Nr. 12