Kuris iš ketverto tinkamiausias statybos darbų vadovui?

Su dyzeliniais varikliais, automatinėmis greičių dėžėmis ir visais keturiais varančiaisiais ratais šie SUV gali atlikti bet kokias užduotis. Kuris iš ketverto tinkamiausias statybos darbų vadovui?

Galbūt jūs ieškote automobilio, kuris turėtų erdvų saloną, didžiulę bagažinę, taupų motorą ir garantuotų komfortišką kelionę? Milžiniškos mašinos jums tikrai nereikia, nes nesate Arvydas Sabonis, o vienatūriai jums varo žiovulį. Ką tokiu atveju rinktis?

Mes tikrai turime ką pasiūlyti, ir net kelis variantus. Tai būtų kompaktiniai SUV su dyzeliniais varikliais ir automatinėmis greičių dėžėmis. Suprantama, lįsti į rimtą bekelę su šiais automobiliais mes nepatariame. Tačiau atostogaujant, pavyzdžiui, Pirėnų kalnuose ir panūdus apžiūrėti mažiau turistų lankomas vietas, drąsiai galite sukti nuo kelio. Juk šie automobiliai turi elektronikos valdomą keturių ratų pavarą. Beje, toliausiai prastais keliais nuvažiuos Land Rover Freelander.

Vis dėlto šie automobiliai nėra skirti bekelei. Jie kaip žuvys vandenyje jaučiasi važiuodami įprastais keliais. Visi keturi turi galingus dyzelinius variklius, kurių galia siekia nuo 163 (Ford) iki 190 (Land Rover) „arklių”. Motorų sukurta galia į keturis ratus perduodama per automatines šešių laipsnių greičių dėžes. Beje, Ford Kuga buvo testuotas su dvigubą sankabą turinčiu „automatu”, kurį gamintojas vadina „PowerShift”.

Suprantama, tokie automobiliai – ne iš pigiųjų. Kaip ir buvo galima tikėtis, mažiausiai teks pakloti už Hyundai ix35 (nuo 91 tūkst. Lt), o daugiausiai – už Land Rover Freelander (nuo 133 tūkst. Lt). Skirtumas siekia net 42 tūkst. Lt. Ar jis turės reikšmės sprendžiant, kas laimi testą? Atsakymai kituose puslapiuose.
Mindaugas Malinauskas

Ford Kuga 2.0 TDCi
Kaina nuo 104 500 Lt
Variklio galia 163 AG
Dyzelino sąnaudos testuojant 7,4 l

Hyundai ix35 2.0 CRDi
Kaina nuo 90 800 Lt
Variklio galia 184 AG
Dyzelino sąnaudos testuojant 7,7 l

Land Rover Freelander SD4
Kaina nuo 133 000 Lt
Variklio galia 190 AG
Dyzelino sąnaudos testuojant 7,7 l

BMW X1 xDrive20d
Kaina nuo 131 000 Lt
Variklio galia 177 AG
Dyzelino sąnaudos testuojant 7,2 l

4 vieta

Džentelmenas

Šis automobilis gerai išauklėtas – jis tikras džentelmenas. Bėda tik, kad jo kaina labai didelė.

Land Rover Freelander SD4    321 taškas

Būtų tikras įžeidimas Freelander priskirti prie SUV automobilių. Tradiciškai jis laikomas tikru visureigiu. Tačiau britai nesenai išdrįso Freelander pristatyti vien su priekinių ratų pavara, todėl manome, kad pribrendo laikas jį palyginti ir su SUV modeliais.

Kiekvienas šio automobilio colis išduoda, kad jo gentainiai yra bekelės profesionalai. Iš jų Freelander paveldėjo aukštą sėdėseną ir puikų matomumą. Tai tikra retenybė šiuolaikiniuose automobiliuose, tačiau didelis privalumas ne tik šturmuojant bekelės platybes, bet ir nardant judriomis miestų gatvėmis.

