Ar dyzeliniai automobiliai apsimoka?

Nauji turbobenzininiai varikliai: ekonomiški, sportiški, galingi

Dyzelinu „mintantys” automobiliai labiau apsimoka, nes jais važiuojama pigiau. Šį teiginį tikrinsime į pagalbą pasitelkę vienuolika skirtingų mašinų porų. Jūsų dėmesiui – pirmos penkios dvikovos, tarp kurių dalyvių bus ir senukas Mercedes 190.

„Ecoboost”, „TwinAir” ar TSI. Iš pirmo žvilgsnio panašu į kinų kalbą, o iš tiesų, tai mažo darbinio tūrio benzininiai varikliai, kurie turi turbinas ir tiesioginį degalų įpurškimą. Jie dabar labai populiarūs. Gali būti sunku patikėti, bet benzininis Fiat 500 variklis turi tik du cilindrus, iš kurių „išspaudžia” 85 AG. Mažasis italų stebuklas vidutiniškai sunaudoja vos 4,1 litro benzino 100 km kelio. Toks pats mažylis tik su keturių cilindrų turbodyzeliniu motoru, kurio galia 95 AG, dyzelino vidutiniškai sudegina 3,9 l/100 km. Skirtumas – vos 0,2 l.

Atrodytų puikus rezultatas, tačiau derėtų atkreipti dėmesį, kad tai automobilių gamintojų bandomosiose laboratorijose gauti duomenys. Kasdienybėje šie skaičiai dažnai nieko verti. Todėl mūsų kolegos vokiečiai realias mašinos degalų sąnaudas aiškinasi netoli Hamburgo esančioje kelio atkarpoje, kurią įveikę ir sužino visą tiesą. Būtent taip buvo pasielgta ir šį kartą. Vertinant, koks modelis – benzininis ar dyzelinis – labiau apsimoka, buvo atsižvelgta ir į dinamines automobilių savybes, važiavimo komfortą, išlaikymo išlaidas. Visa tai suskaičiavus ir paaiškėjo, kuris keturratis – benzininis ar dyzelinis – mažiau tuština savininko kišenę. Apie tai – kituose žurnalo puslapiuose.
Mindaugas Malinauskas

Daugiau skaitykite naujausiame „AutoBild” žurnale Nr. 17