Paaugęs Panda

„Fiat“ atnaujino savo populiarųjį modelį: dabar siūloma daugiau erdvės, saugumo ir papildomos įrangos. Be to, kaip ir Fiat 500, naujasis Panda turi išskirtinę išvaizdą.

„Fiat“ gamintojas žino, ko tikėtis iš Panda automobilio – nuo 2003 gaminamas antros kartos modelis jau įveikė 2 mln. pagamintų automobilių skaičių. Rugsėjį tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje bus pristatytas jo įpėdinis, tad italai tikisi ne ką mažesnės sėkmės. Panda platforma liko ta pati, atnaujinta tik išvaizda ir pagerintos techninės charakteristikos.

Automobilis šiek tiek ūgtelėjo, priekyje palčiai šypsosi radiatoriaus grotelės, o galinio langelio apvalainos formos aptinkamos beveik visur – žibintuose, ratų arkose, durelių rankenėlėse ir net salone. Viduje Panda liko tokia pat miela konservų dėžutė: kadangi atstumas tarp ašių nepadidėjo, daugiau vietos galinių keleivių keliams atsirado tik dėl plonesnių priekinių sėdynių. Erdvės ties pečiais liko tiek pat, o į bagažinę sudėsite šiek tiek didesnę mantą. Galines sėdynes įmanoma nulenkti dalimis, taip pat galima užsisakyti nulenkiamą priekinio keleivio sėdynę pervežti ilgesnį krovinį.

Gera komplektacija

Į akis iš karto krinta naujas prietaisų skydelis, kuris dabar dažomas kėbulo spalva. Prietaisų skydelis, kaip ir Fiat 500 modelio, spinduliuoja retro dvasia. Mažasis praktiškas automobiliukas nuo šiol siūlys ir šios klasė atstovams kol kas dar neregėtą įrangą. Už papildomą kainą bus galima užsisakyti šildomas sėdynes, navigacijos sistemą, o vėliau net ir avarinio stabdymo mieste sistemą su vaizdo kamera. Automobilis taip pat turi keturias saugos oro pagalves ir stabdžių pagalbininką (ar ateityje bus montuojama ESP, kol kas nenuspręsta), tad „Fiat“ gamintojai pagrįstai tikisi keturių žvaigždučių „Euro NCAP“ saugumo testo įvertinimo.

Naujo 0,9 l darbinio tūrio dviejų cilindrų benzininio variklio su tiesioginiu įpurškimu galingumas siekia 65 AG, versijos su turbina – 85 AG. Galima bus rinktis ir modelį gamtinėmis dujomis „mintančiu“ 80 AG varikliu. Gerai žinomas 1,2 l keturių cilindrų variklis varomas benzinu ir suskystintomis dujomis pasiekia 69 AG, o 1,3 l dyzelinis – 75 AG. Visi motorai komplektuojami su „Start-stop“ sistema, tad dviejų cilindrų benzininių variklių aplinkos tarša sieks vos 99 g/km CO2, o 100 km kelio jie vidutiniškai sudegins 4,2 l degalų.

Naujasis Panda automobilių pardavimo salonuose turėtų pasirodyti 2012 metų pradžioje. Vėliau bus pristatytas ir Panda 4×4 modelis su visais varančiaisiais ratais. Naujojo Panda mažylio lauks sunkus išbandymas – ne tik pakartoti pirmtako sėkmę, bet ir susirungti su kitų gamintojų miesto automobiliukais, pavyzdžiui, naujuoju VW Up! modeliu.

Išvada

„Fiat“ patobulino svarbiausius dalykus: saugumo sistemą, atnaujino variklius ir išvaizdą, pasiūlė pagalbines sistemas, bet automobilis liko vikrus ir paprastas. O kaip dėl komforto? Apie tai galėsime pasakyti pavažiavę juo jau šį rudenį.

PRIČIUPOME!

Naujasis Panda! Nors automobiliukas šiek tiek ir užmaskuotas, bet aišku, kad Panda labai nesiskirs nuo dabartinio modelio. Trūksta tik laikiklių ant stogo

1980–2003

Senas patikimas Panda: plokšti stiklai, plieninių vamzdelių sėdynės. Jų pagaminta daugiau kaip 4 milijonai

2003–2011

Neseniai nuo konvejerio Lenkijoje nuriedėjo dumilijoninis Panda automobilis. Jo įpėdinis vėl bus gaminamas Italijoje

„Auto Bild Lietuva“, 2011 Nr.16