Kampuotas, bet priekyje ir gale erdvu

Būdamas kampuotas, tiesių formų britas siūlo stebėtinai erdvų saloną sėdintiems tiek priekyje, tiek gale. Šioje testo rungtyje jis geriausias. Tik bagažinė, kurioje telpa vos 405 litrai, – mažiausia. Land Rover atsigriebia nulenkus galines sėdynes: tada britų visureigis gali praryti net iki 1670 l tūrio daiktų. Tai jau geriausias rezultatas tarp šio ketvertuko. Dar vienas Freelander privalumas – net 573 kg siekiantis kraulumas. Jis vėlgi geriausias ir Hyundai, pasižymintį mažiausiu kraulumu (436 kg), lenkia 137 kg.

2,2 l variklis pajėgus tempti sunkiasvorį

Tuščias Land Rover Freelander sveria beveik dvi tonas, o visiškai pakrauto visureigio svoris gali siekti net 2,5 tonos. Su šia mase be didesnio vargo susidoroja 2.2/190 AG motoras. Jis automobilį lengvai stumia į priekį, urgzdamas ir lodamas kaip prie pavadėlio pririštas terjeras, bet jo keliamas triukšmas nevargina ausų.
Automatinė pavarų dėžė minkštai, bet lėtokai perjungia bėgius. Tai nėra blogai, nes Land Rover važiuoja taip pat lėtokai, tačiau užtikrintai ir solidžiai. Šiam automobiliui nebūdingas karštligiškas skubėjimas. Maloniai nuteikia ir komfortiška pakaba.

Bėda tik, kad už visą šį malonumą tenka atseikėti kalną pinigų. Land Rover Freelander kaina – nuo 133 tūkst. Lt. Tai brangiausias šio testo automobilis. Būtent kaina neleido britų džentelmenui pakilti aukščiau, nors Vokietijoje atlikto testo metu jis liko antras.

3 vieta

Pigiausias

Daug automobilio už mažą kainą – tai vilioja. O delikatesu tampa stebėtinai ilga garantija.

Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD    327 taškai

Ar jūs dar pamenate Hyundai Tucson? Ne? Tai ir nereikia. Tai buvo ix35 pirmtakas, kukli, kiek pasenusi mašina. Naujasis modelis visais atžvilgiais geresnis. Jis įrodo, kad korėjiečiai greitai mokosi, pradėdami nuo dizaino: ix35 išvaizda išties impozantiška. Gal ji ne visiems patiks, bet atkreips dėmesį, be to, ji liudija apie gamintojų pasitikėjimą: štai ką mes sugebame.

Pastačius Hyundai ix35 šalia kitų automobilių, jis atrodo gerokai didesnis – ypač greta smulkaus sudėjimo BMW X1. Tačiau salono erdvė nėra tokia didelė, kaip atrodo iš išorės. Pavyzdžiui, ix35 atrodo erdvesnis už X1, bet vietos korėjiečių automobilyje, atlikus matavimus, nė kiek ne daugiau.

Nenulenkus sėdynių bagažinė – didžiausia

Pilvotas Hyundai ix35 kėbulas suteikia SUV automobiliui iš Korėjos privalumų, kai lyginamas bagažinių talpumas: 465 litrai nenulenkus galinių sėdynių, o jas sulanksčius – 1436 litrai. Tai antroji vieta po Freelander (1670 l).
Visureigio salone pasigendama malonesnės atmosferos. Sėdynės ne itin patogios, visų pirma sėdintiems gale. Jos per daug plokščios, todėl suaugę keleiviai sėdi lyg atsitūpę. Ford ir Land Rover keleiviai ant galinių sėdynių gali įsitaisyti daug patogiau.

„Automatas” užsmaugia dviejų litrų variklį

Hyundai variklio galia siekia 184 AG ir ne daug atsilieka nuo Freelander (190 AG). Dviejų litrų dyzelinis ix35 motoras, pasiekęs didesnes apsukas, pasirodytų visai neprastai, jeigu ne vangi, per minkšta, varikliui trukdanti šešių pakopų automatinė greičių dėžė. Geriau galėtų būti sureguliuota ir pakaba, nes važiuojant nelygiu keliu, o ypač įveikiant posūkius, korėjiečių SUV smarkiai supasi.

Bene labiausiai džiugina puiki automobilio kaina – vos nuo 90 800 Lt. Už brangiausią testo dalyvį Land Rover Freelander (nuo 133 tūkst.) jis pigesnis net 42 200 Lt – vos ne per pusę. Džiugina ir penkerių metų be ridos apribojimo garantija, kuri yra ilgiausia. Tik dėl šių dalykų korėjiečių SUV pakilo į trečią vietą.

