Subrendęs CLS modelis

Keturių durų Mercedes kupė prieš septynerius metus nustebino pasaulį. Šiandien beveik kiekvienas prestižinių automobilių gamintojas savo gamoje turi panašų modelį.

Efektingos priekinės grotelės, ilgas variklio dangtis, ryškios kėbulo briaunos ir žemas siluetas – antros kartos Mercedes CLS neseniai pasirodė ir Lietuvoje. Tikras kupė modelis – sėdima gerokai žemiau, nei tą pačią platformą turinčiame E klasės Mercedes, šoninių durelių stiklai be rėmų, žema stogo linija. Šiam automobiliui Europos šalių „Auto Bild“ skaitytojai skyrė daugiausiai balų per „Auksinio vairo“ konkursą, o statistika teigia, kad net 64 proc. pirmos kartos CLS pirkėjų automobilį rinkosi dėl išvaizdos.

Stilingas ir galingas

Kokybiškos salono apdailos medžiagos – poliruotas medis, oda, o aliumininės detalės lyg juvelyro rankų darbo. Priekyje erdvu, bet dėl žemo stogo reikia gerokai pasilenkti sėdant, o aukštaūgiams ant galinių dviejų atskirų sėdynių virš galvos truks erdvės. Nors kojoms vietos tikrai užteks, priekinių sėdynių (suprantama, su vėdinimo ir masažo funkcija) nugarėlės turi įdubimus, skirtus gale sėdinčiųjų kojoms. Nuožulni bagažinė pakankamai talpi – 520 litrų, o už 1817 litų galima užsisakyti nulenkiamas galines sėdynes. Ateityje Mercedes planuoja gaminti ir į koncepcinį Shooting Brake automobilį panašų universalą.

Visi CLS modeliai komplektuojami su “7G-Tronic” automatine pavarų dėže. Bandytas 350 CDI dyzelinis automobilis turi 265 AG 3.0 V6 variklį, pasiekiantį įspūdingus 620 Nm nuo pat 1600 aps./min. Iki 100 km/h „dyzeliukas“ įsibėgėja vos per 6,2 sekundės, o dėl milžiniško sukimo momento pagreitis atrodo dar didesnis. Lauke girdėti būdingas Mercedes dyzelio kalenimas, bet į saloną prasiskverbia vos girdimas solidus variklio darbo garsas. Važiuojant užmiesčio keliais CLS 350 CDI degino vos 6,4 litro, o mieste – iki 8 l dyzelino 100 km kelio! Įspūdingai mažos sąnaudos beveik 5 metrų ilgio ir 1800 kg (durys, sparnai ir variklio dangtis pagaminti iš aliuminio) sveriančiam galingam automobiliui.

Svarbiausia saugumas

Į naująjį CLS, kaip ir į E klasės Mercedes, galima užsisakyti aktyvią “Airmatic DC” pneumatinę pakabą, kuri papildomai kainuoja 5870 litų. Ji užtikrina gerą posūkių įveikimą, bet dėl to komfortas nenukenčia. Saugiau prie vairo jaustis padeda “Active Blind Spot” ir “Active Lane Keeping” sistemos – pirmoji signalizuoja apie nematomoje zonoje esančius automobilius, antroji stebi, kad vairuotojas neišvažiuotu iš numatytos trajektorijos: jei kelio ženklinimo linija kertama neįjungus posūkio signalo, apie tai praneša vibracija į vairą, o automobilis gražinamas į eismo juostą.
Nors E350 CDI sedanas su serijine įranga kainuoja net 45 907 litais mažiau, yra gerokai erdvesnis ir labiau praktiškas, jis neturi tos auros ir žavesio, kurį spinduliuoja naujos kartos CLS modelis. Puiki saugos įranga, galingi, bet taupūs varikliai, talpi bagažinė – jei tik kišenė leidžia ir dairotės ne tik prestižinio, bet ir sportiško automobilio, verta susimąstyti apie CLS.

Tai mums patinka

Brandus charakteris. Antroji karta gerokai patobulėjo.

To mums trūksta

Erdvės gale. Kupė forma reikalauja kai kokių aukų.

Tai mus nustebino

Galingas, bet ekonomiškas. CLS degalų sąnaudos stebėtinai mažos.

Išvada

Naujos kartos CLS gerokai subrendo. Akį traukia stilinga išvaizda, į automobilį montuojami galingi, bet taupūs varikliai, o visi modeliai komplektuojami su “7G-Tronic” automatinėmis pavarų dėžėmis. Automobilis, kaip ir dera Mercedes, yra ne tik komfortiškas, bet ir pakankamai azartiškas, juo galima važiuoti tikrai energingai.

Techniniai duomenys

„AutoBild Lietuva“ 2011, Nr. 12