Atnaujintas Jaguar XF 2.2 D nuo šiol bus komplektuojamas ir su keturių cilindrų dyzeliniu varikliu. Šokiruojanti naujiena?! Išbandėme šį automobilį, ir štai atsakymas.
Jaguar su keturių cilindrų varikliu tikriausiai nelabai patiktų automobilio kūrėjui serui Williamui Lyonsui. Kur tai girdėta?! Paskutinis Jaguar su keturių cilindrų varikliu, jei pamirštume nevykusią X-Type seriją, buvo 1949 metų gamybos Jaguar Mk IV 1½ Litre.
Vis dėlto šiais laikais W.Lyonsas turėtų pasirūpinti ir savo gaminamų automobilių CO2 tarša. Pravažiavęs naujuoju Jaguar XF 2.2 D, jis greičiausiai palaimintų šio modelio šviesią ateitį. Tiesa, naujasis 2,2 litro keturių cilindrų variklis, kuris taip pat montuojamas į Ford ir Peugeot automobilius, nepasižymi Jaguar būdinga elegancija ir solidžiu šešių cilindrų motoro garsu. Šis variklis šiek tiek triukšmingas, o sustojus prie šviesoforo jis užgęsta beveik nepastebimai.
Skirtingai nei modeliai su V6 varikliais, Jaguar XF su keturių cilindrų turbodyzeliniu varikliu turi „Start-stop” sistemą. Su automatine pavarų dėže ji dirba sklandžiau ir švelniau nei daugumos konkurentų modelių. Automobiliui sustojus ir varikliui užgesus, papildomas kompresorius automatinėje pavarų dėžėje didina čia esančios alyvos slėgį, kad pradėjus važiuoti būtų žaibiškai įjungta reikiama pavara.
Ar yra kokių neigiamų atsiliepimų apie Jaguar su keturių cilindrų varikliu? Tikrai nedaug, ypač jei kalbėsime apie dinamiką. Kaip ir šešių cilindrų variklio, taip ir keturcilindrio sukimo momentas siekia 450 Nm esant 2000 aps./min. ir puikiai dirba drauge su automatine aštuonių laipsnių greičių dėže.
Kad ir kaip ten būtų, Jaguar net ir su keturių cilindrų dyzeliniu varikliu nėra pigus automobilis, kaina – nuo 155 700 litų, bazinis modelis komplektuojamas su aštuonių laipsnių automatine greičių dėže, ksenoniniais žibintais ir statymo pagalbininku. O CO2 tarša? 149 g/km ir vos 5,4 litro dyzelino 100 kilometrų. Ar dar turite klausimų, sere Williamai?
ABL inf.
Tai mums patinka
„Start-Stop” sistema, kuri pagaliau gerai veikia drauge su dyzeliniu varikliu ir „automatu”.
To mums trūksta
Geresnio ekrano. Liečiamas XF ekranas nepatogus valdyti ir atrodo pasenęs.
Tai mus nustebino
LED dienos šviesos šviečia lyg Kalėdų eglutė? Ar tai dera prie automobilio Jaguar?
Išvada
Kai kam jis gali nepatikti, tačiau 2,2 litro dyzelinis variklis, kuris puikiai tiko Peugeot ir Ford automobiliams, pasiteisino ir atnaujintame Jaguar. Motoras šiuolaikiškas ir galingas, tik prie gruboko darbo prestižiniame XF modelyje reikia įprasti.
„AutoBild Lietuva” 2011, Nr. 15