2 vieta

Žaismingas

Linksmas dizainas, stangri važiuoklė ir informatyvus valdymas džiugins Ford Kuga vairuotoją.

Ford Kuga 2.0 TDCi 4×4    328 taškai

Šiuolaikinis „Ford” automobilių dizainas, kurį gamintojai vadina „Kinetic” vardu, puikiai dera Kuga modeliui. Akivaizdu, kad jis nėra toks griežtas, kaip kitų Kuga giminaičių. Tarkime, SUV automobilio priekis išsiskiria žaismingu įžūlumu. Dizaineriai linijų žaismingumą perkėlė ir į prietaisų skydelį. Jis atrodo jaunatviškai ir nėra toks perkrautas kaip, pavyzdžiui, naujausio Focus modelio.

Kuga – dailus SUV, bet priekyje maža vietos

Stilingo, kupė modelius primenančio SUV kėbulo trūkumas – erdvės stoka sėdintiems priekyje. Kituose trijose modeliuose čia akivaizdžiai erdviau. O nedidelės, kietos sėdynės labiau tinka liekniems keleiviams, nes jos gana siauros. Daug patogiau ir jaukiau pakeleivius Ford Kuga priima ant galinių sėdynių.

Nederėtų užsimiršti ir į kelionę prisikrauti kalno bagažo. Nenulenkus galinių sėdynių Ford Kuga bagažinėje tilps vos 410 litrų tūrio daiktų, o jas nulenkus bagažinės erdvė padidėja iki 1405 litrų. Dar mažesnę bagažinę turi tik BMW X1 (1350 l).

Pavarų dėžė nespėja paskui variklio tempą

Atrodo, kad kuriant Ford Kuga, praktinė automobilio vertė nebuvo svarbiausi užduotis. Tai pasakytina ir apie motorą, ir apie važiuoklę. „Ford” inžinieriai Kuga važiuoklę suderino stebėtinai kietai, o tai nelabai tinka SUV automobiliui. Tačiau toks pakabos suderinimas garantuoja puikų visureigio valdymą. Galbūt šiek tiek per jautriai į kelio nelygumus reaguoja vairo sistema, tačiau galima pasirinkti vieną iš trijų jos režimų: įprastą, sportinį ir komfortišką. Šis dalykas veikia gana neblogai.

Energingas dviejų litrų dyzelinis variklis pradeda darbą smagiai didindamas apsukas. Tik šešių pakopų dvigubos sankabos pavarų dėžė nesuspėja paskui variklio diktuojamą tempą: pavaras perjungia su pauzėmis, uždelstai. Tai šiek tiek apmaudu.

Automobilį gelbsti puiki kaina – nuo 104 500 Lt. Tiek kainuoja testuotas Ford Kuga su dyzeliniu varikliu ir automatine dviejų sankabų greičių dėže „PowerShift”. Gaila, kad automobilis negali pasipuikuoti bent šiek tiek ilgesne nei dvejų metų garantija.

1 vieta

Lengvaatletis

Jis ne SUV, o veikiau lengvasis automobilis. Tai suteikia daug privalumų, o trūkumų beveik nėra.

BMW X1 xDrive20d    335 taškai

Lieknas, sportiškas ir dinamiškas. Bavarų koncernas, pristatydamas BMW X1, kompaktinio SUV temą interpretuoja savaip. Juk X1 dvidešimt centimetrų žemesnis nei Freelander. Jis taip pat siauresnis už kitus testo dalyvius, sveria mažiau ir šalia jų atrodo kaip manekenė prie Žydrūno Savicko. Tokios priešingybės pateikia pirmą staigmeną: BMW X1 erdvumu konkurentams nenusileidžia. Priekyje ir gale jame tiek pat vietos, kiek Hyundai ir Land Rover automobiliuose. Solidi ir bagažinė – 420 litrų.

X1 keleiviai sėdi žemiau nei kitų SUV

Kaip gerai viskas apgalvota, galima suprasti patyrinėjus detales. Tereikia nulenkti galinių sėdynių atramas ir prieš jūsų akis – plokščią, lygų dugną turinti bagažinė. Land Rover ir Ford vairuotojams tai kainuoja daugiau prakaito, nes reikia pajudinti ne tik sėdynių nugaros atramas, bet ir sėdimąją dalį. Puiku ir tai, kad X1 galinių sėdynių atramos dalinamos ne į dvi, o net į tris dalis (santykiu 40/20/40). Be to, visas tris dalis galima atskirai nulenkti.

