Pirkti ar laukti?

Kai kurie naudoti automobiliai, kurių nespėjo ar nenorėjo išvežti baltarusiai ir kazachai, dabar kainuoja bemaž penktadaliu pigiau. Kitų mašinų pigimo nederėtų tikėtis. Jos turgaus prekeivių nuomone kaip tik gali brangti.

Daugelis tautiečių tikėjosi, kad pirkdami naudotą automobilį po liepos 1 dienos gerokai sutaupys. Taip manyti vertė faktas, kad Baltarusijai ir Kazachstanui prisijungus prie Rusijos muitų sistemos, šios šalies piliečiai taip masiškai nebepirks naudotų mašinų iš Lietuvos turgų, todėl jos pigs. Mes pasidomėjome ar toks laukimas pasiteisino.

Pigo tik kai kurie modeliai

„Daug kas tikėjosi, kad dar 2010 metų liepą bus įvesti muitai, bet kadangi taip neįvyko, tai pirkimai intensyvėjo ir mašinų Kauno turguje daugėjo. Vienu metu jų būta net apie 9 tūkstančiai. Tačiau iki šių metų liepos likus savaitei, kazachų turguje nebeliko. O po kelių dienų turguje nebeliko ir baltarusių. Taip pat iki 3 tūkstančių sumažėjo ir mašinų skaičius“, – prisiminimais dalijosi Kauno automobilių turgų prižiūrinčios bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis.

Taip nutikus, anot jo, po kurio laiko krito mašinų, kurių nenorėjo ar nespėjo išvežti baltarusiai ir kazachai, kainos. Pirmieji, mūsų kaimynai baltarusiai, iki liepos 1 dienos labiausiai graibė 5-10 metų senumo automobilius su dyzeliniais varikliais. Antrieji, kazachai, pirko tų pačių metų mašinas, tačiau mieliau rinkdavosi vokiškus ar japoniškus automobilius su benzininiu varikliu ir mechanine greičių dėže. Skirtingai nei baltarusiai kazachai visai nesidomėjo prancūziškomis mašinomis.

Taigi minėtų šalių pirkėjams neišvežus kai kurių modelių, jų kainos krito penktadaliu. Pavyzdžiui, iki liepos 1 dienos 2001–2002 metų Renault Laguna kainavusi apie 3000 eurų (apie 10 380 Lt) atpigo iki maždaug 2500 eurų (apie 8650 Lt). Kita vertus, kaina, anot V.Naujanio, labai priklauso ir nuo konkretaus modelio. Jei mašina puikios būklės, mažai važinėta ir gerai sukomplektuota, jinai tikrai nepigo.

Kainos nekris, bet kils

Panašiai kalbėjo ir Gariūnų automobilių turgų administruojančios bendrovės „Geruda“ ekspozicijos aikštelės viršininkas Mustafa Ščuckis. Anot jo, kazachų ir baltarusių garsiame sostinės turguje tikrai sumažėjo daugiau nei per pusę, tačiau mašinų kainos nekrito ir neturėtų kristi.

Daugiau – žurnale „Auto Bild“ Nr.18