Derėtų atkreipti dėmesį, kad BMW keleiviai sėdi žemiau nei kitų trijų SUV. Jie įsitaiso panašiai kaip ant 3 serijos BMW ar X3 sėdynių. Priekyje jos patogios, kokybiškos, o galinės per daug plokščios, todėl keleiviai sėdi ne itin patogiai (panašiai kaip ant galinių Hyundai sėdynių). Sėdintys Ford ir Land Rover gale jaučiasi maloniau.

Dviejų litrų dyzelinis variklis pajėgus ir guvus

Lengvąjį automobilį BMW X1 labiausiai primena dėl važiavimo savybių. Dviejų litrų dyzelinis variklis taip galingai iš vietos pajudina bavarų SUV, kaip jokį kitą šio testo dalyvį. Be to, motoras mėgsta dideles apsukas. Džiugu, kad variklis harmoningai suderintas su greitai reaguojančia automatine pavarų dėže. Vairo sistema tiksli, todėl X1 nesunkiai ir vikriai įveikia posūkius. Čia net dinamiškasis Kuga nespėja paskui. Jo važiuoklė kaip įprasta suderinta kietai, bet tinkamai.

Liūdina tik kaina – nuo 131 tūkst. Lt. Drauge su Freelander – tai brangiausi šio testo SUV. Vis dėlto ji nesutrukdė bavarų naujokui švęsti pergalę.


Kokie dailūs gali būti SUV automobiliai demonstruoja Land Rover Freelander ir Ford Kuga. Britas pavergia aiškiu, tradiciniu dizaino. Ford išsiskiria įdomia, įspūdinga išore. Hyundai ix35 puošiasi pasitikėjimą spinduliuojančiu apdaru, bet vis dar ieško individualaus stiliaus ir kartais atrodo nuobodokai. Tuo tarpu BMW X1 gamintojai atsisakė eksperimentų ir ramiai suderino laiko patikrintus elementus.


Visi keturi testo dalyviai turi dinamiškus dyzelinius variklius. Ypač nustebino Land Rover: buvo net sunku patikėti stebėtinu sunkiasvorio dinamiškumu. Ford trūkumas: vangi greičių dėžė. Vis dėlto posūkius Kuga įveikia vikriai, dar lengviau tai pavyksta tik BMW. Jei kalbėsime apie įvaizdį, aiškiai pirmauja bavaras ir britas. Jų kompetencijos, kai kalbama apie keturiais ratais varomus automobilius, likę du varžovai kol kas gali tik pavydėti.
O ką Jūs manote? Rašykite mums info@www.auto-bild.lt

1
335 taškai
BMW X1 xDrive20d

Jis skirtas žmonėms, kurie ne itin mėgsta SUV modelius. Tai veikiau įprastas, bet greitas, patogus ir praktiškas automobilis.

2
328 taškai
Ford Kuga 2.0 TDCi 4×4

Dailus iš išorės, bet ankštas viduje. Ford Kuga pirkėją veikiau džiugins puikiu varikliu. Tik „automatas” dirba vangokai.

3
327 taškai
Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD

Labiausiai vilioja maža kaina ir ilga garantija. Gamintojams derėtų patobulinti pakabą ir automatinę greičių dėžę.

4
321 taškas
Land Rover Freelander SD4

Jis elegantiškas, stilingas, erdvus, komfortiškas, su didele bagažine ir galingu varikliu. Koją britui pakišo didžiausia kaina.

Išvada

Tai vienas tų testų, kuriame nėra pralaimėjusių. Visi nugalėtojai. BMW pirmauja dėl dinamiškų važiavimo savybių. Kam tai nėra svarbiausia, o SUV automobiliui dinamika nėra pirmo būtinumo dalykas, gali rinktis iš kitų trijų: jie faktiškai lygūs. Kuga labiau tenkins dizaino mėgėjus, Hyundai vilioja gera kaina, o Land Rover patiks mėgstantiems stilių ir komfortą.

„AutoBild Lietuva” 2011, Nr